Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

wat let je om met 5 meter afstand een Lan-kabel eraan te hangen tussen NAS en Router?

ik heb het geloof ik al vijf maal geschreven dat je NAS en ROUTER met LAN-kabel verbind (de VU+ natuurlijk ook) en de PC als die stationair staat opgesteld ook

dan heeft u 1000Mbit/sec ~= 125MByte/sec en dat zou die NAS per NFS spelen moeten aankunnen

Nu heeft u enkel 2,9MByte/sec dat is om te huilen slecht OOK VOOR WIFI en die dure Router van Asus.

of ik heb Michels raad destijds bij aankoop advies van een Router helemaal verkeerd begrepen maar de basis instelling voor de Asus voor wireless moet beslist anders

rtac87u-bridge-100409330-orig.png

Natuurlijk moet ook die laptop even onder de loep genomen worden, wat voor wifi throughput kan die eigelijk aan?

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Maar awel, de NAS is verbonden met een kabel met de router. De Vu+ ook met een kabel op de router.. Tv was ook met een kabel op de router aangesloten, maar die gaf problemen met de HUB (Samsung), dus disconnected.

Ik heb na aanschaf van de router, PcMedic hier ingeschakeld om de router (op afstand per telefoon) aan de praat te krijgen.

90 minuten a €0,46,  tikt toch door..

Oh ja, de router hangt aan een ADSL modempje, maar dat was al bekend denk ik..

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

ja en dan moet ik lang zoeken om iets belastbaars over te vinden

▪  Intel® Centrino® Wireless-N 2230 met geïntegreerde
Bluetooth-4.0-funktie

Geïntegreerde WiFi® 802.11n-standaard, 300 Mbit/s bruto

van de grootgrutter website

komt niet overeen met deze gegevens betreffende n

150Mbit/s laboratorium waarde is 18,75 MByte/s (Byte is 8bit)

en of de wlan drivers in Ubuntu juist werken kun je zelf oproepen in de systeemmonitor van Ubuntu

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Dank je Tonski,

Zal morgen erachter zien te komen.

Ga nu alles uitzetten en kijken of de Vu weer gaat laden om 22:00 (zie ander topic aub), maar dat zul je al wel hebben gelezen.

• Beheerder
Geplaatst:

...Ook zie je dat ik voor verschillende namen daarvoor gebruik en dat is een must.

Dus ik zou eerst even de instellingen controleren en zeker verschillende SSID aan de 2.4 respectievelijk 5GHz toekennen.

Want?

Ik kan jouw 'must' absoluut niet volgen. Heb je daar ook een technische onderbouwing voor?

Ik zou gewoon fijn één SSID gebruiken voor de beide banden. Dat is met 100% zekerheid stabieler voor apparaten waarmee je rond gaat lopen (laptops, telefoons, tablets).

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok,

Kwam vandaag toevallig een wifi usb stick ( 150Mb/s) tegen, die bij levering van de Oppo95 zat.

Heb dat ding nooit eerder gebruikt, omdat de Oppo altijd bekabeld is (geweest).

Vandaag de stick in de laptop (Ubuntu) gestoken en die werd herkend.

Heb helaas geen tijd meer vandaag om e.e.a. uit te proberen.

Geplaatst:

Want?

Ik kan jouw 'must' absoluut niet volgen. Heb je daar ook een technische onderbouwing voor?

Ik zou gewoon fijn één SSID gebruiken voor de beide banden. Dat is met 100% zekerheid stabieler voor apparaten waarmee je rond gaat lopen (laptops, telefoons, tablets).

Ik heb nergens geschreven dat het om technische reden ging maar puur om praktische.

Een leek kan immers niet zien of hij nu met 2.4 of 5GHz verbonden is en het lijkt mij toch zinvol om dit te weten.

Ik gebruik al jaren 2 verschillende SSID en daar heb ik met mobiele apparaten nog nooit een probleem ondervonden.

Misschien kun je dat ook even technisch onderbouwen waarom één SSID voor zowel 2.4 als 5 GHz 100% stabieler is, ik heb er althans daar nog nooit iets over gelezen maar ik ben ook maar een leek.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik gebruik ook verschillende SSID's voor 2.4 en 5 Ghz omdat ik bij uitwisseling van grote bestanden wel zeker wil weten dat het via 5 Ghz gaat. Dat gaat 2 à 3 x sneller dan via 2.4 Ghz

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Beheerder
Geplaatst:

Door het gebruik van verschillende SSID's (vooral met een apparaat wat vaker van fysieke plaats wisselt) zal een client vaak 'campen' voordat hij zijn signaal verliest en dan pas op zoek gaan naar een andere AP (wat de andere band in feite is).

Daardoor krijg je dus altijd schakelmomenten waardoor de verbinding per definiete niet stabiel is. Voor een vast opgesteld apparaat is dat natuurlijk prima, maar in een gemiddeld huishouden heb je niet alleen maar vaste apparaten.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bij installatie van de 2,4 Ghz band van de router AC RT68U werd gevraagd om voor de 5Ghz band dezelfde gegevens te kopieren. Heb ik gedaan.

Nu zie ik dat het control channel niet hetzelfde is. Hoort dat zo?

En... om te wisselen van SSID van 2,4 en 5 Ghz, is dan alleen de naam veranderen voldoende?

Mijn netwerkkaartje moet .n aankunnen denk ik en ik heb een externe netwerkstick 150Mb/s  (ook .n), maar ik zie nergens de 5Ghz band.

Geplaatst:

IEEE802.11 amendement N is geen frequentieband maar een protocol wat op beide frequentiebanden kan draaien.

Een wlanstick of accesspoint die 802.11n compatible is zegt totaal niets of hij 2.4 en/of 5 ghz ondersteunt.

Wel dat hij mimo standaard ondersteunt.

Wat je met een controlchannel bedoelt is mij een raadsel. Ken die term niet. Maar 2.4 Ghz kun je in de regel kanaal 1 tm 13 selecteren en bij 5 Ghz kanaal 36 tm 165 (die 165 mag eigenlijk alleen in USA)

Geplaatst:

Dat zal hetzelfde zijn theparasol, bij mij staat er in de router controlchannel voor, dus van 1 t/m 13 voor de 2,4 band en 36 t/m 140 voor het 5 kanaal.

Kun je die band instellen of gaat dat automatisch en heb je er niets over te zeggen?

Bij mijn pc staat het altijd op 2,4 Ghz. Ook als ik de 150 Mb/s netwerk stick heb geselecteerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen