Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag leden,

ik heb een vraag over mijn DM.

ik wil de kodidirect installeren maar krijg hierop de melding dat ik te weinig ruimte heb om deze te installeren, hierop heb ik mijn dreambox voorzien van een nieuwe pliimage en een hdd.

vervolgens heb ik geprobeerd de kodidirect opnieuw te installeren maar ik krijg de zelfde melding.

vermoedelijk moet ik de pad aanpassen of de pliimage op de hdd plaatsen, enkel weet ik niet hoe,

nu heb ik op dit forum lopen zoeken enkel zoek ik waarschijnlijk niet met de juiste zoekgegevens.

kan iemand mij helpen met en wat ik zou moeten doen om het toch werkend te krijgen.

tevens vraag ik me af of het beter is om de hdd in partities te verdelen?

kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

Welke Dreambox? De alleroudsten DM800HD-PVR en DM500HD hebben veel te weinig flash ruimte na de installatie van OpenPli. Opties zijn het binplaatsen van een USB stick en het programma FlashExpander gebruiken. Ook houd de CPU snelheid niet echt over.. Voor een beetje Kodi heb je toch wel een 500Mhz of hoger nodig.... Gezien de leeftijd en de ondersteuning van de Dreamboxen is het wellicht handiger om eens te gaan denken aan een betere box... En dan heb ik het nog niet eens over een clone Dreambox....

Geplaatst:

Mimisiku,

Bedank voor de snelle reactie, ik heb een Dm 800 hd se.

ik weet dat het een wat oudere type is maar ik wilde eens kijken of dat kodidirect wel of niet zou werken.

Ik heb over kodi inmiddels diverse dingen gehoord, vandoor ik er nieuwsgierig ben naar geworden.

Inmiddels moet ik mijn DM opnieuw flashen ivm dat deze vast loopt nadat ik kodi direct er voor de helft heb kunnen installeren.

Ik begrijp uit jou verhaal dat ik een usbstick hiervoor moet gebruiken om de rom te vergroten. dus kan ik de hdd verwijderen:-)

Hoe groot moet deze usbstick zijn?

Flashexpander is dit een programma dat ik via windows moet gebruiken of is dit een addon die ik in de DM/openpli download?

Wat betreft een nieuwere box daar was ik afgelopen maand mee bezig, ik had (dacht ik) een leuke box gevonden met een dual core 1200+ mhz processor.

Deze had ook openpli enkel liep deze steeds vast op het geen waarvoor ik de DM ook gebruikt.

Ik gebruik hem ook als mediaplayer/box, ik kijk via het netwerk veel films en of speel ik mp3 af enkel zat het probleem in de pli image. het bufferen van de film ging perfect alleen het legen van de buffer ging/liep niet waardoor hij al bij het afspelen van wat mp3 compleet vast liep.

Ik den dat misschien de volgende een vu2 solo word, wat ik hierover lees en hoor zijn goeie geluiden, of ik moet kijken naar een nieuwere DM maar daar moet ik me nog verder in gaan verdiepen

Geplaatst:

FlashExpander is een plugin voor OpenPli. Dit verplaatst de 'var' naar de USB stick waardoor er meer ruimte in de box overblijft. Kodi heeft heel veel 'codecs' aan boord om de meest gangbare afspeelformaten aan te kunnen. Dit vergt best wat ruimte en dat is iets wat de oudere boxen gewoon niet hebben. Hoe leuk en handig ook: een Linux ontvanger is eigenlijk nooit bedoeld als mediaplayer. Eigenlijk was de bedoeling om alleen foto's, opgenomen films in MPEG2 en later MPEG4 en muziek weer te geven. Andere codecs werden eenvoudig niet geïntegreerd. Nu de images wat 'volwassener' worden is er steeds meer de overslag van een TV ontvanger naar een multimedia apparaat gekomen. Niet omdat het moet, maar omdat het inmiddels kan.. Nu de coderingen van de zenders steeds sterker worden en cardsharing steeds moeilijker wordt zie je meteen de opkomst van het alternatief van IPTV.. Misschien is het in jouw geval veel handiger om een 'dedicated' media player te kopen en de Dreambox gewoon aan de kant te zetten...

Geplaatst:

Tot nu heb ik alles kunnen afspelen met mijn DM, van mp3 tot dvd en blueray.

De FlashExpander kan ik niet vinden onder de downloads/ plugins van mijn DM, klopt dit?

Kan jij mij vertellen waar ik deze wel kan downloade?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Welke firmware/image draait er nu op je box??

Anders even Giechelen op FlashExpander.ipk. Wel opletten dat je de OE 2.0 versie gebruikt...

Geplaatst:

Even uit interesse mijnerzijds.. Welke 1200+ CPU box heb je gekocht???

Geplaatst: (aangepast)

enigma2-flashexpander-azboxhd_0.13-r4_mipsel

ik heb deze gevonden maar dit lijkt mij een oude versie

die 1200 mhz box is de X SOLO mini3

aangepast door jametmy
Geplaatst:

Dit is een complete imagefile van Openpli...

Je moet echt zoeken naar FlashExpander

Geplaatst:

Kijk anders gewoon bij www.dreamboxupdate.com

Let er wel op dat je de correcte versie kiest....

.ipk zet je inderdaad óf in de root of in /var/volatile/tmp

Geplaatst:

Die X Solo mini3 zijn clone boxen.. Daar is geen officiele OpenPli versie voor. Dan kun je inderdaad van alles verwachten...

Geplaatst:

Als hij voor OE 2.0 images is kan het niet schaden....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...