Ga naar inhoud


Fritzbox 7490 Wi-Fi 2.4 en 5 gHz


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hoi.

 

Weet iemand hoe ik beide netwerken een afzonderlijke SIDD naam kan geven?

 

De draadloze toestellen hier pakken meestal de 2.4 wifi.

Wanneer de 5 handmatig gekozen wordt is er wel verbinding,maar geen internet.

Er staat dan een ! bij het Wi-Fi symbool.

 

Beide netwerken hebben dezelfde naam omdat ik er nog niet achter ben hoe ik ze afzonderlijk kan instellen.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In mijn Fritz doe je dat in het WLAN menu onder de tab Funknetz.

 

Maar er zijn verschillende software versies in omloop en ik heb niet de beschikking over de internationale versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Weet iemand hoe ik beide netwerken een afzonderlijke SIDD naam kan geven?

Beide netwerken hebben dezelfde naam omdat ik er nog niet achter ben hoe ik ze afzonderlijk kan instellen.

Even onderaan in beeld van "View: Standard" naar "View: Advanced" schakelen. Daarna kun je beide netwerken een andere naam geven.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi.

 

qua bereik merk ik geen verschil met 2,4.

 

wel is het op de 2,4 flink druk met andere netwerken.

 

bereik lijkt hetzelfde te zijn.

 

net zoals de 2,4 komt de 5 ook in de schuur,achter de achtertuin.

fritzbox staat voorin de hoek van de kamer op de grond.

 

reden dat ik de 5 wilde proberen is dat de wifi op de 06 van de vrouw regelmatig kort uitviel.

 

ander kanaal op de 2,4 leek soms wel te helpen.

 

nu op de 5 heeft zij nergens meer last van.

 

zelf had ik nergens hinder van,maar het was meer om te zien of het voor haar mobiel verschil uitmaakte,ja dus.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gerard denk nu niet dat je het nestje uitgehaald hebt door op 5Ghz te gaan zitten, de doordringbaarheid op die frequentie is vele malen slechter als op 2.4Ghz. Laat het nog eens weten of het echt beter werkt qua reikwijdte en doordringbaarheid op 5Ghz..

Ik maak hier gebruik van wireless AC op 5Ghz. De koppelingssnelheid is hierdoor een stuk hoger dan op 2.4 Ghz. Je laptops, telefoons en tablets moeten natuurlijk wel geschikt voor zijn voor wireless AC. Door deze norm heb ik ver van mijn Fritzbox nog hoge snelheid.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...