Ga naar inhoud


Welke HD ontvanger?


ReneFloor

Aanbevolen berichten

Ik woon in het buitenland en wil/moet een HD ontvanger kopen, lijkt erop dat Canaldigitaal de 'SD' zender laat verdwijnen?  Deze week kwam er groot in beeld dat deze zender gaat verdwijnen en update je ontvanger?  Ik heb een simpele Sab3500, wat is een mooie opvolger, liefst ook met opneemmogelijkheden/harde schijf?  Many thanks Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


in engeland...

Heb deze schotel al een lange tijd, normale (geen HD) ontvanger maar het lijkt erop dat CD alles een beetje gaat veranderen. Strax geen NPO3 meer, RTL5, 7 etc etc.

Dus denk ik dat ik de M7 Sat801 maar ga aanschaven maar volgens mij kijg je niet alles op de 19.2

 

Ik ben er geen expert in maar wil wel dat im optimaal gebruik maak van mij pakket..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M7 SAT801 is alleen aan te raden als het 'puur' om het kijken gaat. Wil je ook gaan opnemen dan is een simpel Linux bakje meer aan te raden. De M7 SAT 801 kan wel opnemen, maar deze zijn dusdanig versleuteld dat je ze alleen op die ontvanger kunt afspelen. Overzetten naar PC/DVD is niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige decoders met restricties zijn de M7 / CanalDigitaal decoders.

Je krijgt er ook gratis en voor niets vele software bugs bij geleverd waar meestal niets aan gedaan wordt.

 

Voor de HD zenders heb je overigens niet alleen een HD decoder nodig maar ook een CanalDigitaal kaart die geschikt is voor de HD zenders.

De seca2 kaarten, meestal zwart, geven alleen de SD zenders door. De oranje seca3 kaart werkt zowel voor de SD zenders als voor de HD zenders.

 

Een veel gebruikte decoder is VU+ daar zijn verschillende modellen en types in met ieder een andere prijs.

Voor wat jij wil kan je het eenvoudigste toestel aanschaffen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...