Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Reeds jaren gebruik ik EyeTV om via de schotel TV vlaanderen te ontvangen. Enkele maanden terug echter kon ik alle zenders van de M7 groep en TV Vlaanderen niet meer ontvangen. Alle vrije zenders natuurlijk wel. Ik heb wel een CI Module van TV Vlaanderen. Zou het kunnen dat hierdoor enkel TV Vlaanderen kan ontvangen worden via een door hun erkende decoder ? En is dit misschien op te lossen om een niet voor TV Vlaanderen erkende CI Module te gebruiken ? Hopelijk wel zodat ik terug de posten kan ontvangen op mijn iMac.

aangepast door Coach

Geplaatst:

EyeTV heb ik nooit van gehoord. Maar met een officiële CI van TVVlaanderen en actieve smartcard van TVV zou dat geen probleem mogen zijn. Zou eens via het CI menu gaan kijken of de kijkrechten nog op de smartcard staan en desnoods een heractivatiesignaal aanvragen...

• Like 1
Geplaatst:

Kan je soms de volledige opzet even verder toelichten?

Welke CI module heb je? Een zwarte of een witte? Indien de zwarte, zou je best al even contact met TVV kunnen opnemen om deze om te wisselen naar een witte.

Ik vind wel wat info over de EyeTV, maar één van de dingen die er bij staat:

Notes
  • For initial setup of EyeTV Netstream 4Sat, an iOS or Android device is required.
  • Encrypted channels are not supported on tablets, smartphones and computers. Some SAT>IP receivers support encrypted channels: please ask the manufacturer of your receiver for further information.
  • Performance may be limited by network bandwidth. 802.11n network required for wireless streaming.

Dus, vandaar mijn eerste vraag.

Hoe ziet de rest van je opstelling er uit?

Heb je nog ergens een ontvanger staan, die dan wel je kaartje van TVV heeft?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Die support van Eye TV ken ik. Elgato heeft nog enkel free Satelliet ontvangers in zijn gamma. Mijn type ontvanger met een CI module wordt niet meer gemaakt. Ik heb hiervoor naar Elgato geschreven met het commentaar dat vele mensen niets hebben aan de free stations maar allen een Pay Card hebben zoals TV Vlaanderen. Hierop wordt enkel herhaald dat zij dit niet meer volgen in hun gamma, enkel Free Sat.

Ik zelf bekijk TV Vlaanderen via de SAT801 decoder en via een Denson Led TV 19LEDCACI. En dit alles zonder problemen.

Schakel ik Eye TV in dan ontvang ik alle vrije zenders en deze van de M7 goed en op Astra 19° de Vrt1 en 2. Nu alle zenders van die groep kan ik inschakelen maar er is geen signaal voor de radio's en voor de TV zenders. De rest komt prima binnen. Ik heb even een screenshot gemaakt van de Module en Card info uit de decoder van EyE Tv. De CI module is reeds verwisseld voor een Witte enkele maanden terug. Toen kon ik na herhaaldelijk proberen doch door geraken en kon ik alles zien. Ik denk vanaf December ongeveer is alles uitgevallen wat TV Vlaanderen betreft.

Dus zou het misschien kunnen dat de TVV ziet dat er geen erkende decoder wordt gebruikt en daardoor de sat ontvangt blokkeerd. Ik heb dit nog meegemaakt met Hardware die gekoppeld zijn aan een bepaalde fabrikant. En daarom vroeg ik mij af of ik met een gewone CI module dit misschien kan oplossen.

post-78911-0-06114900-1456733607.png

post-78911-0-40961700-1456733615.png

Geplaatst:

Hoi,

heb je al eens opnieuw een scan gedaan, de laate maanden is er wel wat veranderd.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Nieuwe scan gedaan en wat astra 19,2 betreft ben ik gaan kijken naar de vrt1 die men kan ontvangen zonder TVV. Ook deze is niet meer te ontvangen. Alle zenders worden wel weergegeven maar geven bij het aan klikken geen signaal. Daarom vermoed ik dat TVV kan vaststellen welke decoder je gebruikt, en wanneer hij niet erkend is door TVV deze niet kan gebruikt worden. Mijn Denson Led TV 19LEDCACI is wel erkend door TVV, en speelt perfect. Ik denk dat ik het maar ga opgeven. Ik heb nog even wat info van EyeTV meegegeven . 

post-78911-0-26504400-1456839216.png

Geplaatst:

VRT1 of één zit niet meer op 19.2 E.  Is al lang geleden verhuist naar 23.5 E!!!!!

Zo ook alle andere Vlaamse zenders.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Nieuwe scan gedaan en wat astra 19,2 betreft ben ik gaan kijken naar de vrt1 die men kan ontvangen zonder TVV. Ook deze is niet meer te ontvangen. Alle zenders worden wel weergegeven maar geven bij het aan klikken geen signaal. Daarom vermoed ik dat TVV kan vaststellen welke decoder je gebruikt, en wanneer hij niet erkend is door TVV deze niet kan gebruikt worden. Mijn Denson Led TV 19LEDCACI is wel erkend door TVV, en speelt perfect. Ik denk dat ik het maar ga opgeven. Ik heb nog even wat info van EyeTV meegegeven . 

Dan zou 90% van de gebruikers hier op het forum problemen hebben, want die gebruiken Linux gebaseerde ontvangers.

Kan je verder eens de opzet van je installatie beschrijven?

Welke schotel; lnb's voor welke posities?

Zoals Kabeltje al aangaf zitten bijna alle zenders van TVV ondertussen op 23.5E. Er zijn nog enkele zenders op de 19.2 maar dat is in afbouw.

Je kan de volledige zenderlijst van TVV inclusief de sat positie hier terugvinden.

Geplaatst:

Ik heb een 80cm schotel met twee koppen op Astra 1 en 2. Hierop zijn er 4 uitgangen, waarvan twee aangesloten op de decoders van TVV en de derde op mijn decoder van EyeTV. Het eigenaardige is dat wanneer ik EyeTV opstart ik dus alle vrije zenders prima kan ontvangen maar bij de TVV geen signaal is. Na wat heen en weer geklik tussen deze zenders gaat alles ineens wel (kan soms zeer lang duren), en dan ontvang ik alles goed. Sluit ik een venster af, dan kan ik terug geen zender meer ontvangen. Zeer frusterend.

Wat ik nog wel wil meegeven is dat ik bij het scannen van de satelliet enkel kom aan een 250 zenders ?? Hierdoor zijn er een aantal TVV zenders niet bij zoals Vitaya, Acht, Vijf enz. Wat ik wel heb is Een, Canvas, VTM, 2be en vier. Het aantal nieuwe zenders bij een update scan, blijft steeds op 26 staan. Als ik dan eens een volledige scan doe, dus terug starten met nul zenders, staan er maar 74 op en geen enkele van de M7 groep. Terug scannen (met behoud van de reeds gevonden zenders) staat er van de M7 groep wel een deel bij (ongeveer een 74, maar niets van TVV). Een derde keer een update doen, weer een aantal van M7 groep met nu wel de bovengenoemde TVV zenders. Vroeger ging alles met een scan (meer dan 1000 zenders) wel. Nu vanaf enkele maanden terug werkt bijna niets meer met de M7 groep. Enkel de beide decoders van TVV spelen vrolijk door, zonder een probleem.

post-78911-0-38864500-1456991011.png

post-78911-0-10277800-1456991021.png

post-78911-0-11579500-1456991093.png

Geplaatst:

Ik vermoed dat je dan toch meer in de richting van de Elgato moet kijken.

Qua te testen zaken:

- kabel naar de Elgato eens op de 4de uitgang van de LNB hangen

- kabel eens opnieuw aansnijden en nieuwe connector er op zetten

Voor wat betreft de Elgato zelf:

- heeft die de laatste firmware?

- kan je nog gebruik maken van hun support? Het lijkt me wel een leuk toestel, maar ik heb de indruk dat het qua gebruikers hier dun bezaaid is.

Je zegt dat de problemen een paar maanden terug zijn begonnen, was dit dan kort na de omwisseling van de CI? Of is de wissel pas later gekomen, en waren de problemen al bezig?

In het tweede geval wil het wel zeggen dat de nieuwe CI niet aan de basis ligt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...