Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dacht dat de Solo4K om iedere dag om 23:00 kuren ging vertonen, maar het gebeurt ook overdag. Het was dus toeval.

De Vu heeft nu  aan aantal uren aangestaan met de tv uit, maar toen ik de tv inschakelde was de lopende band met de blokjes alweer zichtbaar.

Harde reset>>> alle instellingen weer verdwenen.

Ja, hier is niet mee te werken hoor.

Zou een nieuwe flash wat uitmaken, desnoods van Vti naar Openpli  (daar weet ik nog niet veel van).

Of.. wat zou het probleem kunnen zijn??

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Gebeurt dit ook als je geen gebruik maakt van je NAS?

Wij hebben geen glazen bol dus als er geen crashlog is word het moeilijk te achterhalen.

Ik zou allang een geheel nieuwe flash gedaan hebben,vaak is dat veel sneller dan het achterhalen van het probleem.

Let er dan wel op dat je geen gebruik maakt van auto backup auto install mocht je kiezen voor een nieuwe flash.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

portuuno

a ) als het blokjes in rare groen - magenta achtige kleuren zijn is het absoluut je ontvangst kwaliteit, men noemt het visjes in beeld, de schotel heeft te weinig ontvangst op die zenders waar jij het meest naar kijkt (het geluid sjirpt luid en schel tijdens de visjes, p.s. men kent dat als de onweerswolk over de satbeam schuift)

b ) als het blokjes en lijnen zijn met witte taferelen en flikkeringen, die ook geregeld stil staat kijk je naar een slechte internet stream = slechte verbinding via je InternetProvider

welke van toepassing is mag je zelf beoordelen

maar dat is oplosbaar zonder dat je iets aan de VU+ doet behalve als het VTI natuurlijk met vele malen Cold reboot beschadigd kan zijn.

Openpli lost met die symptomen niets op

a kun je oplossen zoals elke satelliet hobbyist weet met de controle van

- Fconnector aan de VU+ en of nieuw aansnijden (massa aan de koperkern is funest)

- de coax kabel nalopen of er knikken in zitten met minder dan een 6cm radius

- Fconnector aan de LNB en of disec controleren of daar vocht en water in kan kruipen

- de LNB's inspecteren

- op de LNB aan de schotel met een natte zeem leggen en beoordelen of je nog voldoende beeld hebt (is het weg is de uitrichting MUTS, zoals de rotterdammers zeggen)

je hebt ook wel heel veel problemen daar in Portugal

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik alles in ogenschouw neem, werken Solo 4K ontvangers onder VTi stabiel en zonder problemen.

We zullen dan moeten kijken, wat er bij jou afwijkend is ten opzichte van andere gebruikers.

En dan komt toch de NAS in beeld, en de manier hoe je die koppelt met je Solo 4K

Door het vallen en opstaan kan er het nodige aan vervuiling in je systeem zijn ontstaan.

Een goede en stabiele koppeling tussen je ontvanger en NAS is onontbeerlijk voor een stabiele werking.

Verder een juiste koppeling en inrichting van je software.

Een nieuwe start is een goed idee, met de opgedane kennis zou je nu in staat moeten zijn in een keer de juist inrichting en koppeling te realiseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

portuuno

a ) als het blokjes in rare groen - magenta achtige kleuren zijn is het absoluut je ontvangst kwaliteit, men noemt het visjes in beeld, de schotel heeft te weinig ontvangst op die zenders waar jij het meest naar kijkt (het geluid sjirpt luid en schel tijdens de visjes, p.s. men kent dat als de onweerswolk over de satbeam schuift)

b ) als het blokjes en lijnen zijn met witte taferelen en flikkeringen, die ook geregeld stil staat kijk je naar een slechte internet stream = slechte verbinding via je InternetProvider

welke van toepassing is mag je zelf beoordelen

maar dat is oplosbaar zonder dat je iets aan de VU+ doet behalve als het VTI natuurlijk met vele malen Cold reboot beschadigd kan zijn.

Openpli lost met die symptomen niets op

a kun je oplossen zoals elke satelliet hobbyist weet met de controle van

- Fconnector aan de VU+ en of nieuw aansnijden (massa aan de koperkern is funest)

- de coax kabel nalopen of er knikken in zitten met minder dan een 6cm radius

- Fconnector aan de LNB en of disec controleren of daar vocht en water in kan kruipen

- de LNB's inspecteren

- op de LNB aan de schotel met een natte zeem leggen en beoordelen of je nog voldoende beeld hebt (is het weg is de uitrichting MUTS, zoals de rotterdammers zeggen)

je hebt ook wel heel veel problemen daar in Portugal

Negative,

Het beeld en geluid zijn van een enorm goede kwaliteit.

Geen storingen, geen rare geluiden, ook de Vu blijft keurig op zijn plaats staan.. :)

Plotseling verschijnt linksboven op het tv scherm een balkje met lopende vierkantjes, net zoals je ziet tijdens een nieuwe flash.

Alleen................dit gaat niet meer weg, alleen door een zeer harde reset.

Kleur heb ik niet zo op gelet want dan is het  ¨caramba!!. Twee van de drie zijn in ieder geval wit en grijs. (2 of 3 blokjes wit, dan grijs etc. van links naar rechts)

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

je symptoom beschrijving kan dus wel wat duidelijker

let op wat ceesv schrijft

als je een dubbele mount hebt draaien zoals ik al eerder schreef gaat het niet goed

iets kan niet gelezen worden en dat kan zijn door een verkeerde link in een app doordat de mount foutief aangemaakt is.

OF

zoals ik ook al schreef je geen toegangsrechten als gebruiker op die bestanden hebt daar de eigenaar een andere is.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

begin daar vooral NIET aan zonder het te overdenken

de NAS is niet degene die de problemen veroorzaakt heeft.

enkel het beheer en het aanmaken van gebruikers hetgeen je allemaal kunt verbeteren is er debet aan

EN

een dubbele mount, kan heel vreemde problemen oproepen

je kent de fstab inmiddels op de VU+

en je moet effe kijken in /etc/enigma/automount.xml

de eerste hebben wij bewust aangemaakt

als in de tweede ook een mount zichtbaar en dus actief is heb je een dubbele mount

als klapstuk is

een foutieve instelling wat de Opname lokatie is

en wat

een foutive EPG opslag locatie is funest

/movie/movie doet al een en ander vermoeden

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

oke bedankt

of je het nu intuitief deed of bewust

maar ik had om de automount.xml gevraagd uit etc/enigma2

en je hebt dus een media/net/autofs met twee onbegrijpelijke vermeldingen opgenomen

a ) betreffende autofs had ik mijn advies juist een # hekje voor autofs dus kan die niet actief zijn (maar wie weet wat jij flikt)

b ) het kan niet de bedoeling zijn dat je andere IP-adressen dan je NAS aankoppelt of ik heb iets gemist

c ) ik heb wel gezien dat anderen je hielpen en je zowaar de NFS server lieten installeren (waarom is een raadsel) voor de grap wellicht

er zijn te veel berichten die jij zelf hebt opgestart dat het zelfs een schaakspeler als Kasparov duizelt...

diverse zetten en informatie analyseren en erop adequaat reageren

je hebt helemaal geen NFS server nodig op de VU+

je VU+ is geen server het is de Client van de NAS

MAAR het is ook belangrijk om te weten wie IP 41  en IP 105 is (dat zie jij gegarandeerd snel)

als dat computers zijn en er staat geen hekje # voor de autofs in uw fstab wordt gepoogd naar de computers een mount aan te koppelen die dat helemaal niet kunnen waarmaken ergo je VU+ crashed na verloop van tijd

waar je en wanneer je die leuke fout uit de adviezen hebt ingebouwd is mij een raadsel

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Hoe zeggen ze dat ook altijd?

Het grootste probleem zit tussen het toetsenbord en ons forum?

Maar het lek komt langzaam boven, met kalmte, en een goed vooropgezet plan gaat ook dit werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...