Ga naar inhoud


Ontvanger kopen


blaatpraat

Aanbevolen berichten

Eind januari heb ik de overstap gemaakt naar satelliet.

Hierbij heb ik TVV erbij genomen zodat ik toch de vlaamse zenders nog kan zien.

Mijn TV heeft 2 ingebouwde DVB-S2 tuners, dus ik gebruik deze om te kijken.

 

Nu ben ik niet zo tevreden met de mogelijkheden van mijn TV.

 

Op mijn TV heb ik 2 coax kabels (naar de LNB) aangesloten, en zit er een CI+ module met smartcard in.

Kijken lukt perfect voor de duidelijkheid.

Welke problemen heb ik?
1. Als ik wil opnemen, neemt hij de eerste coax lijn (en de tweede om verder te kijken).
Echter wordt de smartcard gelocked op deze eerste, met als gevolg dat ik enkel nog naar de FTA zenders kan kijken.
Zelfs al zou ik een FTA zender opnemen, dan nog kan ik geen TVV zender kijken als ik aan het opnemen ben.
(Dit is zelfs een punt waarvoor ik specifiek naar TVV heb gebeld, en waarbij zij beweerden dat dit geen probleem zou vormen met de goedgekeurde TV's op hun site. Hierin mag ik ze dus ongelijk geven...)

2. 2 opnames tegelijk is blijkbaar uitgesloten (enkel kijken en opnemen tegelijk, met beperking van punt 1).

3. Mijn vrouw kijkt graag naar een dagelijkse serie, maar kan dit quasi nooit live zien.
Mijn TV ondersteunt enkel het programmeren van een programma eenmalig, wat wilt zeggen dat we voor iedere dag opnieuw dit programma moeten programmeren (zoals vroeger met een VCR in feite).


Dit zijn dan ook de 3 puntjes die ik zou willen zien in een ontvanger.
Dus meerdere opnames moeten mogelijk zijn (liefst 3 tuners zelfs, desnoods leg ik nog een coax bij, maar meeste ontvangers hebben voldoende aan 2. Vriend van me kan zelfs 4 opnames doen, op verschillende transponders, en heeft maar 1 coax liggen. Vooral dat van die verschillende transponders klinkt wat vreemd, maar het is dus mogelijk blijkbaar).
Programmeren via een EPG (internetaansluiting is mogelijk) en dit liefst dan ook per serie programmeren.
En dit alles met 1 smartcard (en indien nodig CI+ module).

Ik heb een externe HDD ter beschikking, dus de ontvanger hoeft dit niet te hebben (mag wel natuurlijk).

TV ondersteunt 4K, maar een 4K ontvanger is vooralsnog te prijzig, en dit voor die 5 zenders die je nog maar hebt in 4K... Lijkt mij dus niet nodig.
Gewoon HD is meer dan genoeg dus.

Welke ontvanger(s) kunnen jullie me aanraden hiervoor?

 

Ik post dit in dit subforum, omdat de subfora voor ontvangers al meteen gebonden zijn per merk, en ik er geen algemene zie staan (tenzij ik erover kijk). Met dat ik toch wel specifiek TVV wil zien, heb ik het dus onder TV Vlaanderen gezet.

Mocht deze toch in een ander subforum thuis horen, hoor ik het graag (en de moderators mogen hem dan gerust verplaatsen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke CI+ module heb je? De witte of de rode?

tv_vl_moduleci+.jpgtvvl-viaccess-mod-kaart.jpg

 

Bij de witte module kan je de smartcard eruit halen en rechtstreeks in een engima2-ontvanger steken en tot 4 willekeurige kanalen tegelijkertijd opnemen, afhankelijk van welke ontvanger, coaxkabels en LNB's je gebruikt. De nieuwe ontvangers met FBC-tuners zijn heel interessant als je slechts 2 coaxkabels hebt.

 

Als je de rode module hebt, is het heel ander verhaal. In de meeste gevallen zal je slechts 1 kanaal kunnen bekijken en met een beetje geluk tegelijkertijd een tweede kanaal kunnen opnemen. Je ruilt die module dus best zo snel mogelijk in voor een rode module of een losse TV Vlaanderen Nagravision-smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke CI+ module heb je? De witte of de rode?

tv_vl_moduleci+.jpgtvvl-viaccess-mod-kaart.jpg

 

Bij de witte module kan je de smartcard eruit halen en rechtstreeks in een engima2-ontvanger steken en tot 4 willekeurige kanalen tegelijkertijd opnemen, afhankelijk van welke ontvanger, coaxkabels en LNB's je gebruikt. De nieuwe ontvangers met FBC-tuners zijn heel interessant als je slechts 2 coaxkabels hebt.

 

Als je de rode module hebt, is het heel ander verhaal. In de meeste gevallen zal je slechts 1 kanaal kunnen bekijken en met een beetje geluk tegelijkertijd een tweede kanaal kunnen opnemen. Je ruilt die module dus best zo snel mogelijk in voor een rode module of een losse TV Vlaanderen Nagravision-smartcard.

Ik heb de linkse, de witte dus. Met een losse smartcard.

Heb de smartcard en de CI+ module apart gekocht (doch in 1 aankoop bij een satelliet-verkoper).

 

Mijn LNB is van TVV/CD zelf: de tripple quad LNB, als dit iets uitmaakt (met dat je zegt: welke LNB's je gebruikt). Zitten iets teveel interessante zenders op de 28 om deze niet te hebben (en het was makkelijker en goedkoper zo dan 3 aparte LNB's + diseqcs).

 

Ik zal even zoeken wat zo'n FBC-tuner is.

 

Bedoel je in de laatste zin trouwens niet omruilen voor de witte module? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een foutje,  ik bedoelde omruilen voor de witte module.

 

De FBC-tuner is interessant omdat je met je huidige installatie meerdere transponders met dezelfde polarisatie (en frequentieband) tegelijkertijd kan opnemen over één coaxkabel.

Met een dual FCB-tuner en twee coaxkabels kan je in de praktijk zo goed als altijd 4 willekeurige TV Vlaanderen kanalen op de Astra 23,5 opnemen. Bij gewone tuners zou je om hetzelfde te kunnen 4 coaxkabels moeten hebben.

 

Als je de LNB's vervangt door Unicable LNB's speelt zelfs de polarisatie (en frequentieband) geen rol meer en neem je 4 willekeurige TV Vlaanderen-kanalen op met één tuner, terwijl de andere tuner bijvoorbeeld 4 kanalen op de Astra 28,2 opneemt. Het is voorlopig allemaal nogal duur, maar toch iets om te onthouden voor de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...