Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn pc mounten  met mijn VU-DUO middels CIFS lukt niet meer ,Het gekke is met mijn externe hdd van mijn pc werkt het wel.Zelfs als de gegevens in mijn vu-duo helemaal niet kloppen.(verkeerde ip,verkeerde server share)Mijn instellingen zijn goed ,heb het vaker ingesteld en altijd gewerkt.Volgens mij heb ik dit probleem sinds ik windows 10 geïnstalleerd heb.Wie kan mij helpen ?

gr.Henry

Geplaatst:

ja voor een windows gedeelde map moet je wel ook de voorwaarden aanpassen in de mountregels

ik las dat het voor een bepaald image op de VU+ net andersom kan zijn

dit is de meest normale vanaf de nieuwere windows versies sec=ntlmv2

//servername/share /mnt/mountpoint/ cifs username=someuser,password=somepass,rw,sec=ntlmv2

dus in de mount achter rw komt een komma en sec=ntlmv2

is het dat ander image mot het sec=ntlm zijn

testen kun je of je bericht ons vooraf welk image je gebruikt

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tonskidutch ik gebruik OpenATV ,sorry ik weet niet hoe ik het moet aanpassen ,ik dacht via telnet ,ik gebruik dit niet veel.Kun je me een beetje op weg helpen ?

gr.Henry

Geplaatst: (aangepast)

ja hoe had u de mount aangemaakt?

1 via de netwerkbrowser gedeelde mappen (dus per VU+ menu) ?

2 of al vanaf begin af aan in de autonetwork geeditieerd?

1 met DCC_E2.exe kun je het bestand op de VU+ editen en aanpassen

ga naar /etc/enigma/automount.xml

open het middels de editor in DCC en schrijf die waarde erbij en vergeet niet de komma en kleingeschreven (case-sensative)

opslaan

DCC_E2 afsluiten en je VU+ laten herstarten IK ZEG herstarten per menu

o ja doet ie het niet, is het zonder v2 version two

dus sec=ntlm

meer fout gaan kan niet

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ik heb de mount via het menu van mijn vu-duo gemaakt.Heb ook via dcc gekeken in de automount.xml .maar jij vertelde mij dat ik de mountregels moest aanpassen ,hoe doe ik dat ?ik zie dit niet staan in de automount.xml

Geplaatst:

Heb de regeltjes aangepast ,de goeie regels nu ook zichtbaar in het menu van de vu-duo ,de eerste regel werkte niet ,ben nu de andere aan het proberen.

Geplaatst:

de andere regel werkt ook niet ,na opnieuw opstarten ook zichtbaar in vu-duo menu.Het blijft vreemd ,het is ook ontstaan toen ik die kleine externe hdd op mijn pc heb aangesloten.Daar staat ook een map op die ik gedeeld heb.Maar het gekke is alles wat ik doe ,ook al zijn het verkeerde instellingen die mount blijft altijd werken.De mount van mijn pc blijft uit.De instellingen zijn goed (gedeeld met netwerk en machtiging) Misschien moet er in het configuratie menu van windows iets gebeuren. 

Geplaatst:

ja eh,

er zijn zeer zeker instellingen die onder windows met dwang moeten worden ingesteld anders kan geen apparaat ermee communiceren

windows heeft een 10ton anker voor een roeiboot

dat wist je toch?

samba workgroup

firewall uitgaande pings en broadcasts alsook inkomende van het IP-adres van uw VU+

staat dat IP adres in de toegestane lijst

hosts

onder windows 10 moet je heel duidelijk aangeven welke map en/of drive gedeeld is en aan wie

als het aanmeld account niet 1op1 overeenkomt met dat wat in de netwerkwachtwoorden staat wordt geen contact mogelijk

ik heb heel specifiek tijdens installatie en eerste setup een NETWERK wachtwoord moeten noteren anders kan geen enkele andere machine aan uw windows 10

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

liefst snel

want hoe meer men and woman power het lezen hoe sneller de oplossing gevonden wordt

windows 10 is inderdaad een moeilijke gozer als bestuurssysteem

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Soms lukt het met de mount ,het werkt volgens mij als ik eerdere mounts eerst helemaal verwijder ,dus geen bestaande mounts aanpassen.Wat vreemd is ik zie op mijn vu dat oude lokale gedeelde mappen nog zichtbaar zijn ,terwijl ik de mounts helemaal verwijder.Misschien ga ik mijn image opnieuw installeren (VU) We komen er wel !

Geplaatst: (aangepast)

Hoi Hensat,

bij mounts dient na aanpassing daarvan sowieso de box een officiele shutdown te krijgen opdat het tijdens de shutdown procedure opgeslagen wordt in de relevante bestanden

en

dat die dan bij de officiele boot dus ook als zodanig ingelezen wordt en daarmee "geimplementeerd wordt"

implementeren betekent toepassen van vooraf vastgelegde instellingen overnemen

dat komt gegarandeerd goed met wat onderzoek en beetje feedback.

soms lukt het?

dan kan het zijn dat we ook naar het IP-adres of DHCP moeten kijken

heeft die window10 kast nu elke keer hetzelfde IP-adres na zijn eigen herstarten

start de VU+ ook altijd na dat uw windows kist opstart of blijft die standby

???

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

vreemd oude gedeelde mappen blijven zichtbaar in de vu ,als er een werkende mount is kan ik daarna doen wat ik wil met de mount instellingen het blijft dan werken ,dus verkeerde IP etc.etc Opnieuw opstarten heeft helemaal geen invloed. Een werkende mount krijg ik alleen met een nieuwe naam van de lokaal gedeelde map .dus als ik de naam pc gebruik dan werkt het daar niet meer mee omdat die naam al gebruikt is.Windows IP blijft het zelfde.Heb de vu ook telkens opnieuw opgestart..Ga de vu nu even opnieuw installeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...