Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb een camper gekocht die is voorzien van een Travel sat ufo met schuifbuis om op satelliet te richten. Heb de volgende vragen:

1. moet de schotel plat op het dak van de camper blijven (schotel scharniert niet!)

2. heeft iemand een installatie- en gebruikshandleiding

Zie ook foto.

Alvast dank en groet, Henk

post-99804-0-18358700-1456935080_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Henkie70

Welkom op dit forum

Tja ik weet niet wat je met die TravelSat Ufo wilt gaan doen maar deze is wel geschikt voor de Astra 19,2 maar bijna niet voor de Astra 23,5 waar tegenwoordig alle Nederlandse zenders op zitten.
Vanwege de 8PSK modulatie van de transponders krijg je daar bijna of geen beeld mee.
Bijna iedereen met een Ufo schotel heeft deze al laten vervangen door een vlakantenne.

Geplaatst:

Ik zie hefboom die de schotel omhoog moet drukken helemaal niet zitten.

Ook staat de montageplaat van de schotel scheef t.o.v. de mast. Het lijkt wel of er bout bij het scharnierpunt uit is.

post-60869-0-49278700-1456940030_thumb.jpg

Geplaatst:

Hallo,

Ik weet dat meerdere zenders overgaan en ook nog in HD, maar ik wil voorlopig ff profiteren van de free air zenders. Te gelegener tijd orienteer ik me op andere (niet te dure) oplossingen. Op jouw  foto is de hefboom goed zichtbaar. Ik vermoed dat ie bij mij vast zit, resp. niet om hoog kan. Ik ga daar morgen ff naar kijken.

Geplaatst:

Ik weet dat meerdere zenders (en in HD) overgaan maar ik wil voorlopig profiteren van free air zenders. Tzt orienteer ik me op andere niet te dure oplossingen. Op je foto is de hefboom goed zichtbaar. Ik vrees dat ie bij mij vastzit en niet omhoog te schuiven is. Ik ga daar morgen ff naar kijken.

Geplaatst:

Er ontbreekt de scharnier pin .

post-30993-0-06635100-1456945766.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

Aan de foto te zien een lange bout met een zelfborgende moer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien heb je nog wat aan deze foto waarop je kunt zien dat een bewegende pijp in de buitenpijp omhoog en omlaag bewogen kan worden om zo de Ufo-schotel omhoog en omlaag te kunnen zetten.

post-60869-0-16036400-1456946059.jpg

Geplaatst: (aangepast)

@ Sprietje , op je eerste foto loopt de coaxkabel binnenin het elevatie armpje .

Waarschijnlijk U-vormig .

Kan ook zijn dat de originele UFO kabel dunner is en op de foto een vervanger .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Ja, daarom zit er ook een krimpkous over de gebogen arm om er voor te zorgen dat de coax niet uit die "U" kan schieten. Waarschijnlijk kan de coax ook buitenom want er zijn mensen die een lnb genomen hebben met twee aansluitingen en dan heb je twee coaxkabels nodig

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik heb zelf zo'n travelsat UFO. Paar tips:

- Het scharnierpunt bestaat inderdaad uit een lange bout met een zelfborgende moer. Meer niet. Bij een goede DHZ zaak te koop. In de loop van de tijd kan het scharnier vast gaan zitten omdat de onderdelen behoorlijk pas zijn gemaakt. Drupje olie doet wonderen.

- Als je toch op de trap staat: binnenbuis met een doek afnemen en siliconenspray aanbrengen. 

- De buitenbuis onbehandeld laten. Enige stroefheid is welkom bij sterke wind.

Ik gebruik de UFO nog steeds, maar alleen FTA. Dus geen Astra 23.x praktijkervaring. 1,5 jaar geleden had ik in de caravan nog geen HD ontvanger, Ik meen dat ik daar ook de UK beam kon ontvangen - maar ik weet het niet zeker.

Ik blijf twijfels houden over de gevoeligheid van de voorgestelde vlakantennes versus die van een schotel met een diameter van 60 cm.

aangepast door ebhoorn
Geplaatst:

Maar die vlakantennes heb je ook in allerlei maten. Je moet zeker niet de kleinste (=goedkoopste) nemen.
Maar ja, daar is een ander forum voor waar je kunt lezen hoeveel mensen de laatste jaren al zijn overgestapt van de Ufo naar een vlakantenne of ander soort schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen