Ga naar inhoud


GPS, hoe en wat qua ontvangst?


Emekli

Aanbevolen berichten

Ik heb in het verleden ook een Tablet gebruikt met een navigatie pakket en herken dit precies dat is één van de redenen waarom ik overgestapt ben op een degelijk navigatie systeem.

Helaas kun je aan de tablet ook geen bluetooth muis koppelen en ook geen externe bedrade Gps muis....

Wel was de ervaring dat door het proberen van verschillende navigatie pakketten hij het bij sommige wel beter deed maar voor mij was die helaas te onbetrouwbaar daardoor..

 

Ik heb niet gezegd dat het slecht werkt, alles doet ie juist heel goed.

Als ik thuis kijk op google maps en nu in Antalya, dan wordt exact aangegeven waar ik zit.

Het ging er om "waar haalt een smartphone/tablet binnenshuis, de info vandaan".

Dit omdat het met satelliet niet gaat.

Het toestel moet de satellieten kunnen zien en dat gaat binnen, alleen beperkt, aan het venster.

 

En een muis voor een tablet?, heb ik niet nodig, dan pak ik de laptop wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Men bedoelt een GPS muis, dus een GPS ontvanger, met daaraan een USB kabeltje, waardoor je laptop zijn plaats kan bepalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GPS ontvanger stuurt geen signalen richting satelliet dus men ziet niet waar je bent. Bij geen enkel systeem.

 

Er zijn/komen nieuwere GPS ontvangers die met alle systemen kunnen werken.

http://gpsworld.com/quad-constellation-receiver-gps-glonass-galileo-beidou/

 

Je hebt gelijk, bij alleen een ontvanger kan men dat niet zien.  Maar maak je gebruik van een GPS in een telefoon of tablet dan wordt er door heel veel apps locatie informatie opgevraagd en weet men WEL waar je bent.  Zelfs als je niet aan het navigeren bent.  Ook navigatiesystemen zoals TomTom live (of equivalenten van andere leveranciers) geven precies door wanneer je waar bent, hoe snel je beweegt enzovoort.

 

Ik reken erop dat we naar een maatschappij toegaan waarbij "men" altijd weet wanneer je waar bent en dat het "verdacht" gaat worden als je je verbinding uitschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom wil ik dus niet die 'live' diensten die ze nu bijna allemaal aanbieden...  Ook smartphones etc heb ik niet, en wil ik niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...