Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm 800 hd se met een kabel tuner. Nu wil ik kunnen opnemen op de ene zender en tegelijkertijd kunnen zappen naar andere zenders. Ik kan of een andere ontvanger aanschaffen of een dvb-c usb tuner aanschaffen heb ik hier en daar gehoord/gelezen. Welke dvb-c tuner is compatible met een dm 800 hd se met open pli er op? Uiteraard rekening houden met drivers die beschikbaar zijn op open pli.

Geplaatst:

Ik heb een dm 800 hd se met een kabel tuner. Nu wil ik kunnen opnemen op de ene zender en tegelijkertijd kunnen zappen naar andere zenders. Ik kan of een andere ontvanger aanschaffen of een dvb-c usb tuner aanschaffen heb ik hier en daar gehoord/gelezen. Welke dvb-c tuner is compatible met een dm 800 hd se met open pli er op? Uiteraard rekening houden met drivers die beschikbaar zijn op open pli.

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.

Als je een cabel tuner hebt zoals jij zegt dan moet je een 2e tuner bij kunnen plaatsen, dan kun je zappen en met de tweede tuner kijken.kijk dit heb je nodig > http://www.dream-multimedia-tv.de/en/Tunermodules en jou DM800se heeft geen ruimte daarvoor.

Geplaatst:

Dreamsatje spreekt over een USB-tuner, dus gewoon extern en dat kan prima op een 800HD SE.

Voor zover ik weet is het enige ondersteunde merk Sundtek. Drivers daarvoor zijn te vinden, als ik me niet vergis zelfs gewoon in de standaard OpenPli feed.

Geplaatst:

@Dreamsatje:  ik heb behoorlijk wat ervaring met Sundtek DVB-C tuners.

Leveren een buitengewoon strak plaatje en de ondersteuning is top maar de Dreamboxen van de afgelopen jaren (800/7020 enz.) zijn een beetje "zwak op de borst" alle gerusstellende woorden van Sundtek ten spijt.

Mijn eigen 7020HD kon er nog net eentje aan maar twee van die USB-tunertjes was te veel.

Mocht je een NAS hebben (Synology of Quap) dan raad ik je aan de Sundtek('s) via het netwerk te laten lopen.

Absoluut probleemloos en bovendien biedt Sundtek kant-en-klare softwarepakketten aan.

Wil je een Sundtek eens solo uitproberen dan kun je een dergelijk tunertje (2e generatie) tijdelijk van me lenen.

(heb er ooit twee stuks op de kop getikt)

Gast Mimisiku
Geplaatst:

En heeft Dream niet onlangs een persbericht doen uitgaan om een DM800-SE, DM820, DM7080 om te bouwen naar dubbele tuners. In het YouTube filmpje zou je dus de single tuner van de DM800-SE moeten kunnen vervangen door 1 dubbele tuner.. Geen gezeur met USB, drivers etc.... Ook misschien het wachten waard?

Geplaatst: (aangepast)

Ik spreek je niet tegen @Mimisiku maar geloof toch dat je Sundtek iets te kort doet om van "drivergezeur" te spreken.

En bij Tectime zag ik trouwens onlangs dat die dualtuner (in hun geval voor een 7080) alleen maar herkend werd na een update van de officiële firmware?!?

In andere images zou die bewuste high tech-tuner nog steeds niet werken.

Dus het blijft sowieso gezeur, hetzij rechts- dan wel rechtsom......

aangepast door hansputters
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Gezonde tegenspraak is altijd goed (en welkom). De twin tuners worden inderdaad alleen door de DM firmware ondersteund, maar ook in een DM image kun je een softcam steken zodat je naar wens kunt werken....

@Dreamsatje:  ik heb behoorlijk wat ervaring met Sundtek DVB-C tuners.

Leveren een buitengewoon strak plaatje en de ondersteuning is top maar de Dreamboxen van de afgelopen jaren (800/7020 enz.) zijn een beetje "zwak op de borst" alle gerusstellende woorden van Sundtek ten spijt.

Mijn eigen 7020HD kon er nog net eentje aan maar twee van die USB-tunertjes was te veel.

Mocht je een NAS hebben (Synology of Quap) dan raad ik je aan de Sundtek('s) via het netwerk te laten lopen.

Absoluut probleemloos en bovendien biedt Sundtek kant-en-klare softwarepakketten aan.

Wil je een Sundtek eens solo uitproberen dan kun je een dergelijk tunertje (2e generatie) tijdelijk van me lenen.

(heb er ooit twee stuks op de kop getikt)

Hey, bedankt voor de info. Wat versta jij onder solo uitproberen? Bedoel je aansluiten op mijn dreambox via usb als 2e kabel tuner? Mijn doelstelling dus. Of bedoel je iets anders?

Ik kwam na wat google de volgende tutorial tegen van hoe je hem kan configureren.

http://www.meintechblog.de/2011/07/dreambox-mit-usb-zusatztuner/

aangepast door dreamsatje

Hallo @dreamsatje.

Met solo uitproberen bedoelde ik i.d.d. de Sundtek op je Dreambox aansluiten op een vrije USB-poort.

Het configureren kan veel gemakkelijker dan via Putty & Co.

Sundtek heeft een piepklein progje waarmee je in een vloek (liever niet..) en een zucht de drivers kunt installeren.

Vervolgens de box herstarten en dan vindt je onder applicaties de Sundtek Control Center plugin terug.

Daarna de bewuste tuner configureren (de weg wijst zich vanzelf), de doos opnieuw rebooten en kijken maar......

Verdere details (over het programmaatje e.d. via PB om het forum niet onnodig te vervuilen?

aangepast door hansputters
Geplaatst:

Ook als je een hub gebruikt met een eigen voeding en die voldoende stroom per poort kan leveren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Goede suggestie @Alex1970: ik heb indertijd zelfs meerdere merken gevoede Hubs uitgeprobeerd, vergeefs helaas.

(probleem in concreto: wanneer er bij een live DVB-C zender tegelijkertijd een opname liep -op een andere frequentie- dan traden er in die opname om de zoveel seconden een hickup op)

Hoewel Sundtek het in alle toonaarden bestreed, lijken meerdere bezitters van mijn type box identieke problemen te ervaren.

Ik heb het probleem eens en voor altijd opgelost door de beide USB-tunertjes aan mijn Synology te hangen en vanaf daar naar de Dream te streamen.

Absoluut probleemloos sindsdien!

Ik sta er nu nog versteld van hoeveel streams dat simpele 10/100 netwerkkaartje in de DB  simultaan kan verwerken.

Voorbeeld: twee opnames tegelijkertijd (op de NAS) en tevens live tv kijken.

Wonderlijk...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...