Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een tijdje een SoloSE2 met OpenPLI, opnames op NAS. Dat werkt(e) prima.

Alleen toen ik vandaag opnames wilde terugkijken, bleek dat ongeveer alle opnames van vorig jaar niet meer te bekijken zijn.

(kort een zwart scherm en dan terug naar het menu zonder enige melding verder)

Kan het zijn dat de opnames gecodeerd (CD) zijn opgenomen? Is daar soms een setting voor die ik vergeten heb?

( "Never decrypt while recording" staat uit)

Kun je ook ergens aan zien dat een opname gecodeerd is opgenomen?

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

• Moderator
Geplaatst:

Opnames van november, bij het in gebruik nemen van de Solo 4K  zijn nog steeds af te spelen.

Je zal het probleem in je opslag of player moeten zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Het is al weer een tijd geleden dat mensen opnemen zonder "te decrypten" om zogenaamd gelijktijdig meerdere opnamen te kunnen maken met een beperkte kaart (aantal chid's).

Maar als je dat nu controleert die instelling ben je dan wel zeker dat je dat destijds niet hebt ingesteld...?

Verder het vermoeden dat het een mediaplayer probleem kan zijn kun je direkt testen door de film op de PC  met >PC software< zoals VLC.exe af te spelen.

Opent dat niet de .ts is het ding gecrypt.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Behalve de instelling "Never decrypt while recording" is er volgens mij niets qua instellingen wat daar mee te maken heeft?

En de films spelen ook niet af direct via de tv.

Ik heb nu alle niet meer werkende films weggekiept. Nu maar afwachten of er over een tijdje weer nieuwe niet werkende bij komen...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Via VLC afspelen werkt ook niet...

Heb trouwens wel ontdekt dat er een fout in VLC zit met wat andere files. (niet gerelateerd aan eerder probleem)

Als er een "%" teken in een filenaam zit, wil VLC die niet afspelen.  Mediaplayer speelt die wel af.

Ik zie in andere forum posts uit 2013 dat die fout toen ook al bestond, schijnbaar wordt er niets aan gedaan...

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

"schijnbaar wordt er niets aan gedaan" is niet helemaal terecht t.o.v. de nijvere opensource gemeenschap.

Het procent teken heeft binnen het VLC project een paar bijzondere functies. Een daarvan is dat het gebruikt wordt als URI (uniform resource identifier) in de zoekpaden en bestandsnamen. Direct volgend op het procent teken verwacht de VLC zoekpad interpreter twee cijfers die vervolgens worden vertaalt naar een bijzonder teken of functie binnen dat zoekpad. Wil je er wat meer van weten dan kan je hier verder lezen.

De eenvoudigste oplossing is om bij gebruik VLC je bestand even te herbenoemen zonder dat procentteken.

aangepast door kwetal

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...