Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren een nieuwe TV gekocht : Een LG 43UF640V

Dat is een 4K UHD toestel, inclusief DVB-S2, DVB-T2 en DVB-C tuners. 

Vooralsnog heb ik mijn Topfield erop aangesloten en kijk ik sateliet-tv dus via de Topfield.

Dit werkt goed.

Maar het is dus ook mogelijk om rechtstreeks via je TV te kijken. (er is een mogelijkheid voor het plaatsen van een CI-moduul.)

Wie heeft hier ervaring mee?

Is dat een hoop gedoe met betrekking tot het selecteren van je favoriete zenders? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Even in de handleiding nazien of deze Canal Digitaal/TV Vlaanderen/TéléSat gecertificeerd is. Ook op de website van Canal Digitaal kijken. Gewoon even wat zelfinitiatief tonen...

• Like 1
Geplaatst:

Ik zou zegen de antenne kabel er in ,zenders laden ,en kijken wat er allemaal mogelijk is

En het advies van Mimisiku ,kijken op site van CD als jou tv er ook tussen staat,als hij er niet

tussen staat ,dat wil niet zegen dat het niet werkt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Als ie Fastscan aan boord heeft zit je meestal al goed.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

LG Nederland heeft ooit te kennen gegeven dat ze geen zin hebben in de eisen die CanalDigitaal stelt omtrent de fastscanlijst.
Die kun je dus ook niet downloaden.
Dus je kunt alle zenders wel downloaden maar je moet ze zelf in een handige volgorde moeten zetten. Alle zenderwijzigingen die bijna maandelijks worden doorgevoerd bij CanalDigitaal zul je zelf handmatig moeten aanpassen.

Als je alle zenders ingeladen hebt in je TV. dan moet je al je favoriete zenders opzoeken en deze vooraan in je zenderlijst plaatsen.

Opgepast, hier ben je wel een tijdje zoet mee (toch een paar uur of meer). Dit omdat alle zenders door mekaar staan.

Een LG tv is niet CD of TVV gecertificeerd daarom.

Maar, en zo werkt het bij mij toch, eens je al je favoriete zenders vooraan heb staan (bv. 20 of meer) blijven die daar staan.

Ook als je dan toch een nieuwe zenderlijst moet inladen.

Wanneer er dan toch een nieuwe zender bijkomt die je wil zien moet je die dan ook opnieuw gaan zoeken in die ganse lijst.

De reden waarom dit de eerste maal zolang duurt is omdat er (bv. Eurosport ) mss. wel 5 keer instaat en je natuurlijk de juiste moet zoeken.

suc6

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst:

Misschien kun je de zenderlijst op een usb-stick zetten en met een channeleditor ordenen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Even in de handleiding nazien of deze Canal Digitaal/TV Vlaanderen/TéléSat gecertificeerd is. Ook op de website van Canal Digitaal kijken. Gewoon even wat zelfinitiatief tonen...

Iedereen bedankt voor de reactie's.

@  Mimisiku  Ik had gisteren inderdaad zelf al op de website van Canal Digitaal gekeken. Daar staat een hele lange lijst met TV's , maar geen enkele LG. 

De uitleg van Sprietje geeft daar dus de verklaring voor.

Vandaag de hele dag op pad geweest, binnenkort ga ik wel tijd maken om het zenderzoeken te proberen op de wijze die Sprietje en Wimo01 schrijven. Maar vooralsnog kunnen we hier thuis TV kijken en is (ook) de rest van het gezin dus tevreden...

Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 

Geplaatst:

Maar het blijft natuurlijk wel vreemd om een TV met 36 tuners te kopen om ze vervolgens niet te gebruiken.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Ik gebruik van mijn tv's de ingebouwde tuners niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

hier ook prima te doen hoor dvb-t en dvb-s2

de panasonic is gek van signaal en levert ook een heel goed beeld

de pana was ook niet gecertificeerd en werkte toch met de witte CI+ en kaart

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Vanmiddag dan de zenders ingeladen via de dvb-s2 tuner. 

Uiteraard geen problemen met de FTA zenders.

Maar de zenders van CanalDigitaal krijg ik niet open met mijn Aston-Cam.

Dus toch maar weer de Topfield aangesloten...

aangepast door Noordzee

• Moderator
Geplaatst:

Wel de Aston cam 1.07 gebruikt?

Die met het ledje?

Wat zegt het menu van de TV, ziet hij de cam?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, de cam 1.07 wordt herkend.

Het inderdaad de cam met het lichtje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen