Ga naar inhoud


Interlandelijke verschillen DVB-T


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er interlandelijke verschillen tussen de regels wat DVB-T signalen betreft in verschillende landen?

De reden van deze vraag is, ik kocht een tijd geleden een 8 elements yagi UHF antenne in Frankrijk, en gelijk wat ik er op aansluit, bvb een DVB-T ontvanger, mijn VU+Duo² (zit tuner voor kabel en terestrial in) een tv met DVB-T tuner, allee, gelijk wat wat er toch zou moeten mee werken, vertikt er ook maar iets mee te "zien".

Horizontaal geprobeerd, net als vertikaal.

Zelfs de Xsarius HD combo pro sat finder geeft geen signaal aan.

Fout aansluiten kan haast niet daar er op die antenne een aansluitbox zit met F-connector aansluiting.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Zijn er interlandelijke verschillen tussen de regels wat DVB-T signalen betreft in verschillende landen?

De reden van deze vraag is, ik kocht een tijd geleden een 8 elements yagi UHF antenne in Frankrijk, en gelijk wat ik er op aansluit, bvb een DVB-T ontvanger, mijn VU+Duo² (zit tuner voor kabel en terestrial in) een tv met DVB-T tuner, allee, gelijk wat wat er toch zou moeten mee werken, vertikt er ook maar iets mee te "zien".

Horizontaal geprobeerd, net als vertikaal.

Zelfs de Xsarius HD combo pro sat finder geeft geen signaal aan.

Fout aansluiten kan haast niet daar er op die antenne een aansluitbox zit met F-connector aansluiting.

Hallo, Dennisdaf.

 

In mijn sattuner (SAB Titan3 Combo) kun je de 5V aanvinken en het land selecteren,

en daarna een blindscan uitvoeren .De zenders van het gekozen land staan dan vooraan

in de lijst staan van de DVB-T zenders.

Indien mogelijk je antenne zo hoog mogelijk plaatsen en richten op de zenders die je wil ontvangen.

Sommige pakketten van TNT France kun ik 2x ontvangen, waardoor ze 2 maal in mijn 

zenderlijst staan. (Antenne Bouvigny en Mont Des Cats)

In Vlaams-Brabant zou de VRT en RTBF geen probleem mogen zijn, maar denk niet dat je

daar Frankrijk zal kunnen ontvangen.

In bijlage http://www.tnttest.org/ wat je terrestrisch kunt ontvangen in je regio.

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-41478500-1457288289.jpg

post-79750-0-22066400-1457288290.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Dennisdaf.

 

In mijn sattuner (SAB Titan3 Combo) kun je de 5V aanvinken en het land selecteren,

en daarna een blindscan uitvoeren .De zenders van het gekozen land staan dan vooraan

in de lijst staan van de DVB-T zenders.

Indien mogelijk je antenne zo hoog mogelijk plaatsen en richten op de zenders die je wil ontvangen.

Sommige pakketten van TNT France kun ik 2x ontvangen, waardoor ze 2 maal in mijn 

zenderlijst staan. (Antenne Bouvigny en Mont Des Cats)

In Vlaams-Brabant zou de VRT en RTBF geen probleem mogen zijn, maar denk niet dat je

daar Frankrijk zal kunnen ontvangen.

In bijlage http://www.tnttest.org/ wat je terrestrisch kunt ontvangen in je regio.

 

Satfeeds-DX

Hey, Bedankt.

Frankrijk of zenders vandaar ontvangen is niet de bedoeling hoor.

Enkel een soort van worst case scenario if. voor het geval zowel Telenet, als de sat hier niets zou geven we toch nog iets hebben wat tv kijken betreft.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actieve +5v vergeten? Zoek eens op Power-Inserter....

Dus, zonder die power-inserter kan ik het vergeten?

Ik heb er nog eentje liggen van vroeger van bij een Omnidax antenne ( die zelf spijtig genoeg is gestolen ) zou die dat kunnen oplossen voor mij?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje voorzichtig zijn , als ik heb moet je op een ,,gewone,, antenne geen power zetten , heb een klein vermoeden dat er een instelling in de tv niet juist staat

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje voorzichtig zijn , als ik heb moet je op een ,,gewone,, antenne geen power zetten , heb een klein vermoeden dat er een instelling in de tv niet juist staat

Dan zou er op de sat ontvanger, met DVB-T tuner, als ook op de Xsarius meter iets niet goed staan.

Bij deze laatste kan er op dat vlak gekozen worden tussen sat en Terrestrial eens daar gekozen gaat het gewoon scannen. Iets er iets ziet hij het is er niets dat ziet hij niets.

Maar ook deze laatste "ziet" niets.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Yagi antenne, is dat één met ingebouwde versterker? Als dat zo is moet je eerst voeding aansluiten en dan naar tv. indien je werkt met ontvanger antennekabel naar ontvanger en vandaar naar tv.

Het gaat over een ANTENNES FT gemaakt in Reims (Frankrijk) dus geen versterker in de aansluitdoos zit niets dan een printplaat met enkel koperbanen en een F-connector welke dus geen foutaansluiten mogelijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een type antenne zou ons verder helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-68712-0-19377400-1457299672.jpg

 

De gegevens aangaande Typenummer kan ik niet meer geven.

Daarstraks nog even mijn madam gevraagd of de doos nog op zolder zou liggen bij de andere empty's, maar ze zegt dat die er waarschijnlijk niet meer bij is.

Ik twijfel, maar gezien ik dus momenteel een beetje op de pikkel pikkel ben (Meniscus naar de k*****n) ga ik niet alle dozen daar gaan aan de kant gooien om er dan misschien toch niet die ene te vinden.

Maar swoit, op de printplaat stond dus ANTENNE FT Reims.

Net zoals ik het schrijf, dus hoofdletters en kleine letters.

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die overeen komt met je afbeelding kan je eigenlijk niets verkeerd doen.

In dat geval verdenk ik of je kabel, sluiting in de connector?

Of een defecte Balun, het aansluit impedantie transformator in de aansluitkast van de dipool.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer die overeen komt met je afbeelding kan je eigenlijk niets verkeerd doen.

In dat geval verdenk ik of je kabel, sluiting in de connector?

Of een defecte Balun, het aansluit impedantie transformator in de aansluitkast van de dipool.

In de aansluitkast zie ik niets anders dan wat koperbanen hoor. Tenzij die de impedantie aanpassen naar 75 Ohm.

Wat kabels betreft heb ik er enkele geprobeerd, dit daar ik bvb de Xsarius met een andere kabel aansloot op de antenne, dan de kabel waarmee de antenne naar de tv of de DVB-t tuner van mijn VU+DUO² liep.

Ik denk dat ik morgen eens een DIY antenne ga bouwen, en kijken wat die doet.

Het rare van het ganse verhaal is dat als men gaat kijken om een UHF DVB-t antenne te maken, er ook nergens iets staat van een nodige versterking, of power inserter.

Nu ga ik wel voort op wat ik hier op het forum te lezen valt, anders zou het gek zijn zelfs mijn vragen hier te stellen, maar ik vind het toch raar.

Is er een reden waarom men het daar ( https://www.google.be/search?q=diy+uhf+antenna&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwim5ImchK3LAhWFPBoKHRNEDgEQ_AUIBygB&biw=979&bih=454 ) nooit over dat speeltje heeft?

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo tussen de regels door lezen gebruik je een oude antenne? Deze zijn in de regel zonder ingebouwde versterker. Als er toentertijd gebruik werd gemaakt van een versterker was dat een mastversterker en deze werken ook al niet op 5 volt.

Heb je (dus) geen versterker, dan absoluut GEEN voedingsspanning gebruiken, de antenne is dan nl. een kortsluiting voor die gelijkspanning!

Maar als je een zogenaamde passieve antenne hoog genoeg boven je dak opstelt moet je voldoende signaal kunnen ontvangen. In ieder geval van de VRT en RTBF.

Afhankelijk van de ontvangstlocatie zal je de antenne in een bepaalde richting moeten zetten al dan niet horizontaal of verticaal.

Ik meen mij te herinneren dat je in vlaams-brabant woont dus dat zou inhouden ofwel voor de VRT richting Schoten, danwel voor de RTBF richting Waver.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...