Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Ik heb die mounts allemaal verwijderd, behalve 1 dan.

Bij een nieuwe flash, gelijk doen wat je hebt aanbevolen, na een update, gelijk fstab aanpassen, geen automounts meer, etc.

Ben iets aan het uitproberen, denk dat het toch aan VTi ligt, met alle respect.

oké daar heb je dan gelijk in,

 

dacht dat je nog geen verse flash had gedaan

 

maar allé zunne

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt de solo4k en of elke andere receiver laten loggen wat ie doet

 

die logfile nadien lezen en er moet dan daar een reden te vinden zijn waarom die uit standby of deepsleep komt

heb echter niet dtiect paraat hoe de logfile te starten in VTI (is al lang geleden :grin: )

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat per telnet:

 

 

Enigma2-Logfile erstellen

init 5
enigma2.sh >enigma2_logfile.log 2>&1

dann in Enigma2 diejenige Aktion durchführen, die zum Absturz führt oder nicht richtig funktioniert.

Falls Enigma2 noch läuft, beendet man es im telnet mit der Tastenkombination [sTRG+C].

Anschließend kann die erstellte Logdatei aus dem Verzeichnis, in dem man
sich gerade befindet (das ist nach dem Einloggen üblicherweise
/home/root) auf den PC kopiert werden.

mit
init 3
Enigma2 wieder normal gestartet werden.

zal het nog opschonen dit is de ruwe informatie

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de Solo 4k wel of nier WOL heeft kan ik je niet zeggen.

Wanneer de box standby staat, kan je wel met de webif gewoon de box benaderen en inschakelen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat ik het gevonden had, OpenPli.

Was zo geinstalleerd, kon binnen een minuut opnemen met de Vu etc. Supersnel alles.

Zelfs na een herstart van de NAS, geen nieuwe instellingen nodig.

Helaas, plotseling om 21:33 niet het lopende balkje linksboven, maar een draaiend rondje, hetzelfde dus !@#$%*(!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws omtrent het eerdere en langlopende probleem.

Tijdens de lopende balkjes/rondjes linksboven, de Vu is dan niet te bereiken anders dan met de 220 schakelaar, heb ik de NAS doen ontwaken (of... )in ieder geval ontwaken en de balkje/rondjes waren verdwenen en de Vu weer geheel te bedienen.

Ligt het dus aan de NAS?

 

(Wilde de  NAS helemaal uitzetten om af te koppelen. Moest ik hem eerst uit de slaapstand halen, kom je dit toevallig tegen)

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dacht dat ik het gevonden had, OpenPli.

 

Zelfs na een herstart van de NAS, geen nieuwe instellingen nodig.

 

Helaas, plotseling om 21:33 niet het lopende balkje linksboven, maar een draaiend rondje, hetzelfde dus !@#$%*(!!!!!!!!!!!!!!!!

Lees ik hier nu goed, dat je geen nieuwe instellingen hebt hoeven maken na het flashen van Pli?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cees,

 

Ik lees mijn posting #20 anders:

Na installatie Pli was alles ok.

Daarna voor de zekerheid de NAS opgestart en alle instellingen waren nog daar...

Kon direct weer opnemen met de Vu (uiteraard even geprobeerd).

Het probleem ligt dus niet bij VTi of Pli....

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijker wordt het in ieder geval niet

en helderder kan ik niet worden als er ook nog met images gejongleerd wordt .

 

er is enkel een beta image van Openpli voor de 4K op het welbekende forum

 

en daarmee is die NFS methode om een duurzame mount van je QNAP aan de VU+ te koppelen NIET mogelijk

hier is namelijk een heel specifieke methode besproken en in vorige reacties en topics uitgelegd die gewoon weg niet 1:1 voor Openpli beta mogelijk is

 

dus portuuno u informeert ons niet juist omtrend de werkelijke toedracht en HOE u die Images qua instellingen inricht

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de vrees dat de configuratie van VTI nu (gedeeltelijk) overgenomen is in Pli.

Of dat mijn juiste conclusie is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hee, het was ook maar een probeersel Tonski en Cees. Kat in het nauw zullen we maar zeggen.

Zal morgen VTi weer flashen en de NAS aan laten staan.

fstab ziet er eenvoudiger uit, maar werkt wel met jouw IP regel.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In mijn opinie zou je de ontvanger terug moeten zetten naar de uitlever toestand, je harde schijf wissen, en overnieuw beginnen met een plan van aanpak.

 

Een goede en gedegen voorbereiding is het halve werk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...