Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zit geen harde schijf in de Solo 4K?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


duidelijker wordt het in ieder geval niet

en helderder kan ik niet worden als er ook nog met images gejongleerd wordt .

 

er is enkel een beta image van Openpli voor de 4K op het welbekende forum

 

en daarmee is die NFS methode om een duurzame mount van je QNAP aan de VU+ te koppelen NIET mogelijk

hier is namelijk een heel specifieke methode besproken en in vorige reacties en topics uitgelegd die gewoon weg niet 1:1 voor Openpli beta mogelijk is

 

dus portuuno u informeert ons niet juist omtrend de werkelijke toedracht en HOE u die Images qua instellingen inricht

Hoop toch dat we in goede harmonie verder kunnen aub.

Uiteraard is wat je hebt aangeleverd qua info een duurzame mount, zou het zelf nooit kunnen uitvoeren, maar alleen moet de NAS geen spelbreker zijn (in dit geval misschien) of moet de spanning van het net niet even wegvallen, want dan zijn alle instellingen weer weg, helaas. Dat met die 220 is momenteel wel heel stabiel t.o.v. vorig jaar, maar toen had ik nog geen 4K en NAS.

Instellingen zijn vrijwel hetzelfde, maar weet niet of ik die hier kan posten :mellow:

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Plan van aanpak dat ik zou doen :

 

* vti flashen

* tunerinstellingen ingeven

* zenderlijst afhalen of scannen of een oude werkende lijst inpompen

* maken dat de ontvanger op Internet kan (dus netwerk instellingen )

* softcam oscam installeren en testen of je provider kaart werkt

* stop

* wachten tot volgende dag en zien of de 4k en tv weer zijn aangesproken.

* indien ja dan gaat er eens in detail naar al je instellingen moeten gekeken worden.

* indien nee dan de verbinding met de NAS terug in orde stellen.

* stop

* opnieuw nacht check ivm aanspringen tv en vu

* indien ja dan weer nakijken instellingen

* indien nee eens iets opnemen etc....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist als er nog geen problemen zijn is het topic eigenlijk opgelost

 

dat is wel jammer als je onder andere voor je VU+ een NAS koopt en wel een peperdure zoals jij

okee wat backups komen er ook op

 

hoe je aangesloten bent is nog steeds een volledig raadsel,

mede omdat je eens in een ander bericht ook over de USB3 hebt gesproken welk mogelijk is op de QNAP met zelfs 4 poorten

 

wat allemaal besproken werd leidt tot grote vraagtekens

 

schets een beeld

en dus een schema van de fysieke aansluiting en de mounts en rechten tussen de diverse toestellen.

 

niet meer en niet minder

 14 pagina's met tekst zijn in een schema helder en duidelijk beter weer te geven, kabeltype - in + uitgang

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola Tonski,

 

Ik heb de NAS eens helemaal losgekoppeld van alles. Ook de tv heb ik van de router gehaald. Deels om te testen of de tv  en vu ´s nachts/ aan gaan, of het probleem met de lopende blokjes er nog is. Ook ging de tv op een willekeurig moment overdag even uit/aan, 2 seconden maar. Alles gereset en een paar dingen uitgezet (auto update, eco na 4 uur uit) en van de router af.

Tot nu toe geen van de bekende problemen meer. (wel weer wat anders, komt nog aan de orde)

En deels omdat ik het helemaal zat ben (severe tinn), moet een paar dagen rustig aan doen.

Zal e.e.a. eens ¨op papier¨ zetten.

Rechten tussen diverse toestellen, jaa hoe kom ik daar achter?

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een severe tinitus en kan het onderdrukken behalve als ik in luide cafe's met anderen moet praten dan raak ik overstuur.

beterschap...

 

er zijn apparaten die per DNLA en uPnP altijd toegang hebben als leesgerechtigde

er zijn apparaten waarvan de gebruikers / users volgens het cifs en/of samba principe toegang hebben

er zijn apparaten waarvan de gebruikers / users volgens het NFS principe toegang hebben

er zijn apparaten waarvan de gebruikers / users volgens het AFP en/of Bonjour zero config toegang hebben

 

 

Bonjour:

Bonjour implementiert Multicast DNS (mDNS), DNS-SD sowie IPv4LL. mDNS und DNS-SD sind Apple-Entwicklungen, die zur Anerkennung als offene Standards freigegeben wurden.

dat men altijd afraad voor de linux NAS om ingesteld te hebben.

 

 

en betreffende AFP:

AFP ist ein Netzwerkprotokoll, das die Eigenschaften von HFS Plus (dem Standard-Dateisystem von Mac OS) wie z.B. Resource Forks, Type- und Creator Codes und die Desktop Database unterstützt. Dies waren notwendige Eigenschaften unter dem klassischen Mac OS, allerdings sind sie nicht mehr Voraussetzung für den Betrieb von Mac OS X.

is dus ook ouderwets om te gebruiken en ingesteld te hebben

 

Enkel de protocollen met een helder formaat en dat u ook bewust instelt zijn van belang.

Dus je gaat de hele configuratie doornemen en verteld welke protocollen aangezet zijn geworden door de remote desktop pipo.

dat zijn er nog al een paar overigens

 

Dan eerst kunnen we iets zinvols over de NAS stellen als dader of onschuldige.

Het zijn namelijk beheerder instellingen en niet een machine die stress veroorzaakt in het netwerk.

 

Hoe de andere gebruikers die aangemaakt zijn geworden op de NAS voor data opslag en lezen + schrijven is eveneens van belang maar ik denk dat er teveel wordt gebroadcast op onnodig ingesteld protocollen en verouderde verbindingsmogelijkheden.

En het is ook doodzonde dat je voor dat instellen hebt betaald aan die remote desktop pipo de clown.

  • Like 1

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Tonski, Ik wist het van jouw tin. Ik ken die verschijnselen al te goed. Kan helaas niets meer onderdrukken. Je bedoelt sterkte waarschijnlijk, beterschap is voor mij niet weggelegd, zeker niet meer na 25 jaar.... Dus jij ook sterkte gewenst.

Goed.

Als ik alle instellingen naloop in die NAS, kom ik vanzelf al die termen tegen die jij hebt gebruikt?

Dat ding staat uit, eerst kijken of er ongewild rare dingen gebeuren.

Nu staat qua instellingen zowat alles uit, als laatste AnyNet van Samsung, daar zag ik de Vu ook al in staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fstatic.mijnwebwinkel.nl%2Fwinkel%2Fjouwhifi%2Ffull19466861.jpg&f=1

 

Hier gebruik ik een stekker blok, is meteen alles uit, en het sluimerverbruik is ook afgenomen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fstatic.mijnwebwinkel.nl%2Fwinkel%2Fjouwhifi%2Ffull19466861.jpg&f=1

 

Hier gebruik ik een stekker blok, is meteen alles uit, en het sluimerverbruik is ook afgenomen.

Dank voor de tip Tripleboy. Heb al zo een ding.

Denk dat dit niet de goede oplossing is voor de Vu en de NAS helaas, wel een noodoplossing.

Dan weet ik zeker dat iedere dag de instellingen verdwenen zijn. Iedere dag een NAS helemaal opstarten is ook niet zo goed voor het beestje, denk ik toch.

Ik wil juist een stabiel systeem(pje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn instellingen zijn nog nooit verdwenen geweest hoor, en die NAS opstarten maakt hem niks uit zolang je hem op de aanbevolen manier afsluit.

 

Hoe dat je zeker weet dat je instellingen gaan verdwijnen is me een raadsel hoor, verder zit je al veel te lang te tobben met je probleem, en  je VU+ in deep sleep zetten kan ook, ook dan blijven je instellingen intact.

En vooral geen zaken gaan gaan verzinnen die niet relevant zijn, daarmee kan je een spiraal terechtkomen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net de reparateur van mijn tv te spreken, het wifi gedeelte van de tv was stuk en is vervangen.

Kan het zijn dat daardoor de Solo4k en de Tv automatisch en ongewild aan en uit gingen?

Ook met die lopende blokjes etc.

Kan ik weer verder met de NAS....

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...