Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Kreeg bij toeval een inval. De reparateur van de tv had het over een spdif uitgang op de tv. Wist ik niet.

Bij nader onderzoek zit er ook een tweede spdif ingang op de dac. Wist ik niet. (Analoog he)

Kabeltje van de Vu even verwisseld, perfect geluid via versterker nu. Geen gesukkel meer met USB. Tot nu toe geen ¨tikken¨ meer gehoord.

Vreemd is ook dat ik nu de Asus router zie op de tv, in het rijtje met hdmi’s etc.

Nu maar hopen dat er geen freeze etc. meer komt op de Solo4.

Zal voor de zekerheid toch maar zo een schema maken.

Kan ik me \ eindelijk eens gaan bezighouden met de NAS.

Zal de toegezegde info over de instellingen van die QNAP waar je om vroeg nog hier plaatsen Tonski.

Je sloft helaas niet, waren juist van plan (mijn vrouw zeker!) om die NAS te gaan schenken aan.....juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees, dat instellingen verdwijnen bij nas en solo bij uitzetten stroom. Ik heb 2 verschillende vu's, en ook een QNAP, en die instellingen gaan niet verloren, als je deze "juist" uitschakelt.

Wat ik ook "raar" vind, is dat na het flashen, je nas weer onmiddellijk toegankelijk is. Het lijkt hier dan op, dat hij ergens een backup gaat gaan halen, tijdens/na het flaschen bij de wizard.

Kijk even, als er een backup staat, en wis deze voor het flaschen. Als ik een vu flasch, dan moet ik alle mounts opnieuw configureren.

Ik draai op beide VTI.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat ik goed geluid heb nu..

Wat is ¨juist¨ uitschakelen, als bijv. de stroom van de leverancier ermee stopt? Dat is dan toch een harde reset, of hoe heet dat..

Ga  morgen alles opnieuw flashen voor de X.x keer en zal alle goede raad van iedereen meenemen.

Eerst naar de factory settings, dan VTi en dan alles wat met name Tonski, heeft aangedragen.

Zal alle mounts, backups (in welke map staan die ook alweer) etc. wissen, fstab, automounts etc. opnieuw instellen en wat al niet meer.

Goede ideeen zijn tot dan nog altijd welkom hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja helaas, de lopende band met blokjes is weer terug om 22:05 en de Solo4K bevriest maar weer eens.

Had de NAS een minuut of 20 eerder in slaaptoestand gezet.

Enige oplossing is nu de 220v knop achter op de Vu.

Dat bedoel ik nu satt4iedereen..

Had eerder een Uno met een extern hdd-tje, zelfde stroomnet, zelfde leverancier, nooit problemen, behalve dan de aanloopprobleempjes vanwege onkunde.

Maar dit is toch niet te accepteren?

Waar kan ik nu die log-file vinden, de NAS staat stil, dus daar niet lijkt mij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij toch steeds meer een netwerk probleem te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je blokjes hebt, heb/had je dan beeld? Ik krijg ook van die blokjes die van links naar rechts loopt, maar dan als ik door bepaalde zaken even geen goede gegevens krijg van de abbo kaart lokaal, of van de tuner ernaast.

En als de spanning eruit wipt, dan is dit zeker geen harde reset. de vu start op, en de NAS zal er een melding van geven.

Haal even de utp kabel een tijd uit de ontvanger, en kijk of je dan nog problemen hebt.

Het kan zijn, dat je vu via het net info gaat opzoeken en niet vindt, en dan gaat (die van mij toch) eens durven hangen. 

Het gebruik van een ci(+) zou dit ook wel eens doen. Dit bij een duo als solo se V2.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb gewoon perfect beeld, plots beginnen die blokjes te lopen en dan bevriest de Vu. Het beeld blijft gewoon perfect, alleen op de zender die opstond. En het bandje met de blokjes dus. Dan is er niet meer mee om te gaan, behalve de 220 schakelaar.

De laatste regel van jou begrijp ik niet helaas, ben eigenlijk nog steeds maar een beginner. Zal dat ook wel blijven want het wordt steeds moeilijker.

Heb om alles uit te sluiten ook OpenPli geinstalleerd gehad, zelfde probleem, alleen is het daar een circeltje met bolletjes die ronddraaien.

Ook een freeze dus.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die blokjes, zo heeft tonskidutsch je al uitgelegd, hebben ook een betekenis.

 

Heb je al eens gekeken of je daarmee verder komt?

 

Blokjes in een balkje, lopend, kan betekenen dat de ontvanger probeert informatie te laden en geen contact met de bron kan maken.

Ik heb het bij de Solo 4K ook een keer gehad op een bepaalde UHD zender, na een software update was dit pürobleem opgelost.

Kijk je soms op dat tijdstip naar een bepaalde zender?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zo weg, maar er gaat me een lichtje branden.

Bij instellingen van de NAS zag ik ergens: Webconnectiviteit werkt niet..

Ook ergens, WiFi-USB werkt niet, weet niet precies waar.

Staat meestal (denk ik toch), misschien wel altijd, op Ned1. Weet het niet.

Maar de blokjes verschijnen in 90% van de gevallen meestal in de avond 21:00 - 22:00 hier, uurtje later bij jullie.

Wat me ook opvalt:

Als ik de Solo met de 220 schakelaar weer heb aangezet, staat de tv altijd op 3 sat HD (Duitsland), kijk ik nooit naar.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

EPGIMPORT #12

Zal kijken of dat lukt Tonski, bedankt.

 

heb nog geen antwoord of die plugin EPGImport draait

en

heb ook ernstige twijfels over bericht # 63

 

 

Ben blij dat ik goed geluid heb nu..

Wat is ¨juist¨ uitschakelen, als bijv. de stroom van de leverancier ermee stopt? Dat is dan toch een harde reset, of hoe heet dat..

Ga  morgen alles opnieuw flashen voor de X.x keer en zal alle goede raad van iedereen meenemen.

Eerst naar de factory settings, dan VTi en dan alles wat met name Tonski, heeft aangedragen.

Zal alle mounts, backups (in welke map staan die ook alweer) etc. wissen, fstab, automounts etc. opnieuw instellen en wat al niet meer.

Goede ideeen zijn tot dan nog altijd welkom hoor.

 

ik weet niet waarom iemand naar factory settings gaat, als we spreken over opnieuw flashen

dito geen backups restoren die fouten unnen hebben

 

als de NAS niet aangesloten is en de box en tv toch herstart 's nachts en daarna niet ook automatisch naar standby gaat is gewoon de plugin instelling fout.

voor epgimport

of

voor een timer opname c.q. serieopname

 

als je settings gecorrumpeerd zijn door telkenmale herstarten met de stroomknop is alles tervergeefs

helemaal van voren af aan beginnen zonder ook maar iets uit oude backup bestanden te herstellen / restoren

 

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb echt nog geen tijd gehad om te flashen. Zal morgen worden hoop ik.

De Vu en de tv houden zich kalm gedurende de afgelopen nachten, afkloppen..

Wel de freeze (gisteren 21:15). Zal bijhouden tijd en zender als het zich vandaag voordoet.

Heb stekkerdozen gekocht tegen piekspanning en overbelasting, baat het niet...

Heb ook de stroom leverancier gecontact, alles binnen de limieten..

EPG import draait niet. Timer staat uit.

Eerst schema maken van e.e.a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch even proberen de vu opnieuw te flaschen zonder gebruik te maken van backup, en enkel oscam downloaden, voor de zenders te decoderen, en niks meer. Dan netwerk kabel eruit, en testen.

De fouten die je aangeeft, met de nas, zouden doen denken, dat er iets mis is met je intern netwerk, en dan kan het zijn, als een plugin iets vraagt, en de informatie niet krijgt, door een fout in je netwerk, je die balkjes in vti of tandwiel in pli ziet.

Wat je ook kan doen, maar dan heb je geen gecodeerde zenders via de kaartlezer, is de originele firmware van vu gebruiken enkele tijd, om te zien, of alles hardwarematig juist is. Bij het eventueel aanspreken van de garantie, is het een must, de originele firmware erop hebben, en getest hebben ermee.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank je wel.

Heb bij het flashen nog nooit een backup teruggezet.

Met de butler installeer ik de laatste versie van Oscam.

Installeer updates.

Zal toch wel zenders moeten inlezen sattv4?

Ook heb ik geen enkele plugin, alleen op advies de NFS server en de standaard plugins van VTi.

HDMI CEC staat uit.

Pas etc/fstab aan.

etc/auto.master pas ik aan.

etc/enigma2 automount.xml staat er volgens mij niet op na een flash.

etc/samba smb.config kijk ik of de werkgroep goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...