Ga naar inhoud


Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.


Portuuno

Aanbevolen berichten

In de nacht gaan de Solo4K (VTi 9.x) en de Tv automatisch aan.

Kom je ´s ochtends in de kamer, staat de tv te spelen...

Soms krijg ik de Vu niet uit vanwege de ¨lopende blokjes¨, nu gaat dat ding ook al automatisch aan.

De andere keer gaat alleen de tv vanzelf aan.

Heb alles al 2 keer geflahst.

HDMI CEC stond/ staat uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je misschien een timer op je tv ingesteld?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je VTi hebt, moet je hier even kijken

Blauwe toets >> Applicaties >> OK >> VTi HDMI-CEC

Zet daar, na OK te hebben gedrukt, en dan op nee.

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad toch ook aan HDMI-CEC

 

Misschien crasht de ontvanger (aangezien je ook al aangeeft dat hij lopende blokjes laat zien die niet weg gaan), start vervolgens opnieuw en geeft de TV een signaaltje dat de ontvanger is ingeschakeld.

 

Heb je die 2x een schone flash gebruikt, of een backup terug gezet oid? Kan ook zijn dat er een backup op de harde schijf staat die vanzelf wordt terug gezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien die vele problemen die je met je ontvanger hebt, kijk ik nergens mee van op.

 

Wordt je ontvanger niet aangezet via je netwerk?

 

Wake on LAN o.i.d.?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier 2 Solo 4K ontvangers staan met Vti.

Ik heb nog niets meegemaakt van dien aard.

 

Of het is een ontvanger met een kwaal, of er is van alles mis aan de configuratie, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

portuuno heeft een image waar meerdere mounts in aangemaakt zijn geworden de laatste weken

die misschien nu naar de onvindtbare mount verwijzen met de EPGimport die hij 's nacht automatisch laat inlezen van reytec

 

bovendien weten we dat de ISP zijn router herstart en dus de dchp 's nachts veranderd

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

portuuno heeft een image waar meerdere mounts in aangemaakt zijn geworden de laatste weken

die misschien nu naar de onvindtbare mount verwijzen met de EPGimport die hij 's nacht automatisch laat inlezen van reytec

 

bovendien weten we dat de ISP zijn router herstart en dus de dchp 's nachts veranderd

Ik heb die mounts allemaal verwijderd, behalve 1 dan.

Bij een nieuwe flash, gelijk doen wat je hebt aanbevolen, na een update, gelijk fstab aanpassen, geen automounts meer, etc.

Ben iets aan het uitproberen, denk dat het toch aan VTi ligt, met alle respect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...