Satbakker Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Ik weet niet of ik dit wel in het juiste fórum plaats want ik weet niet goed waar dit onder valt. Wat ik in iedergeval te melden heb is dat nu al een paar dagen tussen 11:00 en 11:30 s´morgens het signaal compleet weg valt op astra 23,5. Dit duurt dan zo´n minuut of 10 en dan komt die zwakjes weer terug en beetje bij beetje hertseld het signaal zich weer tot normale waarden. Is dit de wel eens besproken White out of whipe out ofzo? - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
D.Quijote Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Ik zal er morgen eens opletten, ik had rond die tijd arrow classic rock aan, en die viel ook weg, en kwam met horten en stoten ook terug na zo'n 10 min. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Satbakker Geplaatst: 7 maart 2016 Auteur Geplaatst: 7 maart 2016 Ik kwam er gisteren achter terwijl ik NPO3 oftewel 3FM op had staan. En vandaag ineens weer, raar fenomeen. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Inderdaad Satbakker, daar wordt al jaren over gesproken op dit forum. Het gaat om de sun outage, het verschijnsel wat twee maal per jaar optreedt als de zon precies achter de satellieten door draait. In Spanje speelt dit zich de afgelopen dagen af en voor de Astra 23,5 staat de zon omstreeks 11.24uur achter de satelliet. Het excacte tijdstip is afhankelijk van waar in Spanje of Portugal.Zoek maar eens op dit forum naar sun outage. Dat is al vaak besproken.Voor een volledige uitleg zoek je op Google "sun outage sprietje".
Satbakker Geplaatst: 7 maart 2016 Auteur Geplaatst: 7 maart 2016 Ja Inderdaad Sprietje, sun outage was het woord. Ik had er al eens wat over gelezen maar het zelf nooit meegemaakt! - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Dat het beeld ook bij iedereen wegvalt, komt alleen maar voor in de buitenranden van de footprints zoals in Spanje en Portugal. In Nederland zie je alleen het signaal wat zakken maar blijft het beeld meestal behouden. Dat dit fenomeen niet bij veel mensen bekend is, komt omdat niet zo veel mensen morgens al de TV aan hebben staan.Zou dit verschijnsel rond 20.00uur optreden, dan wisten alle satellietkijkers dat.
Satbakker Geplaatst: 7 maart 2016 Auteur Geplaatst: 7 maart 2016 Sprietje, ik heb net je publicatie pdf via google gevonden, gelezen en opgeslagen over dit fenomeen, had dit nog niet gezien/gelezen. Petje af, een heel mooi artikel over dit fenomeen en geweldig uitgelegd en geillustreerd met de plaatjes!!! Mijn complimenten!!! Wat ik al zei, ik had er ver weg iets van gehoord en gelezen maar nooit in verdiept omdat ik het nooit zelf had meegemaakt. En inderdaad, je hebt volkomen gelijk dat als dit pas s´avonds zou plaats vinden dan zou iedereen erover gehoord hebben. Weers invloed maakt niets uit zo heb ik dus gemerkt aangezien het een hele sombere en regenachtige dag is in mijn geografische positie in Zuid Spanje en de outage heeft gewoon plaatsgevonden. Intresant fenomeen inderdaad!! - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
grondstof Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Ik had het vandaag 0m 11.18 tot 11.28 en gister een minuutje eerder ongeveer. Ik zit in Fuengirola aan de Costa del Sol een 25km onder Malaga ongeveer. Volgens mij had ik het vorige week ook al maar kortere uitval.
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Ja dat zou goed kunnen op een zwakkere zender zoals NGC Wild HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen