Ga naar inhoud


Italiaanse RAI weer free to air via Astra 1 te ontvangen


Sprietje

Aanbevolen berichten

Indien je het verschil tussen SD en HD niet kan zien is er weinig reden om te juichen dat er in HD uitgezonden wordt.

Dat is dan HD van een belabberde kwaliteit.

Rai kennende zal de kwaliteit dan nog wel opgeschroefd gaan worden als het de bedoeling is om in HD uit te zenden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Astra iris schreef:

"Is DVB-S2 dan niet automatisch MPEG4?"

Mrbeam gaf al aan: Nee. Het ene is modulatie, het andere is compressie standaard.

 

En dit klopt helemaal. Kijk maar eens op transponder 11914H van de Astra 23,5. Dat is een transponder met DVB-S2, 8PSK, 29900 2/3. Daar zitten Travel Channel HD, Fine Living HD, Food Netwerk HD enz. maar ook alle Nederlandse radiozenders en die hebben toch echt een compressie van MPEG 2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de rai zelf is op 13€ goed bezig met zijn HD , er is zelfs sprake van een 4K zender voor grote sportevenementen , ondertussen is op 13 est Rai 4HD bijgekomen en Raisport1HD en toch met een mooie kwaliteit , heb maandag nog een 3de klasse match bekeken en was wel lekker op mijn 4k 

Allemaal mooi en misschien waar, maar deze zenders kan je zonder kaart niet bekijken. Het gaat hier over Rai News die we wel kunnen bekijken en dat is zeker geen HD maar SD. Kijk ook maar eens op alle satelliet sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is DVB-S2 dan niet automatisch MPEG4?

OK , off-topic: Zelfs DVB-S/MPEG-4 kan ook ;)

 

 

Ik kijk nooit RAI , maar FTA = altijd meegenomen voor de liefhebber :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegd , fta heb je heel veel keuze , en zelfs in HD , voor de hobbymensen kun je veel kijken , natuurlijk moet je ook tijd maken om te kijken , ik persoonlijk richt mij op voetbalmatchen te bekijken en dit dan van lagere divisies , nl italie , bekermatchen , enz , feeds etcc , nu gaan we oftoppic , maar voor de Rai op astra zijn de tivusat smartcards van toepassing , zij zijn levenlang actief nml doordat ze op een adres in italie gezet worden door officiele winkels , dat met italiaanse winkels werken , en vanaf 1 maart !!!!! ( wordt de kabelabbonement in Italie samen in je elektriciteistfactuur verwerkt dus , je betaalt jaarlijks tv rechten 180€ (Canone Rai heet dit) die zal nu gesplits in 12 maanden 17-18€ (maandelijks ) bij je elektriciteitsfactuur verrekend worden dit omdat in Italie enkel DVB-T en DVB-S ontvangen kan worden en de meesten 40 procent van de bevolking geen tv rechten betaalden en hier leuk 20-30 jaar gratis tv heeft kunnen kijken , nu i het spelletje over en wie is de dupe ? Ja onze generatie en de kinderen .Ik persoonlijk vind dat het een beetje de ver is aan het gaan . 2017 gaat de jaar van de grote  verandering worden , Gsm roamingkosten weg , op satgebeuren nieuwe evolutie( 4k) ,coderingen , en nieuwe Providers op de Sat , sorrry voor de vele offtoppic dingens , mvg Merlin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die roaming kosten gaan wel ergens verborgen ergens ingecalculeerd worden, waardoor mensen die nooit roaming gebruiken ook zullen meebetalen.

Het geld van al die veel FTA/FTV zenders moet van ergens komen, is het niet van reclame/sponsoring, dan wel van verplicht belastinggeld of een vorm van kijk en luistergeld.

Gratis bestaat niet. Je betaald er toch ergens op enige manier voor. al is het enkele tientjes die je meer betaald als je een product koopt, die ergens reclame maakt. En welk product, koop je nu nog, waarvoor geen reclame voor gemaakt wordt.

Deze namiddag maak ik een uitstap, waar derden ongewild mee zullen betalen aan deze uitstap. Want ik ben me ervan bewust, dat een afstand met de trein van 50 KM veel meer kost dan 5 €.

Dus iemand zal die FTA zender van rai news gaan betalen. Wie, ja, dat laat ik aan anderen over.

Maar het is anno 2016 raar, dat zenders nog kunnen uitzenden via reclame inkomsten. Het moet toch zijn, dat veel mensen zich daaraan laten verleiden, want mocht hun producten niet meer gaan verkopen, dan zouden die toch ophouden met reclame maken?

Misschien de jeugd/kids? Want de weinigen die ik ken, gaat een product niet speciaal kopen, omdat ze het op tv zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is anno 2016 raar, dat zenders nog kunnen uitzenden via reclame inkomsten. Het moet toch zijn, dat veel mensen zich daaraan laten verleiden, want mocht hun producten niet meer gaan verkopen, dan zouden die toch ophouden met reclame maken?

Misschien de jeugd/kids? Want de weinigen die ik ken, gaat een product niet speciaal kopen, omdat ze het op tv zien.

De tv reclame heeft nog steeds zijn nut. Degenen die daar het best over kunnen oordelen, zijn inderdaad de adverteerders zelf. 

En wat men zegt over de invloed ervan, hoeft niet altijd de objectieve waarheid te zijn. Meten is weten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...