Sprietje Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 In Totaal TV is het volgende te lezen:In 2015 had slechts twee procent van de Nederlandse huishoudens géén TV-abonnement. Lineair kijken doet nog bijna iedereen, maar Nederlanders kijken gemiddeld ook een kwartier online.De Nederlandse consument besteedt gemiddeld vijf procent van haar dagelijkse kijktijd aan het kijken naar video’s van zogenoemde SVoD-diensten. Dit komt neer op vijftien minuten per dag. SVoD staat voor subscription video on demand, videodiensten waarbij men een vast bedrag per maand betaalt en daarna onbeperkt video’s kan kijken. Wanneer er alleen wordt gekeken naar de mensen die een SVoD-abonnement hebben, dan loopt de kijktijd voor deze categorie op tot een uur per dag. Dit alles uit het nieuwste Dutch Consumer Video Behaviour-rapport van Telecompaper. Netflix is de grootste SVoD-dienst want daar zijn nu al 1,3 miljoen huishoudens op geabonneerd.Lineair kijken populairstLineaire tv ofwel kijken op een vast geprogrammeerd tijdstip op een zender blijft nog steeds de meeste populaire manier om films, series en programma’s te kijken. De Nederlander besteedt hier gemiddeld bijna veertig procent van de kijktijd aan. Slechts een kleine minderheid doet dit via een tablet (elf procent) of smartphone (zes procent). Dat lineaire televisie het nog altijd goed doet blijkt ook uit het feit dat maar twee procent van de huishoudens géén tv-abonnement heeft op bijvoorbeeld de kabel, digitenne of satelliet. De kijkers die geen tv-abonnement hebben gebruiken dan in de meeste gevallen weer wel online diensten als Netflix, Videoland Unlimited of NLZiet.
Sverige Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Ik ben dus 1 van die 2% zonder (NL) abonnement.... maar heb uiteraard geen abonnement op diensten als Netfix... dat aanbod stelt niets voor, voor mijn behoeften. Bovendien is Netflix duur, en moet je ook nog eens internet op je tv hebben. Uiteraard is lineair kijken het populairste... Ik las er laatst ook een stukje over in het Duitse tijdschrift InfoDigital. Aanvankelijk dacht men dat lineair kijken ten dode opgeschreven zou zijn, maar men is al lang teruggekomen op die stelling... Nu verwacht men dat het normale lineaire kijken de belangrijkste manier van kijken zal blijven. Uiteraard neemt het niet-lineair kijken toe in landen met een slecht tv aanbod, omdat mensen dan gaan uitwijken naar alternatieven... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gerard 76 Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Netflix duur? Een internet abo heeft nagenoeg iedereen. Ik vind netflix ondertussen behoorlijk concurrerend voor lineaire tv. Zelf kijk ik meer netflix dan lineair. Voor 10 euro per maand vind ik t aanbod prima. OK..niet altijd het allernieuwste,maar wel in HD. Het enige wat ik nog lineair kijk is het nieuws.
Sverige Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Internet heeft inderdaad vrijwel iedereen... Maar dan moet je nog internet op je TV hebben om te kunnen kijken... en dat heb ik niet. Dan het aanbod... Het is niet makkelijk om te zien wat ze aanbieden als je geen abonnee bent... maar wat ik heb gezien, zijn het erg veel amerikaanse films, en dat interesseert mij erg weinig. Ik schreef ook dat het aanbod voor mijn behoeften erg matig was. Je bent bovendien beperkt tot de netflix van jouw land... ik zag op de Duitse site wel wat meer Duitse films... maar de meesten heb je dan weer niet in Nederland ter beschikking... en Zweedse films zijn ook niet echt ruim beschikbaar. ik zie dat er nu films/series als House of Cards is... Afgelopen jaar heb ik eens gekeken wat dat was, op ORF zonden ze dat ook uit, en ik heb het een kwartier volgehouden.... ik vind het niets. Netflix kan vast interessant zijn voor veel mensen, maar voor mij is er echt niets bij... Ik hou van Duitse en Zweedse Krimi's, goede Duitse Dramareeksen etc... en als ik eerlijk mag zijn, is dat aanbod uitstekend beschikbaar op de Duitse tv en ook op de Zweedse tv. Daar heb ik dus geen netflix voor nodig... net als de pay tv filmkanalen voor mij niet interessant zijn... Heel erg veel amerikaanse producties, en er zit uiteraard wel eens iets tussen, maar het meeste is niets voor mij. The Blacklist gaat wel... en dat kijk ik op ORF of RTL television... Ik kijk altijd lineair... behalve dingen die ik opgenomen heb van de lineaire tv, omdat er bv 2 dingen gelijktijdig waren, óf omdat het aanvangstijdstip te laat is. Ik neem ook dingen op, voor dagen dat er eens niets van mijn gading is. Maar het hangt dus echt van je eigen smaak af... Vandaar dat Nederlandse TV ook niet echt iets te bieden heeft voor mij. Ze zenden erg veel amerikaanse producties uit, en daar zit ik niet op te wachten... De Engelse films/reeksen (vb Barnaby, Vera etc) heb ik ook gewoon op de Duitse tv, en dan is het wel makkelijker (voor mij) dat het gewoon gesynchroniseerd is, omdat ik dan geen last heb van ondertiteling. Ik wil dus niet zeggen dat Netflix of Amazon Tv en dat soort dingen niet "goed" zou zijn, maar ik bekijk het uiteraard vanuit mijn eigen perspectief, en dan is er vrijwel niets waarvoor ik die 10 euro zou willen gaan uitgeven per maand... terwijl ik zoveel moois gewoon FTA kan ontvangen, wat bovendien nog veel beter aansluit bij mijn smaak. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
astro iris Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 De ouderen, hiermee bedoel ik de naoorlogse generatie ( 50 plussers) kijkt meestal lineair tv, ik zie dat in mijn kennissen kring. Echter als ik de jongere generatie bezig zie dan is de kijkmethode toch ferm aan 't verschuiven hoor. Maar lineair tv kijken is zeker niet ten dode opgeschreven hoor, nieuwsuitzendingen, heet van de naald nieuws en live uitzendingen zullen altijd nog lineair bekeken worden. You Tube of Netflix of Amazon e.a missen dit. Ik zou zeggen dat de taart in de toekomst tussen lineair tv, Netflix e.a en internet misschien meer in drie gelijke stukken zal verdeeld worden.
Johan45 Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Nieuws via internet is veel sneller, uitgebreider en gedetailleerder. Liniair en nieuws in het bijzonder kijk je alleen nog uit gewoonte, voor de jeugd is het nieuws op Tv oud nieuws. Vult u rustig aan !!!
Sverige Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Of nieuws op internet "uitgebreider en gedetailleerder is vraag ik me soms af... "sneller" inderdaad, omdat je niet hoeft te "wachten" tot het uitgezonden wordt... Daar heb je dan wel weer de nieuwszenders voor zoals N24, RT, Sky News of BBC News e.a. waar de hele dag nieuws op te zien is... Of het "uitgebreider" is op internet is toch soms ook maar de vraag... Het ene onderwerp wordt uiteraard meer uitgediept dan het andere... en ik ben in principe gewoon tevreden met het half 8 journaal van SVT (Rapport) en dan vaak ook nog eens de Tagesschau om 8 uur... Maar SVT heeft ook nog Aktuellt, om 9 uur, en daar worden veel dingen echt grondig uitgediept... heel soms kijk ik wel eens, maar meestal kijk ik dan gewoon naar de 'film' en ben ik tevreden met het nieuws wat ik eerder kreeg van beide uitzendingen. Op internet moet je vaak gaan betalen als je meer inhoud van een krant wil hebben... en dan moet je bereid zijn dat te doen... ik niet dus. Blijft uiteraard e vraag of je echt "alles" moet weten of wil weten... Ik zou niet zeggen dat ik Rapport "uit gewoonte" kijk... ik ga er altijd voor zitten, omdat ik benieuwd ben naar de gebeurtenissen van de dag.... en dan is er veel gedoe wat me eigenlijk niet interesseerd zoals dat gebakkelei in Irak , Syrie etc... pffff... maar gelukkig ligt het zwaartepunt van het Zweedse journaal niet in het buitenland, en dat is goed zo. De tijd zal leren hoe het gaat... en ik denk ook dat er veel verschillen zullen zijn tussen de diverse landen, afhankelijk van het aanbod ter plaatse. Hoe slechter het normale aanbod, hoe meer mensen zullen vluchten in de alternatieven. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gerard 76 Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Enige nieuws wat ik kijk is RTL nieuws van half 8 en daarna het weer. NOS journaal is in mijn beleving niet neutraal. Kids kijken sinds netflix amper nog lineair.
Sverige Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Het RTL nieuws heb ik al jaren niet meer gezien, sinds je moest gaan betalen om RTL te zien.... NOS journaal is inderdaad "vreemd" om te zien als je Rapport en de Tagesschau gewend bent... Maar anderen zullen ook wel dingen vreemd vinden. Dat je kinderen netflix kijken, heeft dat ook niet te maken met het zich "afzetten" tegen de 'normale' digen van hun ouders? Kijk "IK" doe het zo, wat zijn jullie "ouderwets" en dat soort dingen? - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
drz Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Internet heeft inderdaad vrijwel iedereen... Maar dan moet je nog internet op je TV hebben om te kunnen kijken... en dat heb ik niet. Dan het aanbod... Het is niet makkelijk om te zien wat ze aanbieden als je geen abonnee bent... maar wat ik heb gezien, zijn het erg veel amerikaanse films, en dat interesseert mij erg weinig. Ik schreef ook dat het aanbod voor mijn behoeften erg matig was. Je bent bovendien beperkt tot de netflix van jouw land... ik zag op de Duitse site wel wat meer Duitse films... maar de meesten heb je dan weer niet in Nederland ter beschikking... en Zweedse films zijn ook niet echt ruim beschikbaar. ik zie dat er nu films/series als House of Cards is... Afgelopen jaar heb ik eens gekeken wat dat was, op ORF zonden ze dat ook uit, en ik heb het een kwartier volgehouden.... ik vind het niets. Netflix kan vast interessant zijn voor veel mensen, maar voor mij is er echt niets bij... Ik hou van Duitse en Zweedse Krimi's, goede Duitse Dramareeksen etc... en als ik eerlijk mag zijn, is dat aanbod uitstekend beschikbaar op de Duitse tv en ook op de Zweedse tv. Daar heb ik dus geen netflix voor nodig... net als de pay tv filmkanalen voor mij niet interessant zijn... Heel erg veel amerikaanse producties, en er zit uiteraard wel eens iets tussen, maar het meeste is niets voor mij. The Blacklist gaat wel... en dat kijk ik op ORF of RTL television... Ik kijk altijd lineair... behalve dingen die ik opgenomen heb van de lineaire tv, omdat er bv 2 dingen gelijktijdig waren, óf omdat het aanvangstijdstip te laat is. Ik neem ook dingen op, voor dagen dat er eens niets van mijn gading is. Maar het hangt dus echt van je eigen smaak af... Vandaar dat Nederlandse TV ook niet echt iets te bieden heeft voor mij. Ze zenden erg veel amerikaanse producties uit, en daar zit ik niet op te wachten... De Engelse films/reeksen (vb Barnaby, Vera etc) heb ik ook gewoon op de Duitse tv, en dan is het wel makkelijker (voor mij) dat het gewoon gesynchroniseerd is, omdat ik dan geen last heb van ondertiteling. Ik wil dus niet zeggen dat Netflix of Amazon Tv en dat soort dingen niet "goed" zou zijn, maar ik bekijk het uiteraard vanuit mijn eigen perspectief, en dan is er vrijwel niets waarvoor ik die 10 euro zou willen gaan uitgeven per maand... terwijl ik zoveel moois gewoon FTA kan ontvangen, wat bovendien nog veel beter aansluit bij mijn smaak. Internet op je TV? Waarom? Wat dacht je van Chromecast, een apparaatje van een paar tientjes die je tv omtovert in een smart-tv, of Apple -tv? Of een simpele Western Digital Mediaspeler die op marktplaats voor een tientje is te vinden en waarmee je prima streams kunt kijken. Maarre, vergeet je VU+ of Dreambox niet, ook die kunnen IPTV en streams doorgeven, dus je tv kan gewoon in feite een monitor zijn. Je zit op Sat4all en DUS ben je hobbyist, ga eens wat verder kijken dan? Netflix is niet duur. Je krijgt voor 12 euro per maand 4 streams in UHD en die kun je eventueel met een vriend delen. Elk 6 euro geheel legaal, nou wat wil je nog meer? Nieuws op de tv is achterhaald en wat ik al in een ander topic schreef en waar analisten het ook over eens zijn met elkaar, tv kijken zoals we nu doen bestaat over 30 jaar niet meer. Dus gewoon meegaan met je tijd en eens wat anders proberen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Sverige Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 (aangepast) Tja, dat chromecast-gedoe heb ik wel eens gezien bij iemand... en dat is wel eens leuk om een filmpje op je tv te laten zien, maar dat kan ook met een HDMI kabeltje van de laptop op de tv aan te sluiten... Maar dat is eens leuk om te doen, maar om TV te kijken is dat niets voor mij... Linux receivers heb ik niet, omdat ik eigenlijk gewoon TV wil kijken, zonder veel "gedoe". Als ik lees hoeveel er telkens aan zo een receiver gesleuteld moet worden, updates etc etc... tot nu toe heb ik me er niet toe gezet om aan zoiets te beginnen... Ik ben gewoon tevreden met mijn Technisat... en ik las dat de nieuwe receivers ook overweg kunnen met "streams" uit het internet.... dus die zullen dat ook wel kunnen. Het hangt er een beetje vanaf wat je met "Hobbyist" bedoelt.... in mijn ogen heeft dat altijd te maken gehad met het decoderen van versleutelde signalen waar je niet voor betaalde... hmm hmm.... heb ik me ook mee bezig gehouden (programmeren pic cards, geld cards, en uiteindelijk ook nog een diablo cam gehad...) Maar dat soort dingen zijn wel eens leuk, maar uiteindelijk gaat het mij gewoon om "te kijken"... Sat tv is de enige optie als je niet bereid bent te betalen voor televisie... en ik zit hier op het forum om te lezen wat er nu zoal mogelijk is, en dat soort dingen. Wat mij altijd opvalt is dat hier erg veel linux fans zitten.... en dat is vreemd als ik in Duitse bladen lees dat Linux eigenlijk slechts een erg klein deel van de satellietkijkers uitmaakt. Ik vermoed dat het met het grote "hobby" gehalte te maken heeft... sharen etc.... tja.... niets mis mee overigens, maar niet iedereen wil dit soort dingen. Ieder gaat overigens miet zijn tijd mee in het tempo dat hij wil... Ik ben ook vanaf analoog naar digitaal geevolueerd.... en heb nu een HD receiver ter beschikking.... Maar ik ben zuinig op mijn spullen, en vind het verwerpelijk om steeds maar werkende dingen weg te moeten gooien.... steeds maar weer naar "nieuw" talen is ook niet nodig... een mens moet ook eens gewoon tevreden kunnen zijn met wat hij heeft. Ik vraag me af wie er gelijk zal krijgen over 30 jaar..... volgens wat ik in InfoDigital las zou het allemaal zo een vaart niet lopen...... maar de toekomst zal het leren, en alles valt en staat met het goede of slechte aanbod wat er in een land te ontvangen is, en wat de bevolking/kijker wil hebben. 11 maart 2016 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Penthe Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Over 30 jaar heb je zenders die enkel nog maar commercials uitzenden, met programmas zoals the best 30 commercials ever Ik ben het met jou eens hoor waarom moeten we alles al na 2 jaar wegwerpen en weer nieuw aanschaffen, als je tevreden bent met wat je hebt is dat toch prima. Enkel wordt je nu zowat gedwongen maar alles te slikken wat ze aan je opdringen. Het liefst betaal ik ook niet om TV te mogen kijken, hier in Spanje kijk ik ook uitsluitend FTA zenders via de sat en via de DVB-T en dat is meer dan voldoende. Zodra ik een paar andere alternatieven heb kunnen vinden voor de Nederlandse zenders gaat mijn enige en laatste abo bij CD op de schop want 21.95,- is voor die 10 uur per week die ik kijk veels te duur. De bedoeling is hier om in de toekomst enkel nog maar FTA en gratis online te kijken. Netflix en andere consorten zal ik never te nimmer aan beginnen.
davidv Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Buiten een kort journaal kijk ik niets meer lineair. Alles wordt, via de satelliet, opgenomen en later bekeken. Dan kan ik gelijk al die irritante reclameblokken en programma-aankondigingen doorspoelen. Al het andere nieuws komt bij mij van Internet. Daarnaast is kijken via streamen een uitkomst. Een goede mediaplayer maakt de mogelijkheden compleet. Waarschijnlijk ben ik te vroeg geboren want ik mag me tot de oudere generatie rekenen en kijk altijd uit naar de nieuwste mogelijkheden.
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 casa CM FTA DVB-T/S(2) & youtube & heel soms watch.stievie.be Ik haal +/- 6-7-8 uur per week !! Nieuws: gazet (incluis nieuwsvideo) !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 ik probeer wel eens wat nieuws en voor eind volgende week moet ik dus mijn data volume verbruiken ergo veel streams kijken en streaming muziek op de achtergrond nu ik zit te typen dat wordt weer alle mediatheken doorspitten voor afleveringen en series die ik nog niet gezien heb >picobello bibliotheken overigens hier in Duitsland< {of jullie de volle content kunnen zien als regio NL weet ik niet} Als het waar is wat totaal tv schrijft is dat een teken aan de wand dat er een verslaving bestaat van gewoonte en leefpatronen. Ofschoon dat eigenlijk enkel de oppervlakkige socioloog zal concluderen. Daar een abonnement hebben niet gelijk is aan elke avond kijken. Dat las ik onlangs in een bekende Duitse Krant in een interview met een Mediagoeroe. Je hebt een abonnement omdat het erbij hoort zoals je ook telefoon hebt (mobiel, VOIP of vastnet). Enkel die heel principieel geen media willen of heel principieel de kosten aan andere zaken willen besteden besluiten geen TV abonnement te nemen. En wat astro iris in bericht 5 schrijft, zal naar gelang de jeugd die volwassen wordt en ook huishoudens gaan voeren, veel zichtbaarder worden dat er steeds minder TV abonnementen zullen zijn. Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen