Ga naar inhoud


vraag over dvb-t met buitenantenne König


ciliman

Aanbevolen berichten

 

Volgens fmscan Genk. Antenne wel horizontaal plaatsen dan en kanaal 25 i.p.v. 22.

Met een goede antenne op dak pik je misschien de Nederlandse NPO (en L1) ook nog op op kanaal 54.

Deze zenden dan wel weer verticaal uit en zijn het zwakste dan. Proberen anders eerst of je die kan ontvangen, dan komt de VRT ongetwijfeld ook wel door.

 

attachicon.gifCapture.JPG

Alex1970, van harte bedankt voor je info en de goede raad, we hebben in het verleden de buitenantenne al eens van positie gewijzigd, met weinig verschil, gaan alles nog eens stap voor stap nazien en evt een aantal zaken kopen zoals 4g filter, ik hou jullie op de hoogte, mercikes ciliman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gok er inderdaad ook op dat het een storing is van bv een 4G mast in de buurt.

In dat geval zou inderdaad een antenne met 4G filter kunnen helpen of als de antenne altijd goed geweest is, zou je een losse 4G filter kunnen overwegen... die is ook goedkoper dan een hele nieuwe antenne.  Een antenne uit 2008 is nog steeds "nieuw" hoor...  die dingen kunnen veel en veel langer gebruikt worden...

Ik weet wel niet precies welke König antenne je hebt... maar ik ga er dus wel vanuit dat het een "normale" richtantenne is, een yagi...

 

attachicon.gif4gfilter.jpg

Sverige, merci voor tip, onze buitenantenne ziet er niet zo klassiek uit als antennes van vroeger, is heel klein, zo een 15-20 cm, 2 cm dik en heeft plastiek behuizing, ziet er uit als een plat strijkijzertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus hoogstwaarschijnlijk een actieve antenne...  ik weet niet hoe de antenne dan gevoed wordt, rechtstreeks of via een power inserter...   Ik ben eigenlijk totaal geen fan van dat soort actieve antennes... die heb je eigenlijk meestal niet nodig.

Ik zou altijd voor een normale antenne gaan...Zoiets als de Kjærulff Maxximum UHF200... (39 euro)...

Maar probeer het 4G filter eerst, eventueel de voeding van de antenneversterker ontstoren dmv een ferritringkern die je kan openklappen...  dat zijn de voordeligste aanpassingen... en als het vroeger gewerkt heeft zou je het volgens mij wel weer in orde moeten kunnen krijgen.

 

post-39968-0-49934800-1457685135.jpg

 

post-39968-0-56843900-1457685302.jpg

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze buitenantenne ligt in rechte lijn met die 4 G zendmast, op zo een 3km vogelvlucht, heb geen idee of we daar inslag kunnen van hebben, alleszins erg bedankt voor de tip !

Ga er maar vanuit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk totaal geen fan van dat soort actieve antennes... die heb je eigenlijk meestal niet nodig.

Ik zou altijd voor een normale antenne gaan...Zoiets als de Kjærulff Maxximum UHF200... (39 euro)...

Helemaal mee eens. Gewoon zoals vroegâh: Mast op dak en passieve antenne, geen versterkers als het echt niet nodig is en m.i. is dat in geval zeker niet nodig.

Ik heb zelfs een passieve antenne op zolder (dus nog niet eens op dak) en dan komt op 59 km afstand Schoten ook binnen.

Dus in geval van TS zou ik zeggen: Antenne op dak, verticaal opgesteld, richting Sittard:

Kanaal 25: VRT één, Canvas en Ketnet (Genk)

Kanaal 45: RTBF: La Une, La Deux, La Trois en Euronews (Luik)

Kanaal 54: NPO: NPO 1, NPO 2, NPO 3 en L1 (Sittard)

en misschien ook nog wel (kwestie van proberen):

Kanaal 55; Télé Bruxelles

Kanaal 37: NDR, MDR, SWF, WDR

Kanaal 50: Das Erste, Arte, Phoenix, EinsFestival

 

Kan je een abonnement krijgen bij edpnet (weet niet of een Nederlands nodig is daarvoor?), dan nog eens de gecodeerde zenders van Digitenne (22 stuks die je nog niet ontving) erbij voor slechts €9,95 per maand.

 

Hoezo niks te ontvangen via een eigen antenne? Tel er zo al 42...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Gewoon zoals vroegâh: Mast op dak en passieve antenne, geen versterkers als het echt niet nodig is en m.i. is dat in geval zeker niet nodig.

Ik heb zelfs een passieve antenne op zolder (dus nog niet eens op dak) en dan komt op 59 km afstand Schoten ook binnen.

Dus in geval van TS zou ik zeggen: Antenne op dak, verticaal opgesteld, richting Sittard:

Kanaal 25: VRT één, Canvas en Ketnet (Genk)

Kanaal 45: RTBF: La Une, La Deux, La Trois en Euronews (Luik)

Kanaal 54: NPO: NPO 1, NPO 2, NPO 3 en L1 (Sittard)

en misschien ook nog wel (kwestie van proberen):

Kanaal 55; Télé Bruxelles

Kanaal 37: NDR, MDR, SWF, WDR

Kanaal 50: Das Erste, Arte, Phoenix, EinsFestival

 

Kan je een abonnement krijgen bij edpnet (weet niet of een Nederlands nodig is daarvoor?), dan nog eens de gecodeerde zenders van Digitenne (22 stuks die je nog niet ontving) erbij voor slechts €9,95 per maand.

 

Hoezo niks te ontvangen via een eigen antenne? Tel er zo al 42...

Nogmaals bedankt voor je hulp en gegeven uitleg, we waren toch sowieso van plan om een andere antenne te gaan kopen, voor hetgeen het kost moet je het zeker niet laten en dan kiezen we ditmaal voor een gewone antenne zoals ze vroeger waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...