Ga naar inhoud


Wil graag ¨schone¨ 220volt...


Portuuno

Aanbevolen berichten

In belgie is een variatie toegelaten van -15% en +10% tegenover 230 volt ps die palen zoals op de foto staan hier veel in de ardennen , weinig problemen mee , wel in de zomer dalingen tot 195 volt en soms een dagje zonder stroom

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Deze komen me bekend voor, en er zijn beslist nog plaatsen waar geen nulgeleider komt. Bij mijn ouders, komt er geen nulgeleider, en hebben we 3X 220V. geen 380, geen nulgeleider.

Het is genoeg, dat daar iemand in de buurt een zonnepaneel heeft, met slechte (weet de naam niet meer) omzet naar 220V. laat dan nog fabrieken in de omgeving staan, en de situatie is perfect om deze spanning te hebben.

Ik weet, dat er weer gaan vinden dat ik zever, maar dan zou ik even het adres moeten doorgeven, van de elektriciens die ik gesproken heb, die op die plaatsen veel apparatuur moet herstellen in bovengenoemde installatie.

Als de situatie zich bevind in België, en de energie leverancier of netbeheerder luistert niet naar je probleem, dan kan je aankloppen bij de Vlaamse energie regulator ( de vreg?) of in slechtere gevallen, denk ik dat er wel een of andere ombudsdienst daarvoor bevoegd is.

Bij mijn ouders hebben we ook last gehad van te lage spanning, en dat hebben ze na een jaar ( vergunningen,subsidies enz aanvragen in België duurt lang) opgelost, door een nieuwe kabel te trekken van een andere hoogspanningscabine en de straat, en deze dan her verdeeld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit echt niet normaal dit aan elkaar geknoopte zooitje. Je moet echt naar India gaan om het gekker mee te maken.

Natuurlijk is het zo dat bij de transformator die de spanning van 10.000V naar 230-400V brengt er meestal wel 240-245V aanwezig is. Dat is voor mensen die dicht bij de transformator zitten meestal alleen onhandig als ze nog gloeilampen gebruiken want die halen echt geen 1000 branduren. Maar dit kan er nooit toe leiden dat jij 268V krijgt op flinke afstand van de transformator. Dat kan alleen door een zwevende nul.


 

post-60869-0-36640600-1457876555_thumb.jpg

post-60869-0-40551500-1457876578_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou daar niet op wachten, of zijn al je apparaten ondertussen al kapot?

 

Lichtnet spanning stabilisatoren lossen je probleem op voor een fractie van de schade.

Googel eens op   spanningsstabilisator 230v

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.circuitsonline.net/forum/view/42596

Elektro magnetische spannungs konstanthalter

post-30993-0-76071700-1457994792.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal wel leuk met die stabilisatoren maar dat is nog betaalbaar voor niet te grote vermogens. Heb je een wasmachine draaien en een airco aan staan met een aantal kleinverbruikers, dan zit je toch al over de 3,5 kW. Dan heb je toch al een flinke stabilisator nodig
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zwevende nul ligt het meest voor de hand, ook zonnepanelen kunnen verantwoordelijk zijn voor hogere spanning, om hun energie op het net te krijgen moet de spanning altijd iets hoger liggen dan die van het net. Als er daar enkele huizen zijn met zonnepanelen, kan die spanning flink oplopen.   

 

Een dikke 20 jaar terug hadden we iets gelijkaardigs, de spanning zakte rond de middag en 18h s’ avonds in elkaar tot 170 volt i.p.v. 220.

We zaten met een computer die 24/24 h draaide, daar hadden we regelmatig vodden mee.   

Toen maar een UPS geïnstalleerd en het probleem verdween, daarmee wisten we dat er wat fout was met de aanvoer.

Na veel klagen en zagen heeft men toen een aanvoer kabel bijgestoken en nooit meer last van gehad.

Dus waarom apparaten kopen om hun problemen te corrigeren.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 13,8kVA ben je op elke fase met 20A afgezekerd.

Het is zeker geen optie om dit met spanningsstabilitoren te doen want dan heb er er drie nodig die 20A kunnen leveren.

Je kunt in dit geval wel degelijk met een zwevende nul te maken hebben.
Zoals al geschreven wordt bij bovengrondse leidingen soms wel de nul meegenomen maar soms ook niet.
Ik heb de foto van je die ik heb uitvergroot en de belichting heb bijgesteld in bericht 18 nog eens goed bekeken en het lijkt er inderdaad op dat bij jou geen nul-kabel is aangesloten.
Helemaal zonder nul kun je natuurlijk niet  als je drie aparte fases gebruikt. Waarschijnlijk hebben ze op een of andere manier een aarddraad gemaakt.

Misschien is een kleine aardpen gebruikt maar als deze in gortdroge grond zit in een land als Portugal waar erg weinig regen valt, dan stelt dit natuurlijk helemaal niets voor.
Het beste is dan een nieuwe aardpen te slaan die echt diep de grond in gaat.
Hoe diep, dat moet je feitelijk meten met een speciale aardingsmeter.

Zoals je misschien weet koop je aardpennen in lengtes van 3 meter en die kun je met een koppelstuk aan elkaar koppelen. De aardpen zelf heeft een conisch einde en het koppelstuk is voorzien van conische gaten. M.b.v. een zware hydraulische klopboor die je alleen maar laat kloppen, tril je de aardpen in de grond en kun je er telkens weer een stuk van 3 meter opzetten. Het is alleen niet te hopen dat je op grote stenen of rotsen terecht komt. Het zou best kunnen dat je voor een goede aarde wel 30 meter diep de grond in moet  maar dan ben je ook af van de veel te hoge spanning die je nu regelmatig hebt.

 

Tja, en het zou best wel eens kunnen dat je zelf voor een goede aardpen moet zorgen zodat je de elektriciteitsmaatschappij hier niet op aan kunt spreken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje , ik zie 4 draden , dus wel een nul meegetrokken ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er vier draden omlaag lopen dan is de nul wel meegetrokken maar dan zal die dus slecht contact maken en dus regelmatig zweven.
Als de elektriciteitsmaatschappij er verder niets aan wil doen, zul je zelf de nul-draad aan een goede aarde moeten maken. Geen nep-aarde dus maar een echte goede aarde.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De nul van de energie distributeur aarden lijkt mij een avontuurlijke stap, met niet geheel te voorziene bijwerkingen.

 

Wat je wel kunt doen is een meter tussen de nul en de grondaarde hangen, en eens kijken of en hoeveel de nul zweeft t.o.v. de aarde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, in Duitsland is het verplicht dat de nul en de aarde gecombineerd zijn in de meterkast.
In principe wordt bij de transformator die de 10.000V omzet naar 230-400V de nul aan aarde gelegd maar als door een ondeugdelijke installatie van de energieleverancier dit niet goed is gebreurd, dan zie ik geen probleem om dat zelf nog een keer te doen ja zelfs als de enige oplossing.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...