Ga naar inhoud


4 sateliet opstelling tvv


yoeri

Aanbevolen berichten

beste allen ,

 

 

sinds een 2 jaar heb ik de 4 satelietopstelling van tvv ( houder met 4 lnb's met per lnb drie van de vier connecties gebruikt)

 

ik merk wel dat tegen de opstelling ( 80 cm met astra+ hotbird - 2 lnb's) die we vroeger zelf hadden geinstalleerd  , deze door tvv geinstalleerde spullen snel het signaal kwijt zijn.

 

beetje donkere wolken en problemen terwijl vroeger een regenbui nog geen probleem was.

 

aangezien volgens de topfirma van tvv de installatie in orde is e  "perfect afgeregeld" met die halve pc die ze bij hadden vermoed ik dat de huidige lnb's van zeer slechte kwaliteit zijn.

 

dus de vraag : welke lnb's zijn qua ontvangst een goede keus in combinatie met de bisat of big bisat ( moeten wel 4 uitgangen hebben) en zijn redelijk weervast?

aangepast door yoeri
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou het wel aan de LNB's liggen ?

Geen idee over de betrouwbaarheid van dat advies van je installateur, maar heb je al zelf eens gecontroleerd met dat (niet echt top-wetenschappelijk betrouwbare) metertje dat in je box zit ?

De ene installateur is niet gelijk aan de andere; In mijn geval ben ik er toch in geslaagd om de opstelling te verbeteren..

 

Is de diameter van je huidige schotel kleiner dan de vorige ?

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de Inverto Dielectric lnb's die de vroegere Inverto Multiconnect lnb's met spitse snuit hebben vervangen. Onder veel schotelbezitters was bekend dat de Multiconnect lnb's heel gevoelig waren voor regendruppels maar dat is bij de opvolger de Dielectric lnb's die plat zijn van voren niet veel anders.

Of een schotel goed staat uitgericht , kun je met deze lnb's alleen maar controleren bij droog weer als er geen regendruppels op de kop zitten. Als alle satellieten goed doorkomen, dan zal het afstellen wel redelijk zijn gebeurd. Vallen er al zenders weg als er alleen maar donkere wolken overdrijven, dan klopt de afstelling gewoon niet. Maak eens een foto van je schotel recht van voren.

Er is met deze lnb's bij regen nog wel winst te halen door er een regenkapje boven te maken maar dat werkt alleen maar als de schotel in de luwte staat. Staat die vol in de wind, dan komen er vaak toch wel druppels op de kop.

Ik weet niet om welke schotelmaat het precies gaat, een schotel van 60x65cm of een schotel van 70x78cm. Ik begrijp de laatste.

Het lijkt me inderdaad het beste een schotel te nemen waarbij je lnb's kunt plaatsen met een gewone kop.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...