Ga naar inhoud


dataverbruik beperken


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Gast catw,

Aanbevolen berichten

Hoi, wie weet raad?

 

Windows 10 verbruikt belachelijk veel data volume (donload-upload)

dat betekend ik ga nooit uitkomen met mijn beperkte 30GB per maand.

 

Wat ik allemaal uitgeschakeld heb, is eigenlijk alles wat maar uit te schakelen was onder de instellingen.

ligt het aan het inloggen met een outlook account?

 

Of is het ook Avira virusscanner?

 

met groet,

Tonskidutch

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als je gebruik maakt van een wireless verbinding kan je die verbinding aanmerken als "metered" connection, wellicht dat dat helpt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat jij heel erg veel data gebruikt....

 

Nu heb ik ook erg veel dingen uitgeschakeld in win 10...  en ik heb eens gekeken naar mijn dataverbruik...  De laptop is bedraad aangesloten, maar dat maakt volgens mij niet uit...  Blijft de vraag hoe nauwkeurig het dataverbruik is in die meting... maar goed, laat ons er vanuit gaan dat het is zoals hier aangegeven is...  en er staat de afgelopen 30 dagen...  en in de afgelopen 30 dagen was de laptop iedere dag in gebruik...

En is zie dus 4 GB....  valt dus erg mee....  is overigens ook niet zo veel meer dan met win XP.

Mijn totale verbruik ligt uiteraard een stuk hoger omdat ik ook nog een internetradio aan heb, ca 10 uur per dag...  maar die wordt dus niet gemeten door de software op de laptop.

 

Overigens, de eerste week toen ik de laptop had, was het verbruik heel erg hoog... o.m. door de updates die nodig waren, en door het downloaden van een aantal programma's zoals office 2016 etc etc...  maar dat was toen...  

 

post-39968-0-01427800-1457879320_thumb.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat wel onder windows maar je had ook een Mac als ik mij niet vergis (op je werk natuurlijk), vandaar dat ik even bij apple keek.

 

Maar even HIER klikken en je hebt een mooi (gratis) appeltjes programma om het na te kijken ook kan je het nakijken om alles aan te passen met wireless shark of wireshark.

Verder de cloud nakijken wat je, via de server heen en weer gooit, en de eventuele internet-radio genereert ook een leuke datastroom.

post-51681-0-29290000-1457884038.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon een datalimiet instellen op je netwerk verbinding normaal alleen beschikbaar op draadloze verbindingen http://www.pcworld.com/article/2953132/windows/set-windows-10s-wi-fi-connections-as-metered-to-download-forced-updates-at-your-own-pace.html , maar eventueel met een simpele ingreep ook via een bekabelde verbinding...  http://www.tenforums.com/tutorials/35656-ethernet-connection-set-metered-unmetered-windows-10-a.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet al dat cloud gedoe niet hebben...   Ik kan me inderdaad voorstellen dat je dan een heleboel dataverbruik krijgt als die iedere keer alles gaat synchroniseren.

Ik ben benieuwd naar je resultaat als je onedrive uitschakelt... en eventueel nog andere cloud diensten...  op mijn Asus Laptop zat ook nog zoiets van Asus zelf, maar dat heb ik ook gedeactiveerd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die cloud diensten wel, enkel op een laag pitje ik zet wat muziek en foto´s erop zodat deze op elke lokatie bereikbaar zijn en verders niets.

 

En het synchroniseerd niet zoveel hoor, enkel als er veranderingen zijn. Bij een eerste upgrade naar Windows 10 of een verse install zal het inderdaad gaan synchroniseren maar dat is normaal en dan ligt het er maar net aan hoeveel data je in de cloud hebt staan, hoe meer data hoe meer bandbreedte tot het weer voledig is gesynchroniseerd en dan is alles weer normaal.

 

Maargoed ik zelf gaat dan ook "nooit" akkoord met een datalimiet op mijn "vaste" internet verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo Ik heb nog even getest en een oplossing gevonden die eenvoudiger is door een nieuw gebruikers account aan te maken zonder die standaard outlook login en dus zonder alle de online app's alsook zonder onedrive...

 

dat scheelt ongeveer 80% data per keer dat ik windows10 gebruik (zonder te internetten, spreek surfen wel te verstaan)

uhm de pc is tot en met de router bedraad

dan stapt de router over op LTE 4G internet (ja niet zo bekend in Nederland)

 

Men kan er natuurlijk niets kwaads over zeggen, maar als ik per maand maar 30GB ter beschikking heb per abonnement en ik met die Windows 10 elke maand  zo 15 a 30 GB moet bijkopen wordt Windows een heel dure DURE hobby. voor thuis.

Het is overigens niet de bedoeling dat ie hier thuis blijft staan met dat gelimiteerd DATA volume van mijn ISP maar naar bureau gaat voor die paar apps die niet voor Apple en of Linux bestaan.

En betreffende Linux, die nagenoeg helemaal niet met de buitenwereld verbindingen onderhoud is het verbruik echt puur het surfgedrag qua DATA-verbruik.

 

Het positieve is dat je de VDSL2 en DSL in Nederland behoorlijk gaat appricieren zonder die DATA volumes.

bedankt voor het meedenken.

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach... in Zweden gebruik ik ook "mobiel" internet (usb modem geplugd in de Dovado 4GR router)... alleen is het dan nog wel 3G...  Maar met 30 GB per maand kom ik ruim toe. Kost 299 Kr als ik het prepaid neem (omdat ik er niet de hele tijd ben, abonnementen zijn altijd voordeliger) maar je kan ook meer data nemen... is uiteraard wel een stuk duurder. Dan kan je dus beter zorgen dat je data niet te veel uit de hand loopt.

 

Fijn dat je het dataverbuik hebt kunnen inperken.  :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoeveel % van die data regelrecht gaat naar het Windows 10 aan hun baasje in Amerika vertellen wat je allemaal met je computer uitspookt. Bij vorige versies van Windows werd er op allerlei manieren alarm geslagen over wat er allemaal aan privé gegevens door Windows naar de VS gestuurd werd maar gek genoeg lijkt die hele discussie wel zo'n beetje verstomd te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die discussie hebben we al gevoerd in een ander topic, dus liefst niet in mijn Topic.

 

Gisteren enkel wat drivers en updates voor w10 maar liefst 4,6 GByte...

Nou hij gaat hier thuis niet meer aan het internet. punt basta.

 

(mijn data volume is 30GByte / maand = grof 1 GByte / Dag )

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dan moet je de update's maar op een andere wijze mee slepen USB stick dus; met dit programma update's ophalen (op je werk of elders).

--------------------------------

Hier heel verkort wat gegevens.

 

Sinds versie 10.0 is er ook ondersteuning voor Windows 10 en Server 2016. Sinds versie 10.0.1 zijn verder nog de volgende aanpassingen doorgevoerd:

Modifications in version 10.1

  • Speeded up determination of missing updates on Windows Vista, 7 and Server 2008(R2) (x86/x64) systems by installing kb3078601 (MS15-080) as a prerequisite
  • Moved Windows Vista and 8 to UpdateGenerator's legacy products' tab
  • Fix: Excluded obsolete patches for .NET Framework versions 1.1, 2.0 and 3.0
  • Fix: Replaced superseded Office 2007 Security Update kb2760415 (MS13-091) by kb3054987 (MS15-099)
aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...