Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Panasonic Viera TX-P55VT60 met DVB-S2, aangeschaft in juni 2014.

De module (witte module met wereldbol van Canal Digitaal) en televisie hebben altijd top gewerkt.

Alle zaken als EPG, fastscan en ondertiteling werden ondersteund.

 

Probleem

Begin oktober 2015 gingen alle kanalen op zwart en verscheen de melding dat het signaal gecodeerd was.

Alleen kanaal 14 (BVN) werkte nog, alle andere zenders bleven gecodeerd.

Hierop ben ik gaan kijken of het probleem in de module of in de kaart zat.

Een simpele test door de module en kaart in een andere televisie met DVB-S2 te stoppen, leerde me dat hier niks mee aan de hand was.

 

Daarop contact gehad met Panasonic. Zij geven aan dat ze geen gecertificeerde televisies voor Canal Digitaal leveren.

Gelukkig hebben ze na lang aandringen de televisie toch opgehaald, medio oktober 2015.

Na 3 maanden kreeg ik eindelijk bericht dat ze het moederbord hebben vervangen en dat de televisie terug kwam.

Helaas bleek het probleem niet verholpen te zijn geweest toen de televisie terug kwam. Ze hebben dit zelf niet kunnen testen omdat ze bij CE repair geen satelliet aansluiting hebben om te testen.

De televisie is toen weer mee terug gegaan naar CE repair en daar staat hij nu nog steeds.

Laatste contact is van enkele weken geleden, ik gaf toen aan dat het probleem in de televisie moest zitten omdat CD geen update heeft gehad rond oktober (althans dat vertelde CD mij destijds) en gaf aan dat er meer klachten zouden moeten zijn geweest wanneer het door een upgrade veroorzaakt was omdat dan iedereen met een panasonic televisie (die via de ingebouwde ci module kijkt) tegen dit probleem aangelopen is.

Er werd toen gezegd dat ze naast mijn klacht/probleem, nog een zelfde melding hadden over een panasonic televisie.

 

De vraag die ik heb is de volgende:

Zijn er meer mensen die op dit moment met de combinatie Panasonic televisie (liefst model VT60, maar elk model is welkom) en CI module (wit wereldbol) bij elke zender de melding krijgen dat de zender gecodeerd is? En dus televisie kijken via de ingebouwde tuner/CI module onmogelijk maakt?

 

En heeft er iemand een idee hoe dit probleem veroorzaakt is?

Ik wil graag met de ingebouwde module blijven werken omdat dit voor een simpele bediening zorgt (voor vrouw en kinderen), dus bij voorkeur geen aparte kastjes/losse ontvangers waar ik andere afstandsbedieningen voor moet gebruiken of Logitech afstandsbediening voor moet instellen.


Geplaatst: (aangepast)

Ik werk met ingebouwde module en kaart in LG tv. Tot nu geen probleem gehad met de coderingen, maar wel al eens een probleem gehad met update. Als de tv wordt uitgeschakeld terwijl een update loopt, dan gaat de tv terug in fabrieksmodus . Dit heb ik dan opgelost door telkens er een update ter beschikking is, de tv langer laat aanstaan en alles loopt nu prima. Als module en kaart werken in andere tv dan ligt de fout zeker bij de tv. Heb je de tv in een elektro zaak of via het internet gekocht?

aangepast door astro iris
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Hoe lullig het ook klinkt:

Je maakt van jouw probleem hun probleem. De TV is niet CD gecertificeerd en daarmee vervalt dus elke aansprakelijkhheid! De koper wist dat het geen CD gecertificeerd toestel is en er dus problemen op kunnen treden. Enige oplossing is een losse ontvanger te plaatsen en deze i.c.m. De CI en kaart te gebruiker. Of een CD gecertificeerde TV kopen natuurlijk..

Geplaatst:

Zojuist getest met een andere televisie en daarbij werken de module en smardcard wel gewoon. Had dit destijds al gedaan, maar doordat je aangaf dat er een update voor de module kon klaarstaan heb ik het toch nog een keer getest en gekeken.

Helaas, geen update beschikbaar. En gelukkig werkte de module en kaart dus nog wel gewoon.

 

En ja, ik begrijp (ondertussen, maar was hier niet van op de hoogte toen ik het toestel kocht) dat hij niet gecertificeerd is. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben met deze combinatie waar het misgaat. Als het een kwestie van 'niet gecertificeerd zijn' is dan zou het toch bij alle combinaties misgaan sinds oktober??

 

Vandaar dus nog steeds de vraag; hebben er meer mensen lastig hiervan bij een Panasonic televisie?

Geplaatst:

Zo maar wat suggestie, ik ken je Tv niet.

 

Kan je in het menu van je Tv zien of de CI zichtbaar is en de gegevens van je kaart zichtbaar maakt.?

Klopt het dat je Tv twee sloten heeft om je CI in te plaatsen, als dat zo is probeer dan ook het andere slot.

Heeft je Tv de laatste firmware versie.?

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Bedankt voor je suggesties/vragen.

De televisie heeft de laatste firmware en deze stond er al op voordat het stopte met werken.

 

De ci is 'af en aan' zichtbaar. Daarmee bedoel ik dat hij de ene keer wel gezien wordt, dan weer niet en dan weer een paar seconden wel. Maar over het algemeen is hij niet zichtbaar in het menu.

 

Het tweede slot heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet helaas. Zelfde probleem.

 

Extra info;

Heb het in oktober ook geprobeerd met een ziggo aansluiting en module, deze werkte ook niet ( vandaar dat ze hem toch opgehaald hebben). Ze beweren nu dat ziggo wel werkt, maar kan dit niet testen (test destijds bij kennissen gedaan, thuis geen mogelijkheid tot kabel). Dus er vanuitgaande dat CE repair de waarheid verteld; ziggo werkte ook niet, na vervangen moederbord werkt ziggo wel, maar Canal digitaal nog steeds niet. Heb ook met digitenne gerest de laatste keer en ook die leek niet te werken (maar kon niet uitvoerig testen omdat chauffeur van CE repair verder wilde gaan en de televisie weer mee moest nemen).

Geplaatst:

Als de Ci sloten in orde zijn, en daar mag/moet je van uitgaan als de Tv op dit punt nagekeken/hersteld is blijft de CI zelf over.

Misschien maakt de chip van de kaart geen goed contact, de chip maak je even schoon met een gummetje.

Helpt dit niet kan je misschien ergens een andere CI lenen, werkt het dan wel heb je het probleem gelokaliseerd.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Ik heb de chip niet met een gummetje schoongemaakt, maar de kaart (chip) werkt wel in dezelfde module, in een andere televisie.

Het zou met dus verbazen wanneer de oorzaak in het contact van de chip in de module zou liggen.

Daarnaast heb ik met een andere kaart ook getest in deze module en in de betreffende panasonic televisie, en ook dan doet het probleem zich voor.

 

Conclusie (voor zover ik die mag trekken):

Het lijkt niet aan de kaart te liggen en niet aan de module. (Deze werken immers feilloos in een ander toestel van bijv. Philips.) 

Het ligt in mijn ogen aan de televisie, óf aan de combinatie van kaart, module en televisie.

 

Ik heb zo snel niemand waar ik de CI module van zou kunnen lenen, en om nou een nieuwe te bestellen om dit te testen vind ik wat teveel van het goede.

Heb er wel over zitten denken om de nieuwe CAM-701 (die met geïntegreerde smartcard van Canal Digitaal zelf) te bestellen, maar als dit niet werkt en ze nemen hem niet retour i.v.m. geopende en geactiveerde module, dan gooi ik €90,- 'weg'. 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

@Astro Iris,

gecertificeerd wil zeggen dat de firmware van de TV 100% kan communiceren met de CI in kwestie.. Het kan dus zijn dat er een CI dus niet werkt i.c.m. de firmware.. Enige optie is dan een firmware upgrade (van de TV) indien beschikbaar....

Wellicht is de TV van de TS geschikt voor CI+ van Ziggo/UPC? Kan me hetzelfde herinneren met de AlphaCrypt CI die 'plots' ook niet meer werkte in een aantal TV's omdat ze het CI+ bitje enabled hadden... Geen CI+ module: geen herkenning....

 

Argument blijft: Geen gecertifixceerd toestel, geen garantie op werking. Het ZOU kunnen werken, maar kan ook zomaar STOPPEN met werken..... Dat is en blijft mijn argument.. Hoe lullig ook voor de gebruiker.... Voor CI+ geldt hetzelfde. Ook daarvoor is de TV van de TS dus niet gecertificeerd. De benodigde CDS CI+ certificaten zitten niet in de firmware van de TV en zal dus ook niet gaan werken... Zou zelfs kunnen zijn dat CDS dit CI+ bitje in de initialisatie plots verplicht heeft gemaakt.. Who knows...

Geplaatst:

Het is een blijft giswerk.

CanalDigitaal die zijn gebruikers geen beeld geeft omdat ze een niet gekeurde Tv gebruiken.

Pana ondersteunt de vastscan niet en dat is het, de CI van iedere Tv moet aan internationale standaarden voldoen.

Nu doet CanalDigitaal wel meer klant onvriendelijke acties maar je klanten zo de deur uit jagen zoals je suggereert gaat me toch ff te ver.

 

Als je de test doet met een andere witte module en het werkt heb je argumenten om bij Pana te verhaal te halen.

Lijkt me stug dat je geen CI kan kopen met recht op terug nemen als het probleem niet verholpen wordt met een andere witte module.

De meeste satelliet winkels zouden je graag verder helpen. een tevreden klant is een terugkerende klant zelfs als het kijk probleem niet verholpen wordt door deze actie.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Ik heb een samsung TV en een cam 601 module sinds twee maanden. Heb nu twee keer gehad dat ik de melding kreeg dat de zenders gecodeerd waren. Toen ik keek bleek het ledje op de module rood te branden. De eerste keer ging dat na wat zappen weg en werd hij groen. De tweede keer niet, moest hem uit de houder halen, terug gedaan, tv weer aan en toen werd hij groen en deden de zenders het weer. Ik heb ook geen idee of ik er bij Samsung of bij CDS over moet/kan klagen. Overigens is mijn tv wel gecertificeerd. Blijft lastig als je niet weet wat er precies kapot is. 

Groetjes, Frank (The Groov)

Geplaatst:

Beste Stormryder

Je schrijft dat je een witte module met wereldbol van Canal Digitaal hebt.

Helaas bestaat die niet.
Er bestaat een zwarte module met wereldbol en er bestaat een witte module.
Welke hebt je?
De witte zou moeten werken.

post-60869-0-06426900-1457960026.jpg

Geplaatst: (aangepast)

@Sprietje

Ik heb de witte (in mijn ogen was de linker van de 3 afbeeldingen op de kaart een wereldbol). De zwarte kende ik niet, maar dankzij jou afbeeldingen zie ik nu het verschil en snap ik de verwarring, excuses hiervoor.

 

 

@Astro Iris,
gecertificeerd wil zeggen dat de firmware van de TV 100% kan communiceren met de CI in kwestie.. Het kan dus zijn dat er een CI dus niet werkt i.c.m. de firmware.. Enige optie is dan een firmware upgrade (van de TV) indien beschikbaar....
Wellicht is de TV van de TS geschikt voor CI+ van Ziggo/UPC? Kan me hetzelfde herinneren met de AlphaCrypt CI die 'plots' ook niet meer werkte in een aantal TV's omdat ze het CI+ bitje enabled hadden... Geen CI+ module: geen herkenning....

Argument blijft: Geen gecertifixceerd toestel, geen garantie op werking. Het ZOU kunnen werken, maar kan ook zomaar STOPPEN met werken..... Dat is en blijft mijn argument.. Hoe lullig ook voor de gebruiker.... Voor CI+ geldt hetzelfde. Ook daarvoor is de TV van de TS dus niet gecertificeerd. De benodigde CDS CI+ certificaten zitten niet in de firmware van de TV en zal dus ook niet gaan werken... Zou zelfs kunnen zijn dat CDS dit CI+ bitje in de initialisatie plots verplicht heeft gemaakt.. Who knows...

 

Ik begrijp wat je zegt, en heb ook begrip voor het standpunt/beperking/dienstverlening van CD/Panasonic, dat is dus allemaal niet het probleem.

 

De vraag die bij mij blijft bestaan is dat ik graag wil weten of meer mensen met de combinatie Canal Digitaal, Witte module en Panasonic TV dit probleem hebben. Wanneer het namelijk om een 'verplicht bitje' gaat of een andere instelling die veranderd is waardoor de combinatie niet meer werkt, dan is het toch vreemd dat het zich alleen bij mij voordoet? 

Iedereen met een witte module en een Panasonic televisie zou hier dan toch last van moeten hebben?

aangepast door Stormryder
Geplaatst:

Ik zou het probleem toch eens bij Panasonic voorleggen.
De witte CI+ module zou daar gewoon op moeten werken. Natuurlijk kun je niet over de CanalDigitaal fastscanlijst beschikken want die Panasonic is niet CanalDigitaal gecertificeerd maar je zou de gecodeerde Nederlandse zenders wel moeten kunnen bekijken.
 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...