Ga naar inhoud


af en aan 'scrambled' / 'gecodeerd' melding + freeze


easygoerik

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Nee, ik ben geen nieuwe gebruiker / forumlid. Blijkbaar ben ik ooit gewist, fanatieke schotelaar uit Almere.

Echter de laatste jaartjes weinig tot niks met schotelontvangst gedaan.

 

Maar nu, ik heb een irritant probleem.

Na tig merken ben ik blijven hangen bij SAB, aantal versleten maar uiteindelijk een SAB TITAN II combo, SAT TITAN III, een oudere TITAN I en 2 mini SAB's .. (iets groter als pakje sigaretten.

 

Ik heb 4 aansluitingen, 4 vertrekken met televisie en sinds medio zomer 2014 alle 4 prima werkend. 1 ontvanger in woonkamer met homeshare aan, 3 x ontvanger kijken mee !

 

Eind 2015 begon dit steeds vaker te haperen, langdurig geen signaal. Kaart rechten gewoon bijgewerkt, zo nu en dan een setje SMS naar Canal Digitaal met soms resultaat soms geen resultaat.

 

In nieuwe huis niks meer geplaatst, alleen maar 1 ontvanger met 1 kaart. Ook nu staakt deze er continue mee (de SAB III) terwijl abbo rechten 12/05/2016 weergeven. 1 SAB micro gepakt, kaart daarin, even beeld en hoppa FREEZE.

 

Iemand enig idee hoe of wat ? Lopen ze weer in zeer hoog tempo bij Canal Digitaal iets met sleutels te doen waar mijn ontvangers van slag van raken ? Ben er eigenlijk beetje klaar mee, als laatste alternatief kan ik nog bedenken om een SECA 3 CI module erin te stoppen ... ?

 

Cheers,

Erik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Kaart in strafmodus denk ik. Een CDS kaart honoreert maximaal 4 ECM's per zoveel seconden. Met 4 TV's en 1 kaart via HomeSharing is die limiet met zappen heel snel bereikt. Sommige MultiCrypt kanalen geven zelfs dubbele ECM's af waardoor dit feest nog sneller optreedt.

Dit is het electronisch grapje van CDS om cardsharing tegen te gaan.... Ontvanger afstemmen op een CD kanaal en op geen enkele TV meer zappen. Komt het na een aantal uren vanzelf goed....

 

Met een CI kun je niet HomeSharen dus die optie valt meteen af.....

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo allemaal,

 

In nieuwe huis niks meer geplaatst, alleen maar 1 ontvanger met 1 kaart. Ook nu staakt deze er continue mee (de SAB III) terwijl abbo rechten 12/05/2016 weergeven. 1 SAB micro gepakt, kaart daarin, even beeld en hoppa FREEZE.

 

1 ontvanger, 1 kaart, geen home sharing.....

 

Ergo, geen strafmode.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...