Ga naar inhoud


(π)


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Haha... ik las dus dit topic met onderwerp T T...  en dan een heel gedoe over Pi....  maar nu bij de laatste reacties zag ik dat er dus het symbool 'pi' bedoeld werd... oops...

 

Alt 227 levert op een Zweeds toetsenbord ook "Ò" op...  en op een Zweeds forum las ik dat dit zou afhangen van de gebruikte fondset...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een echte Pi gebruikt in het onderwerp.

ik las echt TT... het viel me wel op dat het ietsje kleiner was dan de normale lettertypes... maar ik dacht dat dat aan het gekozen lettertype lag... haha.... mijn excuses dus ;)

ik dacht ook dat een 'pi' niet zo statig was... meer iets krommer, zoals in posting 2 van "catw"  maar alles zal wel afhangen van het gekozen lettertype...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo catw? Gaat het om π r2 ?
Het kan ook een bol zijn en dan is de oppervlakte 4 π r2 en de inhoud 4/3 π r3
Tja en het getal π heb ik vanaf de middelbare school altijd tot 40 cijfers achter de komma uit m'n hoofd gekend.

Zakjapannertjes bestonden toen nog niet en de rekenliniaal was niet zo nauwkeurig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...