Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoe kan ik mijn laptop met een hdmi kabel aansluiten op mijn VuSolo4K?

Is maar voor tijdelijk...

Verkeerd forum, moet naar Vu+, maar weet niet hoe dit te doen.

aangepast door Portuuno

• Moderator
Geplaatst:

Eh, niet.

Een weergever verbinden met een weergever gaat geen zoden aan de dijk zetten.

Zowel op je Vu al op de laptop is de HDMI aansluiting een uitgang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kunt hem wel aansluiten, maar ik denk niet dat je er iets aan hebt.

De hdmi van zowel de Vu als de laptop zijn bijde uitgangen, dus beeld hoef je niet te verwachten.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Indien die een hdmi heeft zou dat moeten lukken

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Bij gebrek aan een tv met hdmi , en als je alleen een monitor te beschiiking hebt, zou je kunnen kiezen voor een hdmi-->vga of hdmi-->DVI adapter. Dit werkt echter niet altijd.

Je kan ook nog een video-->usb grabber kunnen gebruiken om het op de laptop te zien.

System Administrator (niet van deze site)

• Moderator
Geplaatst:

Maar je kan met een Vu+ Solo 4k wel prima tv kijken op een laptop.

Er komt streaming video uit.

Ga naar de webinterface en naar de favorieten lijst.

Klik bij de desbetreffende zender die je wilt kijken op het middelste symbool aan de rechterkant van het scherm, en zie daar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Maar je kan met een Vu+ Solo 4k wel prima tv kijken op een laptop.

Er komt streaming video uit.

Ga naar de webinterface en naar de favorieten lijst.

Klik bij de desbetreffende zender die je wilt kijken op het middelste symbool aan de rechterkant van het scherm, en zie daar.

Met welk programma moet je dat openen Cees? Bij mij staat er dat het een .mp3 bestand is. Openen met Rhytmbox... lukt dus niet.

• Moderator
Geplaatst:

Op mijn computer opent windows media player.

Het is een stream.m3u formaat.

Alternatief download je een app op je tablet of smart telefoon, en kijk je daarop naar je Solo 4K

De Solo 4K heeft een perfect beeld via streaming, is je intern net snel genoeg kan je zelfs UHD intern streamen naar je computer of tablet/telefoon.

Terwijl moeders op de tv via de solo naar het ene programma kijkt, kijk ik naar mijn keuze op dezelfde solo via de laptop.

• Moderator
Geplaatst:

Die zal toch ook wel een video player hebben.

Heb je geen VLC player?

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat je wat verkeerd doet.

Je opent open webif op je computer.

Je klikt op Favorieten en op Canaldigitaal.

Er opent nu een lijst met actuele programma's.

Je ziet als eerste in de lijst Nederland 1 met het huidige en het volgende programma.

Helemaal rechts zie je 3 symbolen en de speelduur.

Je zet je cursor op het middelste symbool, het blauw gekleurde tv scherm

Onder de cursor verschijnt de tekst stream: ned 1 HD.

Je klikt op dat middelste schermpje.

Je webbrowser vraagt je nu wat die moet doen met dat bestand.

Bijvoorbeeld openen met  Windows media player

Nu opent de media player welke in je computer aan het formaat m3u gekoppeld is, en na een paar seconden kan je kijken.

Geplaatst:

Heb precies hetzelfde al een paar keer gedaan.

Nu kreeg ik geen pop-up, maar het schermpje van de media player, met linksboven: media openen..

Na een paar minuten wordt er iets heel langzaam in een buffer opgeslagen, maar heb wel beeld!!

Is dat totdat de buffer het niet meer aankan, of is dit gewoon normaal Cees?

Nu Ubuntu nog, komt wel een keer. Vriendelijk dank voor de hulp. Weer wat bijgeleerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen