Ga naar inhoud


TVV Live streaming - ervaringen en opmerkingen


indieke

Aanbevolen berichten

Ok dit zit al in de post van de nieuwe website. Maar vond het toch beter een apart topic te beginnen.

 

TVV krijgt hier veel kritiek, soms terecht. Maar eerlijk toen ik naar Frankrijk verhuisde, was ik erg blij dat ze begonnen met deze service. Nu ben  ik vaak in Azië. En zie toch een paar programmas zoals de  "De Mol", Stadion, champions league  enz

 

Tot nu toe was Stievie free verreweg   de beste oplossing voor VTM programmas. Past zich aan, aan je internet -verbinding , kwaliteit goed. Alleen veel programmas niet te zien in the buitenland!  En natuurlijk VTM groep only.

 

Stievie betalend, onmogelijk live hier, maar wel op te nemen. Beperkt tot het kleine scherm van de tablet......

 

Zo deze nieuwe mogelijkheid va TVV is wel welkom! Maar.........Stievie free is beter van kwaliteit, maar met minder zenders. Uitgesteld kijken is ook mogelijk. En dat is wel handig als je in Azië bent.

 

De mogelijkheid van stievie is zoveel beter. Als TVV dezelfde mogelijkheden had benut zelfde manier van streaming, dan was het perfect.  Hier in Azië is ook Asia NL. Zelfde soort aanbieding, maar heel duur, als de Stievie app.  Uitgesteld kijken, opnemen er wel bij.

*

Zo het idee is goed, maar de uitwerking middelmatig. Toch ben ik er blij mee, en hoop dat binnenkort uitgesteld kijken, opnemen mogelijk is, opdat betere kwaliteit mogelijk is dan de gewone streaming......

 

Ondertussen kan ik hier toch maar lekker live streaming zien die anders onmogelijk zou zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


TVV-Live is Chromecast compatibel en Stievie (free en betalend) niet.

 

Willy

Dat is leuk voor de tablet, voor mijn laptop maakt dit niet uit. Tevens moet de router die je gebruikt op vakantie dit toelaten.

 

Ik begrijp alleen niet dat ze niet dezelfde soort van streaming gebruiken als Stievie. Net zoals bij TVNL Asia, laat dat zoveel meer toe. Vooral het opnemen bij deze laatste en uitgesteld kijken is ècht een meerwaarde.  Ik begrijp dat het vooral bedoeld is om plaatselijk te concurreren met Stievie, Telenet en anderen, om zowel  sateliet aan te bieden als op andere beelddragers.

 

Dat hebben ze wel goed begrepen. Want als ik eens iets had gemist, kon ik Stievie nog gebruiken, en vroeg ik mij af of de betere beeldkwaliteit van sateliet die investering wel waard was.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie free kan je wel met chromecast streamen.Je moet op chrome wel je chromecast actieveren.Ik kan het zelfs hier in Tenerife ontvangen.

 

Kan natuurlijk altijd met tab casting.

Probleem, je moet de PC of Tablet aan laten staan waarbij de PC of Tablet de stream afspeelt en dan het scherm (ongecomprimeerd) door stuurt naar de dongle .  Ik bedoel echt Chromecasten, waarbij eens je een programma gekozen hebt om te casten, alles overgenomen wordt door de Chromecast dongle.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel last met de applicatie op computer.

 

This movie is not available for the moment, please try again later. Heel regelmatig, als ik de pagina ververs is het dan wel terug maar voor niet lang. Das niet te doen! Eigenaardig genoeg lijkt dit vooral voor HD programmas. Op VH1, had ik dat veel veel minder. Ik zit op het moment in Thailand, maar heb een betere internet verbinding als thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hier nu NLTV Asia geïnstalleerd  op mijn laptop. Heb 3 dagen proefversie. Nu, waarom kan  TVV niet met zo'n software aan komen?  De kwaliteit past zich heel goed aan je internetverbinding aan, geen enkele uitval, of vervelende berichten dat het "programma niet beschikbaar is, als het eens een bitje mist! 

 

Ok, dat abonnement is erg duur, 900 bht per maand, maar als TVV dan toch streaming aan biedt, waarom doe je dat niet goed?  Met NLTV, kan ik dan nog opnemen en programmas terug bekijken van een week terug, handig ook als je niet in de zelfde tijdzone zit. Het mag dan duur zijn, maar toch handig op vakantie. Want je kunt het maandelijks opzeggen, dus juist elke keer een mand abonneren. Dus mijn keuze is gemaakt als ik op vakantie vertrek.

 

Maar toch een gemiste kans. Ik BETAAL voor TVV, en thuis kan ik niet omheen de sateliet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De live stream van tvv en free stievie werken via 3G en tablet/smartphone slecht tot matig bij mij.

Ik ben dan ook meer te spreken over de slingbox, die zich zowel aanpast aan de provider bij je thuis, als bij je verbinding waar je streamt.

Je kan dan ook alles doen, zonder extra abonnement.

Die app's is een trend die doorkomt bij providers en content providers, helaas, werken de meesten maar matig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...