Ga naar inhoud


Prepaid creditkaart aanschaffen.


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Bij Handelsbanken in Zweden betaal ik niets voor het hebben van een bankrekening en een pinpas (maestro), 

 

Voor een Zweedse bankrekening heb je een personnummer nodig.

Dat lijkt me heel lastig als je er niet woont. Bovendien loopt het via de Zweedse belastingdienst

Dan kun je ook een ID kaart aanvragen. Dat kost bijna € 40 (400 SEK).

 

--- Misschien is i.p.v. een prepaid cc de oplossing een klantenkaart van de Bijenkorf voor € 16,50 per jaar. Dat is een MasterCard. Een van de weinige cc waarbij je rente krijgt als je er geld op zet. Een link zal ik niet zetten aangezien die hier meer als reclame wordt beschouwd dan als informatief.

 

---Bankrekeningen in Nederland waren vroeger vaak gratis. Maar sinds de valutering is afgeschaft (zodat de banken niet meer een dag rente in hun zak kunnen steken) moet er voor het hebben van een rekening worden betaald. Of dat de doorsnee klant uiteindelijk voordeliger uitpakt betwijfel ik echter, zeker bij de huidige rentestand.

 

-- Ik kom wel eens de Visa Elektron cc tegen. Als je die voor betalingen gebruikt worden lang niet altijd kosten bij betaling in rekening gebracht. Meer info heb ik hier echter niet over.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wat de buurvrouw beschrijft in de antwoorden na zijn originele vraag is toch een poging om onder het BKR uit te komen

en dat is voorwaarde voor alle CC die ik ken om er een te krijgen

 

-zonder voldoende inkomsten kun je geen credit card er op na houden

-als je al eens opvallend gemeld werd bij BKR door de Crediteur krijg je der ook nooit meer een CC in Handen

 

of we begrijpen zijn vraag nog niet goed... genoeg

 

Paypal hoeft geen CC

Paypal kan ook met een geldige bankverbinding voort

als je maar genoeg geld aanwijst

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los daarvan doet een bank ook dingen met jouw geld.

Daar verdienen ze aan. Vroeger compenseerde dat (ruim) het ander. Nu ook nog, maar betaal je voor dat "administreren".

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat de buurvrouw beschrijft in de antwoorden na zijn originele vraag is toch een poging om onder het BKR uit te komen

en dat is voorwaarde voor alle CC die ik ken om er een te krijgen

 

-zonder voldoende inkomsten kun je geen credit card er op na houden

-als je al eens opvallend gemeld werd bij BKR door de Crediteur krijg je der ook nooit meer een CC in Handen

 

of we begrijpen zijn vraag nog niet goed... genoeg

 

Klopt ik heb tot volgend jaar nog een registratie bij het BKR.

 

Maar ook als die verwijderd is dan neem ik geen CC rechtstreeks via de bank.

 

Hun hebben het altijd over te weinig inkomsten?

 

Ik hou veel liever mijn CC zelf in de gaten.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Zweedse bankrekening heb je een personnummer nodig.

Dat lijkt me heel lastig als je er niet woont. Bovendien loopt het via de Zweedse belastingdienst

 

Je hebt helemaal geen Persoonsnummer nodig om een Zweedse bankrekening te openen.

Het verschilt heel erg per bank, per filiaal en zelfs per medewerker of ze het voor je willen regelen... maar het is uiteindelijk geen probleem. Je moet vaak even doorzetten.... Bij Handelsbanken weet ik 100% zeker dat het gewoon lukt... Swedbank ook...

De bank maakt in principe een "nep-persoonsnummer" aan voor in het buitenland wonende mensen.  Ze zijn het uiteraard niet verplicht om te doen, maar mijn ervaring leert dat het in principe geen probleem is.

 

 

Dan een reactie waarom ik blijkbaar niet begrijp waarom een bankrekening niet gratis kan zijn....

Nee dat begrijp ik inderdaad niet. Als erg veel banken het product gewoon wel gratis kunnen aanbieden, zie ik niet in waarom in Nederland blijkbaar niet 1 bank dit zou kunnen...

Banken verdienen overigens ruim genoeg aan hun klanten... denk aan koersopslag , aan leningen (consumptief krediet en hypotheken) courtagekosten bij beleggingen etc etc... Er wordt nu ook overal geld voor gevraagd, breng je "te vaak" contant geld naar de bank moet je betalen, wil je papieren uittreksels, Kassa en ga zo maar door....

Maar goed, als de meeste mensen er blijkbaar geen probleem in zien om voor dit product te betalen, is er voor de banken niets aan de hand...   Ik ben niet bereid te betalen, en handel daar dan ook naar. Dat is mijn mening, en ik denk dus dat mensen te veel geld hebben wat ze té makkelijk bij elkaar gekregen hebben.... dat is het enige wat ik zie, anders zou er niet zo makkelijk over nutteloze uitgaven gepraat worden.

Het enige wat ik vraag, is dat ze gewoon een zeer karige basisrekening zouden aanbieden, die gewoon gratis is. Wil je iets extra's betaal je voor wat je wil, maar als je die toeters en bellen niet wil, is het gewoon gratis, zoals in de meeste landen mogelijk is (en daar is het dan niet eens echt 'basis'.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rekening in en niet Euroland (als Zweden) lijkt mij minder slim omdat dan overboekingen van en naar Eurolanden dan wel opnames uit en ATM niet gratis zijn.
Of is dat bij de Handelsbanken anders?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor geldopnames in de hele wereld gebruik ik de Visa Card van DKB. Daar heb je nooit kosten, en ook geen koersopslag zoals dat bij Nederlandse banken het geval is. Bij DKB is het zelfs zo, dat ze je de kosten terugbetalen, als de uitgevende automaat toch kosten in rekening zou brengen. Je moet dan het bonnetje met daarop die "vreemde" kosten naar de bank sturen/mailen en ze betalen het te veel betaalde bedrag terug.

Bij handelsbanken heb je geen kosten in landen waar Handelsbanken actief is, maar dan wel in hun eigen betaalautomaten...  Binnen Zweden is het uiteraard altijd gratis, in bancomaten van iedere bank.

Overboekingen zijn bij handelsbanken overigens wel gratis naar eurolanden, en naar de Scandinavische landen.

 

Het is uiteraard altijd slim om naast de rekening in Kronen ook nog een in Euro's te hebben als je ook in landen met die munt regelmatig moet betalen. Vandaar dat een rekening bij de DKB dan uiterst nuttig is.

 

Ik ben er echter wel van overtuigd dat het geen jaren meer zal duren voordat je geen NL bankrekening meer nodig hebt. Van zodra Internationaal automatisch incasso gewoon werkt, is er geen probleem meer.  Dit is momenteel dus nog het enige struikelblok...  en iedere keer als ik een rekening moet opgeven voor automatisch incasso geef ik standaard de Duitse bankrekening op... zo zie ik gelijk van zodra het lukt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag overigens zojuist dat er een EU regeling is dat overboekingen binnen de EU en EER gratis zijn, mist in Euro's uitgevoerd en met SHARED costs.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag overigens zojuist dat er een EU regeling is dat overboekingen binnen de EU en EER gratis zijn, mist in Euro's uitgevoerd en met SHARED costs.

Inderdaad...  en daaraan kan je geld verdienen door geld heen en weer te sturen op momenten dat de wisselkoers daar gunstig voor is.

Sommige banken echter rekenen wel een kleine vergoeding als het geld in euro's aankomt... als voorbeeld ken ik een aantal banken in CZ die dit doen... uit andere landen heb ik dit nog nooit gehoord.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vo....

 

Ik ben er echter wel van overtuigd dat het geen jaren meer zal duren voordat je geen NL bankrekening meer nodig hebt. Van zodra Internationaal automatisch incasso gewoon werkt, is er geen probleem meer.  Dit is momenteel dus nog het enige struikelblok...  en iedere keer als ik een rekening moet opgeven voor automatisch incasso geef ik standaard de Duitse bankrekening op... zo zie ik gelijk van zodra het lukt.

Dat werkt toch reeds!

Andersom werkt het ook!

Ik weet niet wat je met je opmerking "geen jaren meer zal duren" bedoeld.

 

Overigens mijn bankrekening kost me NIETS, Johan45

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt toch reeds!

Andersom werkt het ook!

Ik weet niet wat je met je opmerking "geen jaren meer zal duren" bedoeld.

 

Overigens mijn bankrekening kost me NIETS, Johan45

Tonski, kan jij gewoon een Nederlands automatisch incasso hebben vanaf een Duitse bankrekening?

Als dit echt gewoon lukt ga ik het nog eens proberen...  de laatste keer toen ik van energieleverancier wisselde ((herfst) wilde ik mijn duitse rekeningnummer opgeven, en dat werd niet geaccepteerd... het nummer moest met "NL" beginnen was de foutmelding.

 

Met de opmerking dat het geen jaren meer zou duren hopte ik de wens uit te drukken dat dit snel mogelijk zou worden...  maar volgens jou werkt het dus al.  

 

Ik vind het dus ook alleen maar logisch dat een bankrekening niets kost... daarom wil ik zo snel mogelijk af van de NL rekening waarvoor ik moet betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerder dat het afhankelijk was van het bedrijf waarvan je wil dat ze incasseren...

Ik ga het gewoon nog eens proberen.  we zien wel of het lukt.  Dank je voor de informatie...  :)

 

Ik vond het overigens wel makkelijk dat je in D nog steeds gewoon een tradiotioneel rekeningnummer en BLZ kon invullen....  maar inderdaad, sinds dit jaar is dat ook afgelopen....  In Zweden werkt het gelukkig nog wel gewoon zo. Daar vil je alleen iban in voor internationaal geldverkeer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...