Ga naar inhoud


Prepaid creditkaart aanschaffen.


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die kaart heeft wel een koersopslag van 2% en je moet 95 ct betalen per storting... dat kan je wel beperken door iedere keer een relatief groot bedrag over te maken, zodat je maar 1 of 2x per jaar hoeft bij te vullen.  Maar het lijkt verder wel een relatief goed alternatief voor een gewone creditcard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens overwogen om een bankrekening te openen bij de Duitse "DKB" (=Deutsche Kreditbank)?

 

Dan moet je daar (of in Oostenrijk dan wel Zwitserland) wel wonen, of in ieder geval een adres hebben. Ook vraagt men een sofinummer. Zo blijkt bij een poging online aan te melden.

Dat zal dus niet velen gaan lukken. Of doe ik iets verkeerd?

Overigens gaat er bij die bank wel het nodige veranderen: https://www.deutscheskonto.org/de/dkb-aendert-konditionen/ Met name worden kosten voor geldopnames bij andere banken niet meer terugbetaald.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees inderdaad dat de DKB de kosten van "vreemde" bancomaten niet meer gaat vergoeden...  Maar, ik heb nog nooit zelf gehad dat een bancomat kosten aanrekende toen ik geld wilde opnemen...  Maar het zal vast voorkomen... en ik denk dat je dan met bankpassen van andere banken ook die kosten wel zal hebben.  Blijft dat je "gratis", dwz zonder koersopslag en opnamekosten geld kan opnemen met de visa van de DKB.

 

Je hoeft heus niet in Duitsland te wonen om er een rekening te kunnen openen. Ik heb er ook een, en een paar maanden geleden heb ik een bekende van me uit Zweden ook aangeraden om ee DKB rekening te openen... Hij wilde een bankrekening voor als hij eens in een euro-land kwam... anders heb je telkens de 'koersopslag' als je met je pinpas betaalt... en met een rekening in euro's heb je dat dan uiteraard niet....  en hij wilde geen dure nederlandse rekening hebben. Dat is prima gegaan... net als bij mij overigens...

 

Als je klikt op DKB Cash eröffnen vul je de boel in... als land waar je woont en je nationaliteit kan je alle landen uitkiezen, zelfs de centraalafrikaanse republiek....  dus ik zie het probleem niet echt...  Ik vermoed dus dat er ergens iets fout gedaan hebt.

https://www.dkb.de/privatkunden/dkb_cash/

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...