Ga naar inhoud


mono block hotbird-astra19,2 astra 23.5 bij monteren.?


SAT-TV

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een schotel die maar 80cm hoog is, werkt al niet ideaal met een 6 graden monoblock. Dan zal er al wel gemiddeld zijn tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13. Dan komt de Astra 23,5 wel erg dicht bij te staan. Daar moet dan een smalle lnb voor gebruikt worden waarbij een ALPS niet smal genoeg is.
Dit gaat dus als wel wat terugval van het signaal geven als er regendruppels op zitten maar de echte problemen moeten nog komen.
Hoe plaats je een smalle lnb dicht naast een monoblock?
En twee, je zult de losse lnb moeten koppelen aan het monoblock. Dit kan met een uncommitted switch maar die zijn niet goedkoop.
Ook moet je ontvanger beschikken over diseqc 1.1.
Er is een alternatieve methode om ze te koppelen maar dan zou het handig zijn als het monoblock twee aansluitingen had. Dan kun je de zaak op een gewone 4/1 diseqc-switch aansluiten maar heeft het monoblock maar één aansluiting, dan moet er ook nog een splitter gebruikt worden en die zitten meestal niet in een regenbestendige behuizing.

In welke plaats of regio staat de schotel?
Hoeveel aansluitingen heeft het monoblock?

 

Maak eens een foto van de schotel met monoblock recht van voren genomen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me ook maar om dan te weten hoeveel afstand er tussen de lnb's moet komen en welke lnb's je dus kunt plaatsen, is het toch belangrijk wat meer van je schotel te weten.

Zou je me "maat X" uit de bijlage eens op willen geven dus de maat van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte?

In welke plaats of regio staat de schotel?

Heb je aan 1 aansluiting voldoende of zijn 2 aansluitingen gewenst zodat je ook gelijktijdig kunt opnemen van een andere zender of een tweede tv te kunnen aansluiten?
 

post-60869-0-30647100-1458298906_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

beste sprietje heb vandaag de schotel opgemeten ( H 90.B 80 cm afstand arm 52 cm )

merk schotel onbekend.

past hier een inverto multiconnet beugel met 3 x inverto black multiconnect lnb's op (2x astra en hotbird) voor 13- 19.2- 23 woonplaats emmen.

wat is uw mening van deze opstelling.en hoe is het bij regen ook uitval?.

 

m.v.gr, sat-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik weet niet of je die Multiconnect-lnb's al hebt maar ik zou er niet eens aan beginnen met die lnb's. Dat wordt toch alleen maar ergernis tijdens en na het regenen.

Met een schotel van 80cm zul je wel één smalle lnb moeten gebruiken anders past het niet maar dan geen Multiconnect en gebruiken voor de Astra 19,2.

De hart op hart afstand tussen de 19,2 en 23,5 moet 51mm zijn. Dat kan dus een lnb zijn met een kop van 60mm en een kop van 40mm. Die kunnen dus op 50mm afstand gezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-99296-0-54342300-1459458496_thumb.jpgzal mijn vraag iets duidelijker stellen. welke houder is voor mijn schotel te gebruiken.de inverto beugel of de triax multifeedhouder

voor 3x lnb's  hotbird en 2x astra  ( 13- 19.2- 23 ) op mijn bestaande schotel

de lnb arm is 30mm x20mm. er zit nu een mono blok in  astra - hotbird .

 

zie foto

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...