Sprietje Geplaatst: 31 maart 2016 Geplaatst: 31 maart 2016 Die is niet gemaakt voor een lnb-arm maat van 20x30mm, de lnb's staan daarbij hoger dan met de originele lnb-houder en het is de vraag of je lnb's dan naar de juiste hoogte van de schotel kijken.
SAT-TV Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Geplaatst: 1 april 2016 als ik de monoblok verwijder, hoe monteer ik de sab gk3 houder en welke lnb dan gebruiken (merk model )
satencom Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 2x een Inverto BLACK ULTRA en 1x een alps lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
SAT-TV Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Geplaatst: 1 april 2016 beste Hendrik bedankt voor de uitleg .volgende vraag waar plaats ik de 2x inverto Black Ultra en waar 1x Alps. gezien van uit de voorkant.
Sprietje Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 De smalle lnb moet je dan in het midden zetten voor de Astra 19,2. Voor de Hotbird 13 en Astra 23,5 gebruik je dan de Inverto Black Ultra single. Een ALPS heeft maar een nek van 30mm lang en dan heb je geen enkele ruimte meer over voor de lnb-klem van de schotel plus nog de breedte (dikte) van de klemmen op de SAB-rail. Verstandiger is het een smalle lnb te nemen met een langere nek, bijv. de Opticum-LSP-05-F-Red-Plus-Single-Lnb-01dB. De lnb's moeten op de volgende afstanden worden geplaatst: tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 51mm. tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13 is 75,5mm. d.w.z. aan de voorzijde gemeten van kuiltje tot kuiltje. In Emmen moet de rail 7,4 graden schuin worden gezet voor de ontvangst van de Hotbird, Astra 19,2 en 23,5, d.w.z. de hotbird lnb 16mm lager dan de Astra 23,5 lnb. Dit kun je meten met een waterpas en een rolmaat die je op beide buitenste koppen plaatst. Verbuig de strip zodat de twee buitenste lnb's ook naar het midden van de schotel gericht staan. Om de Astra 19,2 te vinden moet je de elevatie van de schotel op 28,6 graden instellen. Nu de schotel afstellen op maximale signaalkwaliteit op de Astra 19,2. De rest staat dan ook goed.
SAT-TV Geplaatst: 1 april 2016 Auteur Geplaatst: 1 april 2016 beste Sprietje nog een paar vragen. moeten de lnb's in de houder tot de aanslag geplaats worden en dan tegen de bestaande ( oude )houder bevestigd worden als ik voor de schotel sta.
SAT-TV Geplaatst: 2 april 2016 Auteur Geplaatst: 2 april 2016 ik heb nog een nieuwe Inverto red classic single straight 40mm lnb liggen (kop 44mm),de Opticum LSP-5-F red plus single lnb.kan ik niet in Nederland vinden.
satencom Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 (aangepast) Dan zou ik de relook lnb nemen 2 april 2016 aangepast door satencom Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Er zijn meer lnb's die een hals en een kop van 40-42mm hebben. Ik noem er een aantal: - Best HQRF 101 - Micro Electronic Single Gold Edition - Smart Titanium Rocket Single LNB - Triax TISI 003 - Relook RE-S1EC LNB Single lnb - Amiko Premium Single LNB Welke de beste is die het beste presteert en het minste last van regendruppels op de kop heeft weet ik niet.
investigator Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Ik heb goede ervaringen in de regen met: - Megasat Multifeed LNB's (kop 30 mm en hals 25 mm diamter) - Best HQRF 101 - Micro Electronic Single Gold Edition - Amiko Premium Single LNB (Amiko Slim L-103 Single) Ik heb geen echte verschillen tussen deze LNB's ontdekt tijdens regen. Ik gebruik deze LNB's op E85, Triax64, Triax78, SAB65 en SAB80 schotels
SAT-TV Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 vandaag 1x relook en 2x black invertum lnb's besteld .
satencom Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Ook een diseqc switch besteld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
SAT-TV Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Geplaatst: 5 april 2016 mijn bestelling ontvangen 6 artikelen besteld waarvan 3 anders uitgeleverd dan besteld een ( BIG ) teleurstelling. ander merk kabel, verkeerde LNB houder past niet op de schotel besteld SAB diseqc 2.1 4x1 voor Reebox ontvanger, ontvangen een redline 2.0 kent iemand deze switch.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen