Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Dat was vroeger,de nieuwe machines hebben een levensverwachting van ongeveer 8 tot 10 jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

By the way: " dat was vroeger"  : was dat niet ooit d'een of andere spreuk in een Ster-spotje?

Werd ook op een heel speciale komische manier uitgesproken.

Is hier nog een aspirant-bejaarde die zich weet te herinneren welk bedrijf het betrof?

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt Sjaak(k)!

Ik trek je oordeel heus niet in twijfel maar in de handleiding staat vermeld dat de beste resultaten behaald worden met los poeder. (in ons geval trouwens ook van Sun)

De weddenschap staat wat mij betreft!

Maar eerst gaan we de huidige flacon opmaken (ja, we zijn zuinig) waarbij dan gelijk aan het licht komt of het vervangen bakje i.d.d. de boosdoener was....

Het wordt zo langzamerhand een hele wetenschap.

Mag ik je nog vragen welk type blokje je precies gebruikt?

Bedankt!

Geplaatst:

Ik heb even op Google gezocht naar poeder of blokjes. Deze discussie is al zou oud als de weg naar Rome maar nergens overtuigend bewijs wat nu beter is. Ik vond zelfs recepten om je eigen vaatwaspoeder te maken.

Gelukkig gaf één van de consumenten organisaties wat helderheid over de kosten. Met poeder ben je 11 cent per wasbeurt kwijt en met blokjes 25 cent. Het gaat dus nergens over!

Is het alweer komkommertijd?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Vloeibaar koekt eerder aan dan poeder daarom beter poeder.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Off topic: @Ceesv, wat heb je ons een plezier gedaan om dat "dat was vroeger" spotje op te diepen!

We hebben het inmiddels al een keer of 20 gedraaid en de verveling slaat nog steeds niet toe.

Alleen al dat gezicht van die man in de auto met de elektrische ramen: KOSTELIJK gewoon

Nogmaals bedankt!

• Moderator
Geplaatst:

Graag gedaan.

Ter zake.

Bosch machine, met automatische programma's die kijken hoe vuil het servies is.

Wij gebruiken thuis poeder, en dat al 25 jaar.

Nooit klachten gehad.

Op de zaak hebben we nieuwe (goedkope) afwas machines in gebruik.

Met de goedkoopste blokjes werken die niet goed.

De monteur gaf aan dat een kwaliteit beter van een grootgrutter wel goed werkt.

Hoe een machine presteert wordt ook voor een groot gedeelte bepaald hoe je de machine laadt.

Wanneer een arm niet vrij kan draaien kan het inderdaad voorkomen dat er zeep achterblijft in het bakje.

Geplaatst:

Bedankt voor de aanvullende info!

Voor de statistiek: zojuist een programma doorlopen (auto 45-65 met intensieve zone onder) resultaat: schone vaat en bovenal geen zeepresten achtergebleven. (waspoeder Sun Classic).

Voorzichtig begin ik toch te geloven dat het vervangen bakje de boosdoener was.

Ik zal na een aantal weken de balans opmaken en hier posten. (we zijn slechts een 2 persoonshuishouden met navenant weinig afwas)

Mocht het probleem zich herhalen dan volgen we subiet het advies van Sjaak(k) op en gaan over op "pure" blokjes met aparte toevoeging van zout en glansspoelmiddel. -zoals nu ook het geval)

Bedankt aan allen voor de inbreng!

Geplaatst:

Dag sjaak(k),

Ach, shit happens schijnt dat in goed Nederlands genoemd te worden.

Ik geef je graag in overweging dat mijn voorlopige conclusie op slechts twee wasbeurten berust. (na vervanging onderdeel)

Over een paar weken weet ik meer, misschien ging het wel om gelukkige toevalstreffers....

Geplaatst:

Ik heb even op Google gezocht naar poeder of blokjes. Deze discussie is al zou oud als de weg naar Rome maar nergens overtuigend bewijs wat nu beter is. Ik vond zelfs recepten om je eigen vaatwaspoeder te maken.

Gelukkig gaf één van de consumenten organisaties wat helderheid over de kosten. Met poeder ben je 11 cent per wasbeurt kwijt en met blokjes 25 cent. Het gaat dus nergens over!

Is het alweer komkommertijd?

Nou ja... Met blokjes ben ik 6.62 cent kwijt...  en deze blokjes behoren tot de besten die ik tot nu toe getest heb...    maar het is inderdaad zo dat wat de een 'beter' vindt voor de ander net minder goed is.

post-39968-0-99762200-1458981094_thumb.jpg

Ook even terugkomen op het voorspoelen van de vaat...  Je moet je vaatwasser nooit op die "automatische" programma's instellen... dan heb je gelijk dat de vaat er soms minder schoon uit komt doordat de machine een te licht programma kiest.  Het advies om nooit het auto programma te kiezen hoorde in op een Zweeds consumentenprogramma op de tv...  En da kan je gewoon de vaat netjes voorspoelen als je denkt (zoals ik) dat dat 'beter' is... het is in ieder geval beter om je machine niet te veel te vervetten...

Mijn Vaatwasser diet het intussen al weer 10 jaar... en ik hoop dat hij het nog lang blijft doen... 8 tot 10 jaar vind ik bar weinig, als ik eerlijk mag zijn.

tot slot... Fijn dat het probleem opgelost lijkt te zijn met het nieuwe bakje...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Sjaak(k) en overige geïnteresseerden,

Ik had beloofd nog even een terugkoppeling te geven.......

De Bosch heeft er inmiddels vele wasbeurten opzitten en tot nu toe (ik blijf wantrouwend....) geen enkel restje waspoeder in het bakje achtergebleven.

Het heeft er dus alle schijn van dat het vervangen bakje de eigenlijke boosdoener was. (te vroeg/ te laat open???)

We gaan vooralsnog dus maar door de grote flacon Sun Classic te gebruiken.

Bedankt voor je support!

aangepast door hansputters
  • Moderator
Geplaatst:

Bij mij werkt dat wasmiddel al jaren prima, in een... Bosch.

Ik denk dat je gelijk hebt met het openen van het bakje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...