Ga naar inhoud


Led van laptopvoeding gaat zwak naar uit en zwak.


Aanbevolen berichten

Hi,

twijfel tussen hardware of hier.

Ik had vandaag een laptop dell in mijn handen, met volgend probleem:

Als de voeding niet in de laptop is geplaatst, brand er een blauw lampje.

Steek ik deze in de laptop zonder batterij, blijft deze branden, tot ik op power druk.

Dan gaat die van fel blauw, naar een zwak blauw, en helemaal uit, dan weer zwak blauw en uit.

Plaats ik de batterij erin, zelfde fenomeen.

Omdat de laptop in garantie was, ging ik ermee naar de winkel, met de eigenaar ervan.

in de winkel toegekomen, beweerde die, het het de aansluitpin was, die stuk was. Een andere voeding deed het wel. Die wilde de voeding niet omruilen bij garantie, omdat die beweerde, door een ruk uit de pc getrokken te zijn (gehaperd of zo, was zijn uitleg).

Omdat ze de laptop dringend nodig heeft, heeft ze daar een andere dure voeding gekocht.

Maar mij is het onduidelijk, waarom die pin, nu zou zorgen, dat bij een belasting, de led flauw gaat oplichten, en daarna uitgaat; fenomeen hierboven.

Met mijn weinige kennis, zou ik eerder denken, aan een knikkende voeding, of de voeding die in elkaar zakt, bij belasting. Ik vermoed, een component, die defect is, of die slijtage begint te tonen (lekkende elco's?)

Die voeding (van een dell latitude) is op zicht niet zo direct open te maken.

Maar zou mijn redenering juist kunnen zijn, dat de voeding in elkaar zakt bij het belasten ervan (aanzetten of batterij erin), of kan het toch aan die pin liggen, en indien ja, kan er mij hierin iemand een uitleg geven aub?

Want als er slijtage aan de voeding is, moest deze winkel, deze toch omruilen in de garantie?

Jammer genoeg, was het tegen sluitingstijd, en kon ik hem niet overhalen, een kruistest te doen, en deze voeding te laten aansluiten op een andere compatibele dell laptop.

Maar misschien erkend iemand dit probleem? Mocht het een lekkende elco zijn, kan ik de elco's uitmeten met een capaciteitsmeter en is dit betrouwbaar? Is het de moeite waard om een laptopvoeding te herstellen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duidelijk een probleem van slechte elco's. Openmaken gaat alleen met de hamer truc. Dwz met de smalle kant van de hamer op de zijkant slaan zodat de lijmrand openspringt. Niet te hard, anders beschadig je de print vanbinnen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een herstelde tweedehands laptop, die verkocht is in een winkel, met één jaar garantie.

Maar als het lekkende elco's zijn, zou de winkel, rechts moeten zijn, en de eigenares haar 40€ moeten teruggeven.

Maar ik denk dat het als consument niet zo gemakkelijk is, om tegen de verkoper in te gaan, en hen ertoe te doen geloven, dat de voeding wel defect is, door lekkende elco's, en niet door een struikelgeval.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er op staan dat in bijzijn de "defecte voeding" in een andere laptop word getest !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat de blauwe led die aan de connector zit (of beter, mee geïntegreerd zit).

En dit duidt voor zover ik weet niet op een defecte voeding, maar is zo een folietje bij dell...

 

model zoals op eerste resultaat bij de zoektocht

 

 

**edit**

en met folietje bedoel ik zottigheid, iets gek. Niet een stuk folie.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...