Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo "Techneuten", :)

Bij mijn TV (Philips 32PFL8404H/12) valt het volume helemaal weg :( als hij eenmaal warm is en als je hem dan weer start.

Dus bij een koude start werkt het wel goed.

Ik doe er een foto bij voor het geval iemand mij tips kan geven wat ik moet vervangen of proberen te repareren.

Zelf ben ik geen electronica-kenner ;) , maar wel handig genoeg om iets te solderen of te vervangen.

Alvast mijn dank.

Popko

post-100111-0-30454800-1458245938_thumb.jpg

Geplaatst:

probeer eerst een software update.

helpt dit niet ?dan kan het zijn dat de BC847BS transistor defect is .

deze zie je op het schema (het is een dual bipolaire transistor,dus een dubbele in een behuizing.)

post-31527-0-23940600-1458296873_thumb.jpg

Geplaatst:

Side control printje defect, of de flatcable die van het ir printje naar je ssb gaat defect. Kabeltje kwam vaak voor, je ziet dan de volume balk in beeld verschijnen. Als je geen volume balk ziet, is er iets op ssb aan de hand.

Geplaatst:

Dank voor de tips! Software update had ik al uitgevoerd, maar gaf geen resultaat.

Zoals ik vermelde ben ik geen electronica-kenner. Maar ook een schema lezen is een probleem voor mij.

Zouden jullie - Steve en percies- mij op mijn bijgevoegde foto kunnen aangeven waar de BC847BS Transistor precies zit?

Zit deze Transistor op die SBB?

Er verschijnt overigens geen volumebalk in beeld.

Geplaatst: (aangepast)

bijlage 3 is een uitvergroting

de 2e tekening is de bovenzijde van het signal board,daar staat met een pijl aangegeven waar de transistor zit.

post-31527-0-09175200-1458596079_thumb.jpg

post-31527-0-31999000-1458596088_thumb.jpg

post-31527-0-37760000-1458596096_thumb.jpg

aangepast door Steve
Geplaatst:

Bedankt Percies en Steve voor jullie reacties.

Ik heb de bewuste transistor op de print gevonden.

Heel verbaasd ben ik vanwege de minuscule afmeting van dat kleine zwarte stipje.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om dat los te peuteren en er een nieuwe op te solderen?

Een loep om het te kunnen zien zowiezo, maar dat solderen,; hoe krijg je dat voor elkaar?

Geplaatst:

Is er een technicus met dat "vingerspitzen-gefüll" in omgeving 2285KG die die kleine (speldeknop) transistor (zie hierboven) heeft én het voor mij kan vervangen?

Het hoeft niet voor niets (als de TV het daarna doet)

Daar zou ik heel blij mee zijn!

Geplaatst:

Inderdaad een beetje ver, Columbo.

Mocht je toevallig binnenkort eens naar de kust willen, we wonen er maar een kwartierje rijden vandaan......kom dan ff met je (rokende) soldeerbout bij me langs.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...