Ga naar inhoud


Humax 5200c opnameprobleem


Jürgen

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik voor het eerst een opname via de Timer (01.00 uur) geprogrammeerd en toen werd ik vannacht wakker omdat ik ergens TV geluid hoorde.

Dit bleek uit onze woonkamer te komen.

De TV zelf stond uit maar de 5200 en de op de TV aangesloten Soundbar stond wel aan, dit omdat de opname was gestart.

 

Waarschijnlijk wordt het probleem als volgt veroorzaakt.

 

De Soundbar is via een Toslink (SPDIF) kabel direct aangesloten op de 5200.

Doordat de 5200 via de Timer wordt ingeschakeld schakelt de Soundbar ook automatisch in, althans dat denk ik.

Dit is uiteraard niet wenselijk.

 

Heeft iemand een idee hoe ik een opname kan maken zonder dat de Sounbar ook inschakelt?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede vraag.

Heb de 5200 gisterenavond met mijn Logitech Harmony One uitgezet waarbij tegelijkertijd ook de resterende apparaten uitschakelen.

Of de 5200 nu in de Stand-by gaat weet ik eigenlijk niet.

Toen ik vannacht mijn bed uit moest om het geluid uit te zetten stond voor zo ver ik het mij kan herinneren het kanaal in de display waar een opname was gepland.

In de display stond zeker niet dat er een opname liep.

Wellicht heb ik bij het zetten van de Timer een fout gemaakt.

Vanavond nogmaals even testen, is wel wennen t.o.v. een VU+ SOLO2 maar alles went.

 

Overigens, als ik de 5200 met de Logitech Harmony One uitzet dat is de display volledig donker en er brandt daaronder alleen een rode LED, als een soort verticale streep.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak bedankt, ben eruit.

 

Ik had niet in de gaten dat de Timer 2 functies had en waarschijnlijk heb ik het attentie signaal ingesteld.

Zo net een nieuwe opname vanuit de ECO stand op de juiste wijze via de Timer geprogrammeerd en de 5200 uitgezet (ECO stand.

 

De opname werd op tijd opgestart zonder dat er iets in de display te zien was en zonder dat de Sounbar ingeschakeld werd.

Dus probleem opgelost.

 

N.B.

Heb trouwens de neiging om de 5200 te vervangen door een Enigma Twin Tuner ontvanger zoals b.v. de Xtrend ET-9500.

Met OpenPLi werkt het toch allemaal wat gemakkelijker.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...