Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Maar alleen in het geval van "normaal nooit", en dat laatste wil wel eens mis gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

je maakt een reservering in de dhcp server van je router. Daarmee koppel je het mac adres van je vu box aan een ip adres zodat je altijd hetzelfde ip adres krijgt van de dhcp server. Reuze handig als je opnieuw flasht, zodra je box aan de dhcp server een ip adres verzoek doet krijg je weer het vast gezette ip adres. Daarnaast is het zo dat de dhcp server pas overgaat tot het opnieuw uitgeven van een ip adres wat al eens is gebruikt als de hele dhcp reeks is opgemaakt, dus de kans dat je altijd het zelfde ip adres krijgt van je dhcp server is heel groot. Met een reservering voorkom je dat het adres aan een andere dhcp client wordt uitgedeeld.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

met een degelijke router kan er niks misgaan omdat een MAC adres uniek is voor de ganse aardbol.Reservering in de router moet dus helemaal niet en is een leuke optie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Wat is nu het nut van een DHCP reeks als je daar vaste ip adressen in gaat zetten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Als starter van dit draadje wil ik nog wat toevoegen aan deze discussie.

Ik heb mijn vraag gesteld omdat afgelopen week het ip adres van mijn solo2 spontaan gewijzigd is (van 82 naar 83). Dat wil ik in de toekomst voorkomen.

Nu was vorige week de situatie bij mij thuis anders dan anders. Mijn 2 dochters hebben een week hier gelogeerd. En dergelijke gasten nemen een hele verzamelingen aan wifi-apparatuur mee (ipad, smarphones, Blackberrys, enz.). Mijn DHCP server heeft dus overuren gedraaid. Bovendien heeft de solo2 langdurig in deep standby gestaan. IP adres 82 is aan een van deze nieuwe apparaten gegeven, en de solo22 is opgeschoven naar 83.

Met de aangedragen oplossing van een vast ip adres (in mijn geval ook nog eens buiten de DHCP reeks) verwacht ik dit soort problemen te voorkomen.

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

dan is de aanleiding van je vraag niet de VU+

en is de vraag dus eigenlijk eerder hoe kan ik mobiele wifi schmuck van de kids anders het internet aanbieden

de solo2 is een lan client... of heb je die OOK AAN EEN STICKY? :cry:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Als starter van dit draadje wil ik nog wat toevoegen aan deze discussie.

Ik heb mijn vraag gesteld omdat afgelopen week het ip adres van mijn solo2 spontaan gewijzigd is (van 82 naar 83). Dat wil ik in de toekomst voorkomen.

Nu was vorige week de situatie bij mij thuis anders dan anders. Mijn 2 dochters hebben een week hier gelogeerd. En dergelijke gasten nemen een hele verzamelingen aan wifi-apparatuur mee (ipad, smarphones, Blackberrys, enz.). Mijn DHCP server heeft dus overuren gedraaid. Bovendien heeft de solo2 langdurig in deep standby gestaan. IP adres 82 is aan een van deze nieuwe apparaten gegeven, en de solo22 is opgeschoven naar 83.

Met de aangedragen oplossing van een vast ip adres (in mijn geval ook nog eens buiten de DHCP reeks) verwacht ik dit soort problemen te voorkomen.

Dan heb je het wat mij betreft perfect opgelost. De D in dhcp staat voor Dynamic. Als je een apparaat, in jouw geval de vu, een vast ip adres geeft dan is dat static.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Tonskidutch vraagt: de solo2 is een lan client... of heb je die OOK AAN EEN STICKY? :cry:

Antwoord: Ja, de Solo2 is een LAN client: De Solo2 is met een kabel verbonden met  mijn router (een Neufbox6 van SFR).

KPN Box 12 glasvezel

Geplaatst:

Het kan nog simpeler. Om de box te benaderen kun je ook de hostname invullen van de box zoals bijv. HTTP://vusolo4k.local

Je hoeft dan nooit een vast ip in te vullen op de box.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...