Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Kreeg deze melding te zien.

Hij ging spontaan uit en herstartte weer.

Maar de pc komt niet verder dan het tonen van het mobo scherm en daarna een cursor.

Kan iemand iets wijs worden uit deze melding?

Heb f2 gekozen..maar dat werkte dus niet.

post-38897-0-87848200-1458317637_thumb.jpg

aangepast door Gerard 76

Geplaatst:

grote kans dat de backup battery cr2032 leeg is. verwijder hem , natuurlijk de stekker eruit, en meet hem na als je een meter hebt. probeer anders eens op te starten zonder de battery.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

je weet nog steeds niet of die battery wel goed is. Dit is wel belangrijk. keyboard werkt dus wel. volgende stap, dus na die battery, is de schijven loskoppelen en opstarten met usb of een bij installatie cd.

Geplaatst: (aangepast)

Batterij eruit maakt geen verschil.

Staat 2.45 volt op..dus niet leeg.

Opstart cd heb ik hier niet.

Staat wel op 1 vd schijven

aangepast door Gerard 76

Geplaatst:

Bij bijna alle computers, krijg ik keurig een melding, dat de cmos battery low cappacity heeft.

Oftewel, heeft de laptop van t.s., dit niet gedaan, of er niet op gelet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De melding komt geloof ik inderdaad wel voor bij een lege batterij, maar geloof niet dat het normaal is dat je computer uitvalt door een lege CMOS batterij.

Denk eerder toeval dat dit samenvalt, hopelijk valt je computer niet meer uit ;)

Geplaatst:

Er was wel een melding : cmos checksum bad. Lang niet alle motherboards geven een melding dat de battery leeg raakt. Wel is het een feit dat je dan dit probleem kan krijgen.

Geplaatst:

Er kunnen meer redenen zijn voor deze fout:

* Lege batterij

* Virus

* Onjuist uitzetten van een Windows PC

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...