Ga naar inhoud


Welk antivirus voor Smartpfone?


Wimo01

Aanbevolen berichten

Ben sinds deze week in het bezit van een Smartpfone.(nieuw voor mij hoor)

 

SMARTPFONE WIKO PULP FAB 4G ANDROID 5.1 LOLIPOP

Alles al eens doorlopen en hier thuis via mijn modem ook al de updates gedaan.
Maar qua beveiliging denk ik eraan om Avast te nemen.
https://www.avast.com/nl-nl/free-mobile-security

Volgens mij toch een goede keuze of zijn er nog andere?
Maar moet ik mij eerst een account aanmaken bij Google alvorens ik iets kan downloaden?

Ik heb intern geheugen van 16Gb of moet ik mij eerst nog een micro SD kaartje aanschaffen?

 

Zoals al vermeld is dit allemaal nieuw voor mij.

Ps,

Heb hier al de zoekfunctie gebruikt voor antivirus maar zonder resultaat.

 

Wimo01

 

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Avast gebruik ik hier ook.

 

Vrouw heeft ook wiko en is daar tevreden over.

 

Koop nog een micro SD kaartje erbij en inderdaad eerst Google account maken

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen virusscanner op mijn telefoon. En waarom zou je een geheugen kaart nodig hebben?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste vragen zijn eenvoudig te beantwoorden, om een Android telefoon (normaal) te gebruiken heb je een Google account nodig.

 

Raakt het interne geheugen vol, kun je een extra geheugen bijplaatsen. Zolang je interne geheugen nog (lang) niet vol is niet nodig.

 

Ik heb nog nooit een virusscanner op een telefoon gehad, maar het hangt er ook vanaf wat je gaat doen. Maak je gewoon gebruik van de PlayStore voor apps dan ben je volgens mij redelijk veilig. Bij internet/e-mail geen gekke dingen aanklikken die je niet vertrouwd. Ben je van plan om gekraakte apps te downloaden/installeren en klik je graag op allerlei links kan een virusscanner misschien geen kwaad.

 

aanvulling: Een reden om geen virusscanner te gebruiken is dat het je toestel (onnodig) trager kan maken

aangepast door jerpsx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon AVG gebruiken, die is gratis en heeft zelfs een anti diefstal beveiliging. En waarom een virusscanner op een smartphone werd er gevraagd, als je een app installeert of je krijgt een update voor bv Whatsapp haal ik die eerst door de scanner en installeer hem pas hierna. ;) Er circuleren nl diverse Whatsapp virussen vandaar veiligheid voor alles.

 

Voorzichtig zijn kan geen kwaad inderdaad, maar als je Whatsapp download vanuit de PlayStore van de officiele uitgever, loop je volgens mij geen risico. Updates krijg je dan ook vanzelf gewoon door vanuit de PlayStore...Als je zelf een versie van het internet gaat downloaden en die .apk gaat installeren heb je wel een punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik vraag voor antivirus is het volgende,

Hier in Belgie zal dat mss. niet nodig zijn, alleen tel. en heel mss. eens de krant lezen.

En thuis is er op mijn laptop toch ook antivirus.

 

Maar we zijn ook veel ( +/- 6 maand of meer / jaar) in Frankrijk, Spanje, Portugal en nog wat andere landen. en daar nam ik altijd mijn laptop mee.

Maar, en dat gebeurt dikwijls, zijn we ergens in een stad op hotel voor 1 nacht en kunnen we die laptop thuislaten.

En ik weet uit ondervinding dat niet elk hotel of ergens op een terras Wifi niet altijd beveiligd is.

Daarom dacht ik.....

 

Ja, een extra kaartje, zal wel geen kwaad kunnen zeker maar is in het begin mss. nog niet van toepassing.

Oh ja, veel van die apps. zullen er niet gedownload worden hoor. En smoelenboek zal er zekers ook niet bij zijn.

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook een apk te vinden die die iritante reclames kan verbannen die in je apps zitten mee te draaien ?

Ja, de betaal app van je bank. Of gewoon niet downloaden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik vraag voor antivirus is het volgende,

Hier in Belgie zal dat mss. niet nodig zijn, alleen tel. en heel mss. eens de krant lezen.

En thuis is er op mijn laptop toch ook antivirus.

 

Maar we zijn ook veel ( +/- 6 maand of meer / jaar) in Frankrijk, Spanje, Portugal en nog wat andere landen. en daar nam ik altijd mijn laptop mee.

Maar, en dat gebeurt dikwijls, zijn we ergens in een stad op hotel voor 1 nacht en kunnen we die laptop thuislaten.

En ik weet uit ondervinding dat niet elk hotel of ergens op een terras Wifi niet altijd beveiligd is.

Daarom dacht ik.....

 

Ja, een extra kaartje, zal wel geen kwaad kunnen zeker maar is in het begin mss. nog niet van toepassing.

Oh ja, veel van die apps. zullen er niet gedownload worden hoor. En smoelenboek zal er zekers ook niet bij zijn.

Wimo01

 

Het probleem met die virussen zit niet achter de telefoon maar voor de telefoon.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een antivirusprogramma gaat hier niet veel helpen.

 

Als er op je smartphone geen bank app of mail app staat en zo kan het niet zo heel veel kwaad om een free wifi te gebruiken anders zou ik het niet doen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

Ik denk dat ik het voorlopig maar zonder zal doen.

Bedankt in ieder geval voor de info.

We zien later wel of er al dan niet een antivirus opkomt.

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veilige play store bestaat niet.

Niet alle apps worden gemaakt door eerlijke programmeurs.

 

Dus net zoals op pc antivirusprogramma aan te raden

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...