Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Eerst even mijn huidige situatie:

Op dit moment kijk ik via mijn VU+ Duo2 (VTi) met een DVB-C dual tuner TV via de kabel. Er zit ook al een Dual DVB-S2 tuner in omdat ik graag via de schotel wil gaan kijken. Naast een TV in de woonkamer hebben we nog een TV in de keuken hangen en op onze slaapkamer kijken we TV via de beamer op een projectie scherm. Ik stream via de VU+ naar de keuken en slaapkamer dmv de Enigma2 plugin op Kodi. Dit werkt allemaal prima, dus als de schotel op de VU+ is aangesloten zal dat hier ook wel prima op werken neem ik aan.

Ik ben niet van plan nieuwe kabels te trekken in de woonkamer, dus ik wil graag dmv een Diplexer het signaal van de Schotel in de meterkast samen laten gaan met die van de Kabel. Op deze manier hoef ik alleen een kabel te trekken van de schotel buiten naar de meterkast. In de woonkamer kan ik het signaal dan weer splitsen in de wandcontactdoos die op dit moment TV en Radio doet.

Ik wil graag de "standaard" satelietten kunnen ontvangen: Astra 1/2, Hotbird

Ik sta nu op het punt om het een en ander aan te schaffen, maar weet niet helemaal wat past bij mijn situatie.

1. Schotel: Visiosat Big Bisat - hoor ik goeie verhalen over

2. Muurbeugel

3. Coax kabel van schotel naar meterkast

4. LNB's: geen idee welke/hoeveel?

5. Diseqc switch: heb ik die ook nodig?

6. Diplexer: Spaun SEW121F of Hirschmann BWF11 of Triax of andere?

7. Wandcontact doos: ook weer Spaun, Hirschmann of Triax?

Mis ik nog iets?

Alvast bedankt voor de tips!

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Overweeg de Maximum E85 antenne: Een stuk goedkoper, en met 38,7 dB meer versterking dan de Big Bisat met z'n 36 dB (elke 3 dB staat voor een twee keer zo sterk signaal)

aangepast door ebhoorn
  • Moderator
Geplaatst:

Ik zou voor een Wavefield T-90 gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ik zou kiezen voor een Triax88cm,zelf heb ik een Maximum E85 omdat ik ook de 9.0 en 4.8 oost wil ontvangen.

Wil jij enkel de Astra 1 en 2 en Hotbird,kan je beter niet voor een Maximum E85 kiezen en ook niet voor een Visiosat aangezien je dan geen lnb's kan gebruiken met een brede kop voor een zo goed mogelijk signaal.

Dat is wel mogelijk bij een Triax88cm,dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor de Inverto Ultra black lnb's dat zijn veruit de beste lnb's.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Nee stevie-v, dat is niet waar.
De Astra 3 op 23,5e heeft @sheperd niet opgegeven en dan gaat het dus om de 13, 19,2 en 28,2e. Dat is dus resp. 6,2 en 9 graden uit elkaar en dan kun je zowel met de Visiosat BigBisat als de Maximum E85 gewoon lnb's nemen met koppen van 60mm.
Anders wordt het als ook de Astra 23,5 meegenomen moet worden maar dat staat er niet.

• Moderator
Geplaatst:

Hallo,

Ik wil graag de "standaard" satelietten kunnen ontvangen: Astra 1/2, Hotbird

Het zal wel de klassieke vergissing zijn, met de aanname dat de Canaldigitaal HD zenders op Astra 2 zitten.

Standaard voor Nederland is Astra 1,3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt allen tot zover. Deze opties erbij maakt de keuze alleen wel weer lastiger ;)

Ik ben niet zo geintresseerd in Astra 3, aangezien daar vooral de regionale zenders zitten toch?

Of beperk ik me te veel als ik alleen Hotbird, Astra 1 en 2 kan ontvangen?

Wil vooral de nederlandse zenders kunnen ontvangen.

Alle Nederlandse zenders zitten op de Astra 3 (23,5oost).

Op de Astra 2 (28,2 oost) zitten de Engelse zenders.

Op Astra 1 (19,2oost) zitten over een paar maanden geen Nederlandse zenders meer maar er zitten wel veel Duitse zenders die vrij te ontvangen zijn.

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

De Nederlandse SD zenders op Astra 1 , worden binnenkort allemaal afgeschakeld.

De HD zenders zitten allemaal al op Astra 3 op 23 graden oost.

Geplaatst:

Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat shepherd de Nederlandse zenders wilde ontvangen,sorry!

Achteraf blijkt nu dat dat ook het geval is dus dan is een Triax88cm alsnog de beste keuze lijkt mij.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

je beschrijving beste shepherd is een van een hobbyist met veel ervaring.

desalniettemin kun je er niet uit geraken wat aan te schaffen...

gaat het nu om die zenders op 23,5 Oost

of over welke spreekt U

en welke kijkt U

een quad LNB op een draaibare schotel aan uw VU+ is heel precies

tegelijkertijd kijkt men wie en waar?

that is the question , schreef skakespeare

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

Ja, ik heb als hobbyist wel genoeg ervaring maar 0,0 met schotel/satteliet. Alleen wel regelmatig dit forum wat gelezen maar nog niet genoeg om te precies te weten wat ik nu het beste kan aanschaffen.

We kijken niet vaak tegelijkertijd in woonkamer en keuken maar komt wel eens voor.

Dan is het de kids tekenfilms en de vrouw wat anders (RTL lounge bijv). We lijken eigenlijk vooral de NL HD zenders, wat kids kanalen (Nick jr etc), en dan bijv nog Fox sports, HBO, Film1, MTV enzo. Laten we zeggen een uitgebreid Canaal Digitaal abbo.

Wat er op welke satteliet te kijken valt heb ik nog geen flauw benul van, maar ik begrijp dus dat op Astra 3 dus tegenwoordig de meeste HD zenders zitten.

Dus ja, die moet dan ook goed te ontvangen zijn.

Astra 3 Voor de Nederlandse talige zenders gecodeerd.

Astra 1 Zit volgens mij veel MTV muziek zenders gecodeerd, Duitse zenders veel FTA, vanaf 1 april 2016 zijn alle Nederlandse SD zenders gecodeerd verhuisd naar de Astra 3 waar ze dus ook gecodeerd maar dan in HD uitzenden.

Astra 2 Veel Engelse zenders, zowel FTA als gecodeerd, maar FTA denk ik genoeg leuks te vinden.

Hotbird, daar weet ik vrijwel niets van af, de experts vast wel.

BVN Zit en zover ik weet, blijft deze o.a. op de Astra 1 FTA zitten, daar het bereik van de Astra 3 te beperkt is.

Voor de 3 Astra satellieten zou ik voor een Triple LNB gaan met een Triax schotel.

Ik lees dat je ook de normale kabel gebruikt, dan heb je neem ik aan geen interesse in de Nederlandse gecodeerde zenders. Dan valt de Astra 3 af, maar of er een triple LNB voor Astra 1, 2 en Hotbird is, dat weet ik niet, de experts vast wel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Bedankt allemaal tot zover, ik ben weer wat verder..

Ik denk dat ik dan toch maar voor een Triax 88cm ga.

Het gaat mij, voor nu, eigenlijk alleen om deze twee satellieten:
19.2E Astra 1
23.5E Astra 3

En eventueel 28.2E Astra 2 ook.. maar als het met Astra 1 & 3 het een DUO LNB makkelijker gaat, dan is dat prima.
Of kan ik dan toch beter twee losse Inverto Ultra black's gebruiken (of drie met Astra 2 erbij?)

En dan nog een vraag:
Ik heb in mijn VU+ Duo2 een dual DVB-S2 tuner zitten. Moeten daar dan ook twee kabel heen? Zoals ik eerder al aangaf wil ik het signaal via een diplexer samen met Kabel Radio/TV het door de bestaande COAX kabel heen laten gaan. 

Twee losse lnbs geven meer signaal dan een duo lnb,als je toch bezig bent neem er meteen vier,duur zijn die dingen helemaal niet.

aangepast door stevie-v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...