Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bedankt allemaal tot zover, ik ben weer wat verder..

Ik denk dat ik dan toch maar voor een Triax 88cm ga.

Of kan ik dan toch beter twee losse Inverto Ultra black's gebruiken (of drie met Astra 2 erbij?)

En dan nog een vraag:
Ik heb in mijn VU+ Duo2 een dual DVB-S2 tuner zitten. Moeten daar dan ook twee kabel heen? Zoals ik eerder al aangaf wil ik het signaal via een diplexer samen met Kabel Radio/TV het door de bestaande COAX kabel heen laten gaan. 

Voor de opbouw en uitrichting is een Duoblock eigenlijk eenvoudiger, maar twee Inverto's zijn wel, afhankelijk van uw locatie, nauwkeuriger te optimeren.

28,2 Oost is heel aardig om erbij te hebben (vooral voor de BBC HD zenders) mits u in de Footprint valt van de spotbeam van Astra 2E <<<

Voor de DVB-S2 Dualtuner geldt hetzelfde als voor meerdere single tuners, aansluiten per ingang is de meest optimale.

Wegens onafhankelijk kijken en opnemen

Orlando in Love

Japanese Breackfast

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beste shepherd

Als ik het goed begrijp zijn de tv's in de kamer, keuken en slaapkamer allemaal aangesloten op de kabel.
Hoe heb je dat gedaan?
Mag ik aannemen dat je in de meterkast een versterker hebt zitten met een aantal aansluitingen die met drie coaxkabels naar de 3 TV.s gaan?

Verder begrijp ik dat je het satellietsignaal alleen via de bestaande bekabeling naar de woonkamer wilt brengen en niet naar de keuken en de slaapkamer.
Die mogelijkheid is er wel om ook in die ruimtes het satellietsignaal samen te voegen.

Dan nog even de satellietontvanger in de kamer met dubbele tuner.
Wil je die dubbele tuner ook kunnen benutten, dan zullen er ook twee coaxkabels vanaf de meterkast naar de kamer moeten gaan. Ik begrijp dat er maar één loopt. Ga je een tweede bijleggen?

Geplaatst:

De tv in de keuken en slaapkamer heb ik via een android box via een powerline netwerk aangesloten. Via Kodi gebruik ik dan de Enigma2 plugin om vanaf de Vu+ duo2 te streamen. Dit werkt prima en hierdoor hoefde ik geen kabels te trekken.

Jammer dat mijn dual tuner nu geen nut gaat hebben, want ik ben niet van plan een extra kabel te trekken van de meterkast naar de woonkamer. Als we het al lastig gaan vinden dat we niet op kunnen nemen en kijken tegelijk dan kan het dan nog wel. Maar we hebben ook nog een gewoon kabel abbo, dus zal eerst wel meevallen denk ik.

Ik heb inmiddels het een en ander besteld:

Triax 88cm

Triax LNB houder

3x Inverto ultra black single

Inverto multiconnect single

Tegelvoet

Spaun SAR 411F (switch) + behuizing

50m coax kabel

F-connector's

Spaun SEW121F (diplexer)

Spaun WCD

Dus dan kan ik hopelijk van de week aan de slag :)

Geplaatst:

Van die Inverto Multiconnect ga je spijt van krijgen. Een paar regendruppels er op en je hebt geen beeld meer.
Waarom wil je die hebben? Op een Triax 88 kun je gewoon vier stuks Inverto Black Ultra plaatsen.

Met de Triax LNB houder bedoel je waarschijnlijk de rail?

Welke coaxkabel heb je besteld?
Welke Spaun WCD heb je besteld?

Geplaatst:

Oke, ik dacht dat past niet naast elkaar. Dan ga ik ff kijken of ik de Multiconnect nog om kan wisselen voor een Ultra.

Ja klopt een rail van Triax met plaats voor 4 LNB´s.

Coax: Anaconda 120db

WCD: Spaun ASE 5 F

Geplaatst: (aangepast)

Nou, dan zou ik die coaxkabel ook maar meteen terug brengen.

Dit is coaxkabel met een kern van ijzerdraad en is niet geschikt voor satellietontvangst vanwege de hoge weerstand.

Koop iets goed bijv. Koka 799 of als je geen last wilt hebben met het 4G netwerk de Koka 9 TS. Die koop je in Nederland al voor €0,79 per meter en per meter te bestellen.

Ook aan de ASE 5 F heb je niets aan. Daar kun je geen satellietontvanger op aansluiten, alleen kabel-TV.
Neem een Hirschmann / Triax GAD 274.
Daar kun je twee coaxkabels op aansluiten van je schotel voor het geval je later toch nog een kabel bij gaat trekken.

post-60869-0-33177800-1459178312.jpg

post-60869-0-81658000-1459178322_thumb.jpg

post-60869-0-74731500-1459178334.jpg

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

Die coax kabel zou ik ook afbestellen, sprietje is mij net voor.

Innenleiter1.02±0.01mm, CCS

Verkoperde staaldraad binnenkern.

De prijs is er ook naar, € 29,90 /100 meter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oke, heb ik vanavond dus nog wat te doen om mijn bestellingen te wijzigen.

Thanks voor de info!

Maar de diplexer is dus wel goed (Spaun SEW121F)?

Geplaatst: (aangepast)

Ja die diplexer is goed.

Ergens begrijp ik het allemaal niet zo goed.
De kop van dit draadje heet: Wat moet ik allemaal aanschaffen.
Dat vraag je dus niet, je gaat gewoon wat bestellen en dan blijkt dat het niet goed is. Had het dan eerst gevraagd.

Misschien hadden we je ook wel wat scherpe prijzen kunnen noemen waarvoor je de zaken kunt kopen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Nou ik was misschien wat ongeduldig.

Ik heb dit topic een week geleden geopend en er kwam eigenlijk alleen een discussie over de schotel zelf, dus had ik zoiets laat ik zelf eerst maar de rest erbij gaan zoeken.. en toen ik eenmaal wat bij elkaar had gesprokkeld heb ik het toch alvast maar besteld.

Wat inderdaad handiger geweest hier eerst even om reacties te vragen, had me dit bespaard.

Nu nog even zoeken waar ik een GAD 274 en Koka 799 / 9 TS kan kopen. Tips? :)

• Moderator
Geplaatst:

Onze forumregels staan het noemen van winkels en webwinkels niet toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oke, duidelijk. Dat wordt vanavond ff googlen dus.

Wat ik me wel afvraag is of het eigenlijk wel nut heeft om van schotel naar meterkast Koka te gebruiken en dan de bestaande kabel te gebruiken van meterkast naar kamer. Die bestaande kabel zal vast niet van een al te hoge kwaliteit zijn..

• Moderator
Geplaatst:

Tenzij je in een paleis woont en de meterkast 50 meter verwijderd is van je huiskamer,

Of de coax tussen meterkast en huiskamer in 1960 gelegd is en een diameter van 4 mm. heeft,

Kan je de laatste meter de oorspronkelijke kabel gebruiken.

• Moderator
Geplaatst:

Ja, onder meer en onder andere.

Over de kabel gaan signalen met hoge frequenties, en de voedingsspanning en stuursignalen om de LNB te laten werken.

Daarvoor is er een goede kabel nodig, maar een paar meter bestaande kabel zal je geen problemen geven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...