Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

- In het flat gebouw waar ik woon krijg ik 3 satelieten via een centrale antenne aansluiting binnen (Hotbird 13, Astra 19.2, Eurobird/Astra 28.5).

​- Nu wil ik Astra 23.5 eraan toevoegen door op mijn terras een "Flat Selfsat" schotel te installeren.

Kan ik simpelweg een disecq switch met 2 sateliet ingangen en 1 TV uitgang tussen beide kabels en de TV plaatsen?

Bij voorbaat dank voor raad.

Dolf

• Moderator
Geplaatst:

Gokje, een Alpenland dat niet tot de EU behoort.

Ja, je kan een diseqc switch gebruiken,

Een gewone diseqc switch welke je modificeert waardoor de eerste 3 ingangen met elkaar doorverbonden zijn.

De eerste 3 sluit je aan op je centrale schotel voorziening.

De 4e ingang op je selfsat.

Je kan ook een non-committed diseqc switch gebruiken. Spaun SUR 211

Je ontvanger moet dan wel de juiste diseqc bevelen kunnen uitsturen, diseqc protoccol 1.1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Sprietje is erg precies, en een Selfsat is een kleine schotel welke niet overal te gebruiken is.

Vandaar zijn vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beiden zeer bedankt voor snelle reakties! De Spaun SUR 211 gaat van 2 sat in naar 1 TV out. Dus makkelijker te installeren dan de 4 sat in naar 1 TV out omdat geen doorverbindingen nodig zijn. Heb nog een Hama disecq 1.0 in de kelder liggen. Zou die het ook moeten doen?

Dolf

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je de eerste 3 ingangen met elkaar doorverbind, ja.

Let op bij de non-committed switch, je ontvanger dient diseqc protocol 1.1 te ondersteunen.

Geplaatst:

Inderdaad Tukos, een vlakantenne geeft maar een beperkte versterking. Nu zijn er wel verschillende formaten waarbij een groter oppervlak ook een grotere versterking geeft maar Zwitserland ligt mooi midden in de footprint en dat moet wel lukken.
Er zijn landen waar je niet veel begint met een vlakantenne voor de Astra 23,5.
Let er wel op dat je de vlakantenne in Genève 9 graden gekanteld zet (Skew).
De elevatie moet op 34 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.

Nee, Hama heeft geen uncommitted switches en daar heb je dus niets aan. Je moet echt de Spaun SUR 211 hebben en je moet je satellietontvanger instellen op diseqc 1.1. Nu staat die op Diseqc 1.0

Geplaatst:

Dank. Antenne al ingesteld Skew en Elevatie OK. Azimuth wat moeilijker omdat de schotel en de TV ver uit elkaar staan. Mijn 2 decoders zijn Technistar S2 en NanoXX 9500 en volgens de specs zijn beide OK voor Disecq 1.1. Morgen aan de slag omdat vandaag 2 SD zenders zijn verdwenen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen