Ga naar inhoud


duo lnb smart tms 43


Les4Toits

Aanbevolen berichten


Deze antwoorden geven geen antwoord op mijn vraag....ik heb al twee jaar goed beeld met deze schotel op duo lnb tms 43.Canaal Digitaal abonnement,

Ik ben er alleen in de winter en verhuur het huis in de zomer. Engelse gasten hebben aan de schotel zitten "kloten" , andere lnb erop gezet.. Nu weet ik niet meer hoe mijn lnb op de schotel zat.Er staan geen merktekens op de lnb voor 1 of 3

Donc de vraag is nog steeds > op welke poot moet de lnb worden gemonteerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat hangt ervan af waar je de schotel op gericht hebt.

Het kan dus zowel links als rechts zijn.

 

Over het algemeen wordt bij voorkeur de hals van de Astra 3, 23 graden oost in de klem gezet.

De schotel moet dan wel op Astra 3 uitgericht staan.

 

Omdat je aangeeft dat gasten eraan gesleuteld hebben, zal je moeten beginnen met het controleren of de schotel zelf op de Astra 3 staat uitgericht.

Wanneer je Engelse gasten er een enkele LNB in gemonteerd hebben gehad, zal de schotel nu vermoedelijk gericht zijn op de Astra 2 op 28 graden oost.

 

Kijkend vanaf de schotel naar de lnb, is Astra 3 de rechterkant van het duo block.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kop van de Astra 23,5 in de klem en de schotel uitrichten op de Astra 23,5.
De duo-lnb moet in Almeria 22 graden schuin staan.

Ik geloof er niets van dat jij in Almeria met een schotel van 74cm de Nederlandse zenders van de Astra 23,5 kan ontvangen.
 

post-60869-0-01416900-1458597500.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien altijd naar de SD zenders op Astra 1 gekeken?

En op 23  nooit wat ontvangen?

 

Dit voorjaar worden de Canaldigitaal (Nederlandse) SD zenders op Astra 1 uitgeschakeld.

Dan zal blijken of hij met het duo block ontvangst heeft (gehad) op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar in Almeria misschien weer net passend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Habemus Signali

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...