Ga naar inhoud


duo lnb smart tms 43


Les4Toits

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb de schijn tegen me, maar ik had zeer goed beeld op astra 3 HD Canaal Digitaal.

Oude foto gevonden en wat blijkt de zit de 19.2 in de klem...en 23 op ... graden. Dus vandaag voor het zware onweer de schotel op 19 gericht , glashelder beeld, maar niente op 3. Moest stoppen voor het gure weer. Wordt vervolgd.....

PS staat nog een oude schotel van de vorige eigenaar (Engelsen) met een hoogte van 140 en breedte 122. Mocht e.e.a. niet lukken (grgrgrgr) kan ik hier iets mee ?

post-76402-0-87431000-1458670898_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, nu zie ik het. Een schotel van 70cm breed en 78cm hoog. Nou daarmee ga je de Nederlandse zenders niet ontvangen op de Astra 23,5.
En die grote schotel kun je natuurlijk prima voor de Astra 23,5 gebruiken, gewoon een kwestie van iets naar het zuiden draaien.
Alleen jammer als je dan je huis aan Engelsen verhuurt. Dan kunnen ze de Engelse zenders niet bekijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de beste oplosing is nu : grote schotel op 3 en kleine schotel houden op 1 (nu goed beeld op 1) en een switch.

Ik heb nog een switch liggen... spaun sur211 wsg. ontvanger M7 801.

 

Maar....had gisteravond toch wel iets vremds op astra 1. Goed beeld en opeens signaal weg of slechte ontvangst.. Reboot en hup weer beeld...dit is 3x gebeurd. Huh ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal niet beweren dat je geen enkele Nederlandse zender hebt kunnen ontvangen want er zijn zwakke zenders en iets minder zwakke zenders maar er hoeft maar wat zware bewolking te zijn en je zenders zijn weg.
NPO 2 is bijv. al iets zwakker dan NPO 1 en 3.
Vaak zal het ook gebeuren dat je overdag misschien nog wat zenders kunt ontvangen maar in de avond niet meer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sur211 kan je zowel op diseqc 1.1 nivo 1 instellen (uncommitted; stand 1 van de schakelaar), als op diseqc 1.0 met position command of option command (standen 2 en 3).

 

In jouw situatie (losse LNB en 1 LNB van een monoblock) kan je alle 3 deze manieren kiezen, ze werken allemaal. Je moet dan alleen zorgen dat je in de ontvanger ook de daarbij behorende instelling kiest.

 

Het makkelijkst voor jou is in mode position, denk ik, dan werkt de switch net als de switch in het monoblock (en dus als een SAR212), en hoef je in je ontvanger dus niks te wijzigen :) .

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...