woodytwo Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Hi, Ik heb een XP1000 met OpenPLI 4 welke aangesloten is op een Spaun 420 WSG. Met de meest basic opzet namelijk; Input 1 --> single lnb 19,2 Input 2 --> single lnb 23,5 Input 3 --> single lnb 28,2 Input 4 --> niks aangesloten Spaun staat ingesteld op Mode1. Uiteraard ben ik begonnen met de simpele configuratie, aan elk poortje een sattelite hangen Port A --> 19,2 Port B --> 23,5 Port C --> 28,2 Port D --> nothing connected Helaas.... Daarna ben ik wat moeilijkere configuraties gaan proberen maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de spaun van input te laten wissellen....hij blijft op input 1 staan. Deze optie heb ik o.a. ook geprobeert,dit heb ik op een ander forum gevonden: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- a spaun 420 is an uncomited switch, not a commited diseqc.a/aa/bb/ab/bis for commited switch's, not yours.change the type to v1.1 and select uncommited input 1 Confguration Mode: advancedSatellite: 23.5E => 19E => 13E => 4.8EVoltage mode: PolarizationTone mode: BandLNB: LNB 1 => LNB 2 => LNB 3 => LNB 4DiSEqC: 1.1Toneburst: NoneCommitted DiSEqC command: AA => AB => BA => BBFast DiSEqC: noSequence repeat: yesCommand order: commited, uncommited, toneburstUncommited DiSEqC command: Inpit 1 => Input 2 => Input 3 => Input 4DiSEqC repeats: NoneLOF: Universal LNBIncreased voltage: no ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hier moet ik wel bij vermelden dat ik op mijn XP1000(met laatste image) NIET de optie "Committed DiSEqC command" Dreambox only?? De optie "Command order" heb ik wel, alleen met andere opties dan hierboven namelijke: "DiSEqC 1.0, DiSEqC1.1, toneburst" Het aparte van het verhaal is, dat ik van een iets ingewikkeldere configuratie kom, namelijk een duo-bloc lnb, waar ik 19,2 en 23,5 op 1 schotel had draaien en 28,2 single lnb op zn eigen schotel op 2 verschillende inputs op die Spaun..en dit werkte! Ik vond alleen het schakelen erg traag....dus ik dacht als ik de opzet meer basic maak, moet het vast sneller gaan....... Is er iemand die een zelfde setup heeft en het voor elkaar heeft gekregen om van inputs te kunnen switchen op deze Spaun? Ik ben erg nieuwsgierig naar de juiste setup/configuratie! :-) Met vriendelijke groet,
Sprietje Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Als je meer basic wilt gaan moet je geen uncommitted switch nemen maar een committed switch, bijv. de Spaun SAR 411 WSG.
a33 Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de spaun van input te laten wissellen....hij blijft op input 1 staan. Mm, da's wel gek. De SUR420 is een diseqc 1.1 switch oftewel een uncommitted switch. Daarmee zou het moeten kunnen. De commando's voor diseqc 1.0 oftewel committed switch kun je dan dus UITzetten in je ontvanger. Hij deed het eerst goed, in mode1, met de duo-lnb en aparte lnb, en je huidige ontvanger? En je hebt niets aan het mode-schakelaartje veranderd? (Er zou daar een contactprobleempje kunnen zijn onstaan..) Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
wolverine Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Heb je zonder switch wel op alle sat posities beeld? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen