Ga naar inhoud


XP1000 met Spaun 420 WSG schakelt niet..


woodytwo

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb een XP1000 met OpenPLI 4 welke aangesloten is op een Spaun 420 WSG.

Met de meest basic opzet namelijk;

 

Input 1 --> single lnb 19,2

Input 2 --> single lnb 23,5

Input 3 --> single lnb 28,2

Input 4 --> niks aangesloten

 

Spaun staat ingesteld op Mode1.

 

Uiteraard ben ik begonnen met de simpele configuratie, aan elk poortje een sattelite hangen

Port A --> 19,2

Port B --> 23,5

Port C --> 28,2

Port D --> nothing connected

 

Helaas....

 

Daarna ben ik wat moeilijkere configuraties gaan proberen

maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de spaun van input te laten wissellen....hij blijft op input 1 staan.

Deze optie heb ik o.a. ook geprobeert,dit heb ik op een ander forum gevonden:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a spaun 420 is an uncomited switch, not a commited diseqc.

a/a
a/b
b/a
b/b

is for commited switch's, not yours.

change the type to v1.1 and select uncommited input 1

 

 

Confguration Mode: advanced
Satellite: 23.5E => 19E => 13E => 4.8E
Voltage mode: Polarization
Tone mode: Band
LNB:
LNB 1 => LNB 2 => LNB 3 => LNB 4
DiSEqC: 1.1
Toneburst: None
Committed DiSEqC command:
AA => AB => BA => BB
Fast DiSEqC: no
Sequence repeat: yes
Command order: commited, uncommited, toneburst
Uncommited DiSEqC command: Inpit 1 => Input 2 => Input 3 => Input 4
DiSEqC repeats: None
LOF: Universal LNB
Increased voltage: no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hier moet ik wel bij vermelden dat ik op mijn XP1000(met laatste image) NIET de optie "Committed DiSEqC command" Dreambox only??

De optie "Command order" heb ik wel, alleen met andere opties dan hierboven namelijke: "DiSEqC 1.0, DiSEqC1.1, toneburst"

 

Het aparte van het verhaal is, dat ik van een iets ingewikkeldere configuratie kom, namelijk een duo-bloc lnb, waar ik 19,2 en 23,5 op 1 schotel had draaien en 28,2 single lnb op zn eigen schotel op 2 verschillende inputs op die Spaun..en dit werkte! Ik vond alleen het schakelen erg traag....dus ik dacht als ik de opzet meer basic maak, moet het vast sneller gaan.......

 

Is er iemand die een zelfde setup heeft en het voor elkaar heeft gekregen om van inputs te kunnen switchen op deze Spaun?

 

Ik ben erg nieuwsgierig naar de juiste setup/configuratie! :-)

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de spaun van input te laten wissellen....hij blijft op input 1 staan.

 

Mm, da's wel gek.

De SUR420 is een diseqc 1.1 switch oftewel een uncommitted switch. Daarmee zou het moeten kunnen.

De commando's voor diseqc 1.0 oftewel committed switch kun je dan dus UITzetten in je ontvanger.

 

Hij deed het eerst goed, in mode1, met de duo-lnb en aparte lnb, en je huidige ontvanger?

En je hebt niets aan het mode-schakelaartje veranderd? (Er zou daar een contactprobleempje kunnen zijn onstaan..)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...