Ga naar inhoud

2 losse LNB´s of monoblock (twin)

Aanbevolen berichten

Gast henkje75
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een multifeed tot mijn beschikking (zie onderwerp : 4 lnb rail noord west spanje) met 80 cm triax schotel

Vanwege uitéénlopende redenen, heb ik besloten om de multifeed terug te brengen naar slechts astra 1 (19.2) en astra 3 (23.5)

Nu vraag ik mij af of ik voor alleen deze 2 astra-satellieten ook een monoblock kan gebruiken(bijvoorkeur een twin om de installatie voor mij wat simpeler te houden)

Ik weet dat er verschillende monoblocks bestaan, maar weet dus niet of die voor mijn ligging, Santiago de Compostela (noord-west spanje) geschikt zijn.

Ik heb zelf devolgende monoblocks gevonden :

Inverto Monoblock 4º & 4.3º ,23mm, 80 cm (ik heb begrepen dat deze eigenlijk voor de italiaanse markt is, maar ook voor de 2 astra´s gebruikt kan worden)

Inverto monoblock 4.3º, 23mm, 80 cm

Inverto monoblock 6º, 40 mm, 80 cm

Deze 3 zouden mijn voorkeur hebben.

Dan heb ik ook nog een :

Monoblock Dintel GKF 2201 welke te verstellen is

en een

Monoblock 6.2º (merk en grote van de schotel onbekend.)

Op dit moment gebruik ik een normale single lnb voor astra 3 en een single smalle rocket  voor astra 1, aangezien ik ook een aansluiting voor de slaapkamer wil, wil/moet ik deze toch vervangen voor twin lnb´s en lijkt mij een monoblock twin een veel makkelijker oplossing wat aansluiten betreft.

Echter voor 2 losse lnb´s staat de schotel op het moment al goed afgesteld.

Groeten Henk.

Geplaatst:

Santiago de Compostella 42.88 , -8.58
De signalen van de twee satellieten vallen in Santiago de Compostela op een Triax 78 43mm van elkaar. Gezien de afstand maar ook vanwege de stand van de antennes in de lnb kun je het beste de Inverto Single Monoblock 23mm LNB ,4° for 80cm dish, IDLB-SINM25-DOPO4-8PP, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=251&cat=36

Let wel, die heeft maar 1 aansluiting.
Die koop je in Madrid voor €15,95

Gast henkje75
Geplaatst: (aangepast)

ok, dankjewel sprietje.

Hij is niet ergens in een twin uitvoering te krijgen??

Indien twin uitvoering niet bestaat, ben ik voor 2 aansluitingen dus aangewezen op 2 losse twin lnb´s en een paar switches??

En kan ik dan mijn 4x1 switch blijven gebruiken, ondanks dat er slechts 2 satellieten op worden aangesloten?? of wordt het 2 twin lnb´s en 2  2x1 switch?

aangepast door henkje75
Geplaatst:

Nee, dat monoblock bestaat alleen maar met één aansluiting.
Het enige wat je kunt doen is twee losse lnb's nemen. Ze moeten 43mm hart op hart van elkaar komen te staan.
Ik zou voor de Astra 23,5 een gewone lnb nemen met een kop van 59,5mm en voor de Astra 19,2 een smalle Rocket lnb. Die kop is dacht ik 29,5mm. Als je ze dan tegen elkaar zet kom je ongeveer aan die 43mm.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Sprietje,

Heb iets of wat zelfde "probleem" als henkje75...

Schotel die ik in buitenland gebruikte van onder het stof (triax 78).  Heb hier twee Inverto single Black Ultra liggen.

Zou 19.2 en 28.2 willen kijken, alleen vrees 'k dat er gezien de afstand sowieso geen andere oplossing is dan railtje erop en die twee hergebruiken ipv monoblock.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Beste pieje

Welkom op dit forum

Jammer dat ik je bericht niet eerder gelezen heb maar ja, druk, druk, druk de afgelopen week.
In welke plaats of regio komt de schotel te staan?

Geplaatst:

Nee, dat monoblock bestaat alleen maar met één aansluiting.

Het enige wat je kunt doen is twee losse lnb's nemen. Ze moeten 43mm hart op hart van elkaar komen te staan.

Ik zou voor de Astra 23,5 een gewone lnb nemen met een kop van 59,5mm en voor de Astra 19,2 een smalle Rocket lnb. Die kop is dacht ik 29,5mm. Als je ze dan tegen elkaar zet kom je ongeveer aan die 43mm.

En volgens mij beter dan een Astra monoblock, want de Astra's wijken af van de normale "skew".

Zo kan je de LNB's beter afstellen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Sprietje,

Heb iets of wat zelfde "probleem" als henkje75...

Schotel die ik in buitenland gebruikte van onder het stof (triax 78).  Heb hier twee Inverto single Black Ultra liggen.

Zou 19.2 en 28.2 willen kijken, alleen vrees 'k dat er gezien de afstand sowieso geen andere oplossing is dan railtje erop en die twee hergebruiken ipv monoblock.

Alvast bedankt

En wil je 23.5 dan niet hebben?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Als je geen abonnement op CanalDigitaal hebt, dan is er op de Astra 23,5 niet veel te zien en kan ik me voorstellen dat je wel de Astra 19,2 en 28,2 wilt hebben voor de vrije zenders.
Dat zal alleen maar met twee losse lnb's kunnen op een rail.

Geplaatst:

Hallo Sprietje

Bedankt voor het antwoord.

Ik woon nu bij Antwerpen. 23,5 ga ik inderdaad niet gebruiken: heb geen CD of TVV.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...