Ga naar inhoud


Welk dataformaat het interessantste om opnames in te bewaren?


Aanbevolen berichten

ik begrijp het Tonski.

Ik gebruik dus zoals ik al eerder schreef de software van Haenlein om het Technisat TS formaat om te zetten in "universeel" ts... ook kan je makkelijk knippen in deze software, en als je wil ook op dvd kopieren als je een sd signaal had, of de hd file downconverteren om op dvd te branden...  dat laatste heb ik nog niet gedaan.

De haenlein is geen "gekregen" paard dus, maar een volbloed betaald beest.

Vroeger heb ik ook erg veel met project x gestoeid...  dat was overigens de basis voor het eigen programma van Technisat om de ts file van de receiver om te zetten naar dvd formaat...  maar dat werkte dus alleen voor SD programma's. Ik heb tot voor kort dus altijd SD gebruikt als ik iets wolde archiveren of aan iemand wilde geven op DVD...  nu met de nieuwe computer heb ik dan maar geinvesteerd in de Haenlein (op advies van mensen op het duitse forum)...  ik ben reuze tevreden met het resultaat, omdat ik intussen dus ook tot de conclusie gekomen ben dat het voordeliger is met een externe harddisk ipv de dvd's... al vond ik dvd's toch echt wel superhandig.

Ik heb nu wel van iemand een "multimedia" player van Emtec gekregen die ik aangesloten heb op mijn tv, zodat ik die opnames dus ook gewoon op mijn TV kan bekijken....  dat kan niet rechtstreeks op mijn tv, vandaar dat ik er ook nooit eerder aan begonnen was.  Het kastje werd niet meer gebruikt omdat de eigenaar nu een modernere tv kocht waarmee dat allemaal kan zonder externe hardware.

Dus uiteindelijk toch een "gekregen paard" ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...