Ga naar inhoud

OSCAM 11209 dubbel zo hoge ECM tijden bij gebruik lokale share

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Gisteren OSCam opgewaardeerd van 11200 naar 11209. Heb een CDS en TVV kaart in de DM8000. Deze deel ik met max. 3 ontvangers in huis. Valt op dat de ECM via de share nu .649s is i.p.v. De gebruikelijke .310s. Op de DM8000 krijg ik op iedere zender ook keurig de .310s bij iedere zenderwissel. Schakel ik op de DM800SE boven én de share wordt gebruikt dan is iedere ECM .649s. Gebruikt hij boven de interne kaart (basis pakket) dan is deze ook .310s

Ook al bij Streamboard gekeken, maar vind geen duidelijke reden....

Geplaatst:

Ik heb het vermoeden dat bij mij ook het geval is.

Of ziggo moet iets met zijn netwerk aan het doen zijn.

Ik bespeur namelijk altijd wel een variatie in ecm tijden als er bijvoorbeeld nieuwe zenders worden toegevoegd.

Ik ben van rev 11196 naar rev 11209 gegaan

In de timeline van oscam zie ik dat er op 20-3-2016 ecm length iets gewijzigd is.

Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Het betreft mij overigens een ziggo kaart die ik lokaal deel naar nog twee boxen bij mij in thuis.

Met vriendelijke groet,

HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

• 2 weken later...
Geplaatst:

De CW tijd wordt altijd hoger naarmate je meer zenders opvraagt omdat de kaart het drukker krijgt en meer moet rekenen maar bij CDS kaarten is in het verleden een fimware update doorgevoerd die er naar mijn idee voor gezorgd heeft dat tijden standaard verdubbelen. Dus 1 zender = 300 ms, bij 2 zenders is 2e zender 600 ms, bij 4 zenders is de 4e zender 1200 ms.

kortom het gedrag wat je ervaart is normaal.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Nee Codx, als ik boven kijk, kijk ik beneden niet... Heb eergisteren geüpdate en de tijden zijn weer normaal. Rond de 320 msec.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...